شرایط نشان  از بروز عملیات معیشت پایه از جنگ ادراکی دارد/ عملیات کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است
شرایط نشان  از بروز عملیات معیشت پایه از جنگ ادراکی دارد/ عملیات کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است

[ad_1] امام جمعه تبریز با اشاره‌ به التهابات بازار ارز و طلا و بازار خودرو گفت: شرایط نشان از بروز عملیات معیشت بر پایه جنگ ادراکی دیگر دارد ،حرکت کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است چرا که تحریک ایران ،گشودن پرونده‌های موشکی و‌ پهپادی و حقوق بشری همچنین راه انداختن کمپین و تجمع‌ در خارج […]

[ad_1]


امام جمعه تبریز با اشاره‌ به التهابات بازار ارز و طلا و بازار خودرو گفت: شرایط نشان از بروز عملیات معیشت بر پایه جنگ ادراکی دیگر دارد ،حرکت کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است چرا که تحریک ایران ،گشودن پرونده‌های موشکی و‌ پهپادی و حقوق بشری همچنین راه انداختن کمپین و تجمع‌ در خارج و فضای رسانه‌ای و مجازی حاکی از آن است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امروز در خطبه‌های عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، اظهار کرد: در بازی جدید آژانس یکی از خبرگزاری‌ها مدعی شده است که بازرسان مقادیری اورانیوم با خلوص ۸۴ درصد در تاسیسات غنی‌سازی ایران یافته‌اند که تنها ۶ درصد با درجه تسلیحاتی فاصله دارد. 

وی ادامه داد: همچنین سه هفته پیش بازرسان سازمان بین‌المللی آژانس در یک بازرسی سرزده از تاسیسات غنی‌سازی هسته‌ای فردو مدعی شده‌اند که یک تغییر اعلام نشده یافته‌اند یعنی میان دو آبشار سانتریفیوژ برای غنی‌سازی ۶۰ درصدی اتصالات مشاهده شده که برای غنی‌سازی در سطح بالا انجام می‌گیرد. 

ایران به غنی سازی مورد اشاره برجام پایبند است

امام جمعه تبریز توضیح داد: همه این ادعاها در کنار اتهامات سخیف ضد ایرانب در نشست مونیخ مطرح شده است و به خوبی نشان می‌دهد که اگر همه این ادعاها را در کنار هم بچینیم قطعات یک جورچین عملیات روانی در روزهای پایانی ۱۴۰۱ ساخته خواهد شد. 

وی با تاکید بر اینکه تهران بارها و بارها تاکید کرده هیچ گاه به سمت سلاح هسته‌ای نمی‌رود ولی با ایجاد محدودیت در میزان غنی‌سازی اورانیوم با توسعه فناوری پیشران هسته‌ای که در زیردریایی‌ها و کشتی‌های اقیانوس‌پیما مورد استفاده قرار می‌گیرد مخالف است، گفت: تهران به غنی‌سازی بیش از ۶۰ درصد برای توسعه پیشران‌های هسته‌ای به میزانی اهمیت می‌دهد  که در برجام هم مورد تاکید واقع شده بود. 

شرایط نشان  از بروز عملیات معیشت بر پایه جنگ ادراکی دارد

نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگر صحبت‌ها با شاره‌ به التهابات بازار ارز و طلا و بازار خودرو کرد و گفت: شرایط نشان  از بروز عملیات معیشت بر پایه جنگ ادراکی دارد و به حق عملیات کنونی دشمن شبیه کودتای اقتصادی است چراکه تهدید برای تحریک بیشتر ایران، گشودن پرونده‌های موشکی ، پهپادی و حقوق بشری همچنین راه انداختن کمپین و تجمع در خارج و فضای رسانه‌ای و‌ شبکه مجازی حاکی از آن است. 

وی ادامه داد:  اما آنچه که ما از دولت انتظار داریم این است که همانگونه که رئیس جمهور وعده داده‌اند دستگاه‌های نظارتی در وزارت ضمت و بانک مرکزی بیشتر تلاش کنند چراکه مگر می‌شود هر روز خودرو و دلار و طلا قیمتش بالا برود؟ 

خطیب نماز جمعه تبریز متذکر شد: مردم در فشار هستند و ما تلاش آقایان مسوول را می‌بینیم ولی نظارت کم است از این‌رو از دستگاه‌های نظارتی درخواست داریم به این مساله یک نظارت ویژه داشته باشند. 

وی در ادامه با تشکر از رئیس جمهور در مورد احیای دریاچه ارومیه گفت: امروز سامانه انتقال آب به دریاچه ارومیه توسط رئیس جمهور افتتاح شد و امید است با تلاش دولت خدمتگزار مشکلی از مشکلات دریاچه ارومیه حل شود. 

مسئولان آموزش و  پرورش به مسئله تربیت توجه ویژه کنند

امام جمعه تبریز به روز امور تربیتی اشاره کرد و گفت: امام رضوان الله در این خصوص یک جمله فرموده‌اند که علم تنها فایده ندارد و علمی که تربیت و تزکیه در آن نباشد فایده ندارد از این‌رو از مسوولان آموزش و پرورش استان و از وزارتخانه آموزش و پرورش درخواست داریم که به مساله تربیت توجه ویژه داشته باشند. 

وی گفت: اخیرا وقتی نام وزیر آموزش پرورش جزو لیست اسامی تحریم‌ها قرار گرفت،  فرهنگیان یک تجمع راه انداختند که حرکت خوبی بود. 

سپاه برآمده از مردم و با مردم است

نماینده ولی فقیه در استان سوم شعبان، روز ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار است، گفت: این عید یادآور رشادت‌های اباعبدالله حسین و یاران اوست که در صحنه کربلا برای پاسداری از دین تلاش کردند؛ این روز را البته به نام روز پاسدار نامگذاری کرده‌اند، روز بزرگداشت جان نثاری و ایثار دین و الهی است، به خق روز خوبی به عنوان روز پاسدار نام گرفته است. 

وی افزود: این روز را به پیشکسوتان و فعالان سپاه تبریک می‌گویم؛ حضرت امام راحل در فرمایشات خود فرموده بودند که من وقتی به این پاسداران فکر می‌کنم که در گرمای خوزستان چطور به اسلام خدمت می‌کنند از خود خجالت می‌کشم و در جای دیگر فرمودند که ای کاش من هم سپاهی بودم، من اطمینان می‌دهم به این پاسداران که تا زنده‌ام برایشان دعا خواهم کرد. 

خطیب نماز جمعه تبریز گفت: الحمدالله سپاه خود را در دفاع مقدس به خوبی نشان داد و اگر الان دشمنان از سپاه و نیروی مسلح می‌ترسند به خاطر آمادگی این نیروهاست. 

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری، گفت: ایشان فرموده‌اند که اگر امروز سپاه نبود ما کجا بودیم؟ به راستی نقش سپاه در برچیدن طومار تجزیه طلب و‌ جنگ تحمیلی و‌ دفاع از حریم هوایی کشور، مقابله با جنگ اقتصادی و جنگ نرم دشمن نباید فراموش شود، حاج قاسم سلیمانی نباید فراموش شود. 

حضرت عباس تربیت یافته دامان شجاعات ولایت بود

آل‌هاشم در ادامه به ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل بزرگ‌ جانباز راه ولایت اشاره کرد و گفت: حضرت عباس تربیت یافته دامان شجاعات ولایت بود و این روز را به جانبازان تبریک می‌گویم و از خداوند می‌خواهیم برای آنها صحت و سلامتی بدهد و برای همسران این عزیزان دعا می‌کنم.

وی ادامه داد: پنجم شعبان روز ولادت امام سجاد(ع) است ولادت این امام این سید عابدان و زینت دوستان خداست؛ امام سجاد پیام آور قیام عاشورا و مبارزه با دشمنان اسلام بود. 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در آستانه نیمه شعبان قرار گرفتیم پس بیایید شهرمان را شهر امام زمانی کرده و خودجوش تزئین کنیم، افزود: من نمی‌گویم نهاد دولتی ورود نکند ولی آنچه خیلی مهم است تزئین شهر توسط خودمان است یعنی خودجوش شهر را برای نیمه شعبان آماده کنیم. 

وی در ادامه خطبه‌ها با تبریک به سینا طباخی، حافظ کل قرآن جهت کسی مقام اول مسابقات بین‌المللی، گفت: به جامعه قرآنی تبریز و استان تبریک می‌گویم و بین‌الصلاطین از او قدردانی خواهد شد. 

امام جمعه تبریز در اعلام مناسبت‌های هفته به روز پاسدار، روز علوم تربیتی، بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی و روز مهندس اشاره کرد و ادامه داد: برای تمامی آسیب‌دیدگان سقوط بالگرد حامل وزیر ورزش و مدیرکل ورزش و جوانان استان طلب شفای عاجل خواستاریم. 

وی در بخش دیگر خطبه‌ها، با بیان اینکه وارد ماه شعبان شده‌ایم و حلول این ماه را به همه تبریک می‌گویم، گفت: ماه شعبان یک ماه پرعظمتی است و باید قدرش را بدانیم؛ نباید از لحظه به لحظه این ماه استفاده کرد. 

امام جمعه تبریز با اشاره به حدیثی از رسول اکرم(ص) مبنی بر اینکه ماه شعبان ماه من و ماه رمضان ماه خداست، افزود: پیامبر اکرم فرموده‌اند هر کسی در ماه شعبان روزه بگیرد خودم شفاعتش را خواهم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی در اعمالش ایراداتی باشد ولی عظمت ماه شعبان را درک کند، قطعا مورد رحمت خداوند قرار خواهد گرفت جز مشرکان و کینه‌توزان. 

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: هر کسی در شب نیمه شعبان شب زنده داری کند و راز و نیاز کند، قلبش روشن‌ خواهد شد. 

وی با اشاره بر فرمایش حضرت علی (ع) در رابطه با فضیلت ماه شعبان، گفت: هر کسی در هر ماه سه روز روزه بگیرد و در ماه شعبان هم روزه بگیرد، وسواس سینه و پریشانی روح این فرد از بین خواهد رفت. 

آل‌هاشم بیان داشت: ماه شعبان یک ماه شریفی بوده و به حضرت رسول اکرم(ص) وصل است؛ یکی از اعمال ماه شعبان، طلب استغفار و رحمت به صورت روزانه، صدقه دادن، خواندن دو رکعت نماز، سکوت برای اندیشیدن، فکر کردن، آماده شدن جهت بهره
برداری بهتر از این ماه است. 

وی ادامه داد: ماه شعبان فرصت مناسب برای اتصال به نور پیامبر است. 

پایان پیام/۶۰۰۲۷


[ad_2]