سیستم مالی و پولی کشور باید از بخش تولید حمایت زیادی کند/عمده مشکل واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی تامین نقدینگی است
سیستم مالی و پولی کشور باید از بخش تولید حمایت زیادی کند/عمده مشکل واحدهای صنعتی آذربایجان‌شرقی تامین نقدینگی است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در دولت سیزدهم اقدامات خوبی در عرصه‌های اقتصادی انجام شده است، گفت: در حال حاضر عمده مشکل واحدهای صنعتی استان تامین نقدینگی و مالی است.

به گزارش قلم پرس از تبریز، صابر پرنیان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با اجرای طرح عادلانه سازی یارانه‌ها واحدهای صنعتی به ویژه صنایع مواد غذایی به دلیل افزایش قیمت در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شده‌اند، چرا که قیمت بسیاری از اقلام مورد نیاز واحدهای صنایع غذایی تا چهار برابر افزایش یافت.

وی با بیان اینکه سیستم مالی و پولی کشور باید از بخش تولید حمایت زیادی کند، ادامه داد: با بررسی‌هایی که انجام شده واحدهای صنعتی برای افزایش ظرفیت تولید، نیاز به ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در سفر ریاست جمهوری به استان در بخش صنعت اختصاص ۱۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مصوب شده که در این زمینه پیگیر این موضوع هستیم.

پرنیان با بیان اینکه ۲۴۰ مورد مشکل در این حوزه شناسایی شده است، یادآور شد: عمده مشکل واحدهای صنعتی استان تامین سرمایه در گردش، تامین مواد اولیه و ورود ماشین‌آلات صنعتی برای به‌روزرسانی تولیدات و افزایش کیفیت محصولات است.
وی گفت: جلسات ستاد تسهیل هر هفته به ریاست استاندار آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود و تمام دستگاه‌ها در این زمینه همکاری می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اختیارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید به عنوان اصلی‌ترین محل رفع موانع و مشکلات واحدهای صنعتی در استان باید افزایش یابد، چرا که بسیاری از مصوبات در جلسات تصویب می‌شود ولی به دلیل مغایر بودن با برخی از دستورالعمل‌های دستگاه‌های اجرایی این مصوبات اجرا نمی‌شود.

انتهای پیام/