شمار مبتلایان کرونا در کشور از ۱۰۷ هزار نفر گذشت
شمار مبتلایان کرونا در کشور از ۱۰۷ هزار نفر گذشت
سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از ایسنا، دکتر کیانوش جهانپور گفت: از دیروز تا امروز ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۳۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

افزود: به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۰۷۶۰۳ نفر رسید.

جهانپور گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۵۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند. به این ترتیب مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۶۴۰ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: خوشبختانه تا کنون ۸۶۱۴۳ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده اند.

وی افزود:  ۲۶۷۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۵۸۶ هزار و ۶۹۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

خوزستان در وضعیت هشدار

وی گفت: نزدیک به سه چهارم این مواردِ شناسایی شده، از بیماران سرپایی و دارای تماس نزدیک و مجاورین با بیماران کووید۱۹ بوده اند و حدود یک چهارم این موارد از موارد ارجاعی به بیمارستان ها هستند. البته به جز خوزستان که در وضعیت هشدار قرار دارد، مابقی استان ها در وضعیت ثبات و حتی نزولی موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ هستند.  

جهانپور گفت: اگرچه در وضعیت با ثبات و مدیریت شده بیماری قرار داریم، اما به هیچ وجه وضعیت عادی تلقی نخواهد شد. به نظر می رسد این ویروس در همه دنیا و ایران حضور خواهد داشت و بنابراین رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک بویژه در محل هایی که تردد می کنید، همچنان مد نظر است.

وی ادامه داد: در استان خوزستان و همچنین تهران وضعیت بغرنجی را شاهد هستیم و در این استان ها بویژه در خوزستان نیازمند مشارکت مردم هستیم تا در روزهای آتی به مدیریت بیماری در این استان ها نیز نزدیک شویم.

انتهای پیام