شناسایی ۲۰۰ ساختمان ناامن در تبریز/۷۰۰۰ هکتار از مساحت تبریز نیازمند بازآفرینی شهری است
شناسایی ۲۰۰ ساختمان ناامن در تبریز/۷۰۰۰ هکتار از مساحت تبریز نیازمند بازآفرینی شهری است

سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: هفت هزار هکتار از مساحت این شهر نیازمند بازآفرینی شهری است. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد عزتی پنجشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با وزیر کشور اظهار کرد: محدوده بافت حاشیه نشین شهر تبریز ۵۰۰ هکتار است که ۱۲۵هزار نفر از جمعیت […]



سرپرست معاونت معماری و شهرسازی شهردار تبریز گفت: هفت هزار هکتار از مساحت این شهر نیازمند بازآفرینی شهری است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد عزتی پنجشنبه در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار تبریز با وزیر کشور اظهار کرد: محدوده بافت حاشیه نشین شهر تبریز ۵۰۰ هکتار است که ۱۲۵هزار نفر از جمعیت شهر را در خود گنجانده است.

وی همچنین اضافه کرد: محدوده محور تاریخی و فرهنگی تبریز ۴۶۹هکتار بود که اکنون با رشدی که داشته به ۱۲۰۰هکتار رسیده و روستاهای الحاقی واقع در محدوده تبریز نیازمند رسیدگی و طرح جامع است.

عزتی با اعلام اینکه هفت هزار هکتار از مساحت تبریز نیازمند بازآفرینی شهری است، تصریح کرد: منطقه ای که ضروری است هرچه سریع تر به آن رسیدگی شود، چهار هزار و ۲۰۰ هکتار یا همان سه هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی بوده و لازم است ۲۷هکتار از بافت فرسوده تبریز تملک شود که برای تملک این زمین ها و ساماندهی حاشیه نشینی ۵۰هزار میلیاردتومان نیاز است.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد: میدان صاحب آباد که یکی از اماکن تاریخی تبریز است، نیازمند ساماندهی و تملک مغازه های ضلع جنوبی است که تاکنون انجام نشده است.

سرپرست معاونت شهرسازی شهردار تبریز درباره پروژه های نیمه تمام دولت در این شهر نیز بیان کرد:  خط آهن تبریز-تهران، آزادراه سه راهی اهر، آزادراه تبریز-زنجان، آزادراه ارمنستان و… از مهم ترین پروژه هایی هستند که باید تکمیل شوند.

وی از شناسایی ۲۰۰ ساختمان ناامن در تبریز خبر داد و گفت: ۲۹۰ ساختمان بالای ۱۰طبقه، ۲۸۵ ساختمان کمتر از ۱۰طبقه و ۱هزار و ۲۵۰ ساختمان ۵ طبقه در تبریز وجود دارد.

انتهای پیام/م