سیاست بردیف در استفاده از بازیکنان جوان
سیاست بردیف در استفاده از بازیکنان جوان

[ad_1] شنیده می‌شود ۴ بازیکن جوان تیم تراکتور از سوی سرمربی این تیم جواز حضور در فصل جدید لیگ برتر را دریافت نکردند. به گزارش قلم پرس،از تبریز، یک هفته تا پیش از شروع لیگ  برتر فوتبال کشور خبر می‌رسد که بردیف چند بازیکن تراکتور را نمی‌خواهد و چراغ سبز به باشگاه برای قرضی دادن […]

[ad_1]


شنیده می‌شود ۴ بازیکن جوان تیم تراکتور از سوی سرمربی این تیم جواز حضور در فصل جدید لیگ برتر را دریافت نکردند.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، یک هفته تا پیش از شروع لیگ  برتر فوتبال کشور خبر می‌رسد که بردیف چند بازیکن تراکتور را نمی‌خواهد و چراغ سبز به باشگاه برای قرضی دادن این بازیکنان به باشگاه های دیگر را داده است. هر چند هیچ نامی هنوز رسما اعلام نشده اما ظاهرا بازیکنان بومی و جوان تراکتور در لیست مازاد بردیف قرار دارند.

سرمربی تراکتور کاملا در مورد تصمیماتش مختار بوده و طبیعی است که باید به رای و نظر وی به عنوان تصمیم گیرنده اصلی تیم احترام گذاشت. اما بردیف با شعار توجه به جوانان و‌ استعدادیابی به تیم تراکتور آمد. هر چند بازیکنان جوانی هم در همین راستا جذب شد اما بازیکنان جوان جدید جذب شده تراکتور به غیر از میلاد کر، از داشته‌های خود باشگاه سرتر نبودند. در حالی که جوانانی نظیر علی فتحی، علی نجفی، بهزاد سلامی و سعید ایرانخواه بازیکنانی بومی تراکتور بودند که یک فصل هم سابقه بازی در لیگ برتر را داشته و می‌توانند در روزهای سخت عصای دست تراکتور باشند.

نمونه تاریخی توجه به جوانان در تیم تراکتور

تیم پیر و خسته تراکتور در اواخر دهه ۶۰ یک بازیکن جوان‌ را به فوتبال کشور معرفی کرد. حسین خطیبی در حالی که تنها ۱۷ سال داشت در لیگ قدس بازیکن ثابت تیم تراکتور بود.

خطیبی در مسابقات مقدماتی المپیک ۱۹۹۲ بارسلونا در منطقه آسیا با زدن ۶ گل بهترین گلزن دور مقدماتی معرفی شد، در حالی که دیگر زوج خط حمله تیم ملی امید کشور، خداداد عزیزی بود.

در سال ۱۳۷۰ حسین خطیبی جوان می‌توانست عنوان آقای گلی فوتبال ایران را با ۱۰ گل زده کسب کند، اما تنها با اختلاف یک گل این عنوان را به فرشاد پیوس واگذار کرد. فرشاد پیوس از ۱۱ گل زده اش در آن فصل، ۵ گل را به تیم تراکتور زده بود تا به نوعی مدافعان تراکتور بیشترین نقش را در آقای گلی وی داشته باشند.

‌ خطیبی در سال ۱۳۷۲ و در تیم متمول بانک تجارت در حالی پیراهن شماره ۱۰ را بر تن کرده بود که علی دایی را روی نیمکت این تیم نشانده بود. شاید  تنها موردی بود که شماره ۱۰ به دایی نرسیده بود.

در سال ۱۳۷۶ حسین خطیبی در تیم شهرداری تبریز با زدن ۱۶ گل آقای گل فوتبال ایران شد تا تنها مهاجم تبریزی تا به امروز باشد که به این عنوان رسیده است.

همه این درخشش‌ها در سایه اعتماد مربیان تراکتور به حسین خطیبی در اواخر دهه ۶۰ بود. هدایت مهابادپور، حسن آذرنیا و واسیلی گوجا

حالا باید منتظر ماند و دید بردیف هم می خواهد نقش واسیلی گوجا در فوتبال تبریز را ایفا کند و یا نتیجه را مقدم بر سرمایه گذاری دانسته و کمتر به بازیکنان جوان اعتماد خواهد کرد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷


[ad_2]