سیستم قضایی امروز در کنار واحدهای تولیدی به ویژه مجموعه‌های دانش بنیان است
سیستم قضایی امروز در کنار واحدهای تولیدی به ویژه مجموعه‌های دانش بنیان است

سیستم قضایی امروز در کنار واحدهای تولیدی به ویژه مجموعه‌های دانش بنیان است به گزارش قلم پرس _ حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری همراه با معاون اقتصادی و دبیر کمیته حمایت از سرمایه گذاری وتولید دیوان عدالت اداری همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضاییه از بخش‌های مختلف پژوهشکده […]



سیستم قضایی امروز در کنار واحدهای تولیدی به ویژه مجموعه‌های دانش بنیان است

به گزارش قلم پرس _ حجت الاسلام و المسلمین حکمتعلی مظفری رئیس دیوان عدالت اداری همراه با معاون اقتصادی و دبیر کمیته حمایت از سرمایه گذاری وتولید دیوان عدالت اداری همزمان با چهارمین روز از هفته قوه قضاییه از بخش‌های مختلف پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شر کت‌های دانش بنیان زیر مجموعه آن از جمله شرکت‌های دانش بنیان« پارسه، رباتیک سینا، پرتو نگار پارسیس و..» بازدید و در جریان فعالیت‌ها ومیزان تولیدات این مجموعه قرار گرفت.

رئیس دیوان عدالت اداری در جلسه با مدیران وکارکنان پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه آن با تقدیر از زحمات مدیران ومتخصصان این مجموعه، اظهارکرد: فقر جنبه‌های متفاوتی دارد و فقر علمی نیز یکی از جنبه های آن است. علم باید تبدیل به ثروت و قدرت ملی شود تا کارساز باشد و این مایه خوش حالی است که شرکت های دانش بنیان کشور ظرفیت‌های خوبی در زمینه تبدیل علم به ثروت ملی و ارز آوری وجود دارند.

 وی با اشاره به پیشرفت روز افزون علم وفناوری در کشور، افزود: پیشرفت فناوری‌های نوین و تکنولوژی به برکت تلاش مجاهدانه جوانان کشور و حمایت‌های خاص رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شده است و تداوم خواهد داشت.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری ادامه داد: این موضوع که پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت‌های دانش بنیان زیر مجموعه آن صرفا دانش بنیان نمانده‌اند وموجبات خودکفایی و افزایش ثروت ملی برای کشور را با فعالیت‌های خود فراهم کرده اند موجب افتخار است.

رئیس دیوان عدالت اداری، با اشاره به ورود دستگاه قضا به بحث تولید واحیا واحد‌های تولیدی، گفت: زمان انجام وظیفه در سمت ریاست کل دادگستری استان آذربایجان شرقی با اطلاع از تعطیلی تعدادی واحد تولیدی در سطح استان با ورود دادگستری آذربایجان شرقی ۳۱ واحد تولیدی یکی پس از دیگری وارد عرصه تولید شده و یا در صورت لزوم با واگذاری احیا شدند.

وی ادامه داد: با راه اندازی مجدد این تعداد واحد تولیدی حدود ۱۴ هزار کارگر که به طور مستقیم زیر نظر کمیته حمایت از تولید دادگستری کل استان آذربایجان شرقی بودند مجددا مشغول به کار شده و برای آن ها ایجاد اشتغال شد.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری، عنوان کرد: سیستم قضایی امروز حقیقتا در کنار واحدهای تولیدی بویژه مجموعه‌های دانش بنیان است و حمایت از تولید و شرکت‌های دانش بنیان بر اساس نظر شخص مقام معظم رهبری انجام می شود و تنها یک شعار نیست.

وی با اشاره به انجام جراحی از طریق ربات‌های جراحی، افزود: با پیشرفت علم پزشکی و با استفاده از تجهیزات نوینی که شرکت های دانش بنیان بومی سازی می‌کنند درمان بیماران آسان‌تر و باهزینه کمتر انجام خواهد شد.

رئیس دیوان عدالت اداری ادامه داد: بومی سازی ربات های جراحی توسط شرکت های دانش بنیان کاری خارق العاده است که موجب شده تا انواع جراحی ها با کمترین آسیب و عوارض انجام می شوند.

حجت الاسلام و المسلمین مظفری با تاکید بر حفظ و جذب نخبگان در کشور، گفت: باید ضمن حمایت و تقدیر از نخبگان کشور و کارشناسانی که سال های متمادی در زمینه‌های مختلف به کشور خدمت صادقانه کرده اند زمینه انتقال دانش و تجربه آنان به نسل جوان نیز فراهم شود.

وی با اشاره به انجام  بازدید امروز از پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران در هفته قوه قضاییه، افزود: انجام این گونه بازدید‌ها از مجموعه های دانش بنیان و انعکاس و اطلاع رسانی آن به بخش‌های دیگر موجب می شود تا مسئولان هرچه بیشتر در جریان اتفاقات علمی که توسط جوانان نخبه کشور رقم می خورد قرار گیرند و این موضوع قطعا در تصمیم گیری‌ها تاثیر گذارخواهد بود.

 رئیس دیوان عدالت اداری همچنین تاکید کرد: تشکیلات قضایی در کنار مجموعه های دانش بنیان است و با تمام توان از بخش تولید کشور حمایت می کند.

سعید سرکار رئیس پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در این بازدید با تشکر و قدردانی از توجه دستگاه قضا به شرکت های دانش بنیان، گفت: ابتدا باید بنیه علمی قوی داشته باشیم تا در توسعه فناوری در کشور موفق باشیم.

وی افزود: فعالیت پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران از یک اتاق آغاز شد اما با همت کارکنان و متخصصان این مجموعه در حال حاضر طراحی و ساخت تجهیزات پیشرفته پزشکی در این مجموعه انجام می شود که غیر قابل رقابت توسط برخی کشورها است.

دبیر ستاد فناوری نانو با اشاره به همکاری ۱۶ دکتر مهندسی پزشکی و فیزیک پزشکی با پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، اظهارکرد: تلفیق پزشکی با مهندسی در این مجموعه و ارتباط تنگاتنگ مهندسان پزشکی با جراحان و بهره گیری از نظرات آنان برای ساخت ابزار و تجهیزات پزشکی که در جراحی ‌ها استفاده می شود رمز موفقیت این مجموعه بوده که الگویی بی نظیر در دنیا است.

سرکار با اشاره به وارداتی بودن بسیاری از تجهیزات پزشکی در گذشته ومشکلات ورود این تجهیزات به کشور ناشی از تحریم‌ها، افزود: تعداد زیادی تجهیزات پزشکی متناسب با نیازجامعه پزشکی کشور در این مجموعه طراحی و بومی سازی شده است که در این راستا علاوه بر ثبت داخلی اختراعات تا کنون ۴۷ ثبت اختراع در سطح بین اللمی را رقم زده ایم.

رئیس پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با بیان اینکه تاسیس شرکت‌های دانش بنیان توسط هیئت علمی دانشگاه ها با مصوبه مجلس شورای اسلامی مجازشد، اضافه کرد: این مصوبه انگیزه اساتید را برای تولید محصولات افزایش داد و کار تولید تجهیزات پزشکی را جلو برد و در نهایت موجب توسعه اشتغال، تولید، صادرات و ارزآوری برای کشور شد.

وی با اشاره به طراحی و تولید ربات جراحی توسط مهندسان پژوهشکده فناوری و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شرکت های دانش بنیان زیر مجموعه آن به عنوان دومین کشور تولید کننده پس از آمریکا، تصریح کرد: این ربات‌های جراحی علاوه بر مصارف داخلی به کشور اندونزی نیز صادر شده است.

انتهای پیام/