سپاه هیچگاه به شکل مصداقی از کاندیدایی حمایت نمی کند
سپاه هیچگاه به شکل مصداقی از کاندیدایی حمایت نمی کند
فرمانده سپاه ناحیه امامت تبریز در نشست خبری و هم اندیشی با اصحاب رسانه استان گفت : رسانه ها در روشنگری و آگاهی بخشی آحاد جامعه نقش بسیار مهم و تأثیرگذار دارند.

به گزارش قلم پرس، سرهنگ پاسدار حسین پور اسماعیل در این نشست هم اندیشی هم اندیشی با اصحاب رسانه که در سپاه ناحیه امامت برگزار شد اظهار داشت : ترغیب و تشویق مردم به حضور در انتخابات و در کنار آن انتخاب یک فرد اصلح ، در حال حاضر یکی از حیاتی ترین مسائل کشور است.
وی گفت : یکی از ابزارهای انتخابات پر شور و ترغیب مردم به این امر، رسانه ها هستند که انتظار می رود با تبیین اهداف و ضرورت انتخابات، اهمیت آن را به مردم گوشزد بکنند.
سرهنگ پاسدار پور اسمعیل با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه ها سربازان خط مقدم جبهه نرم هستند، گفت: ایجاد موج امید و پرهیز از پمپاژ یأس و نا امیدی در جامعه ، بیان مزایای شرکت در انتخابات و مضرات عدم شرکت در آن ، مطالبه گری و رساندن خواسته های مردم به گوش مسئولین و … از مهم ترین اقداماتی است که رسانه ها در این برهه می توانند انجام دهند.
فرمانده سپاه ناحیه امامت در ادامه افزود : سپاه پاسداران همیشه و در همه بحرانها در کنار مردم بوده و نقش حمایتی خود را به نحو احسن انجام داده است و در دوران انتخابات هم سعی خواهد کرد با روشنگری ، به مردم برای انتخابی بهتر کمک بکند.
وی عدم حمایت از کاندیدای خاص و عدم حمایت مصداقی را سیاست اصلی سپاه در حوزه انتخابات دانست و گفت : سپاه با اطاعت از فرامین امام راحل که حضور و دخالت نظامیان در انتخابات را منع کرده بودند ، هیچ گاه کاندیدای خاصی در انتخابات نداشته و فقط در نقش روشنگری و مطالبه گری ایفای وظیفه کرده است.
سرهنگ پاسدار پور اسمعیل گفت: در حال حاضر هم اگر کاندیدایی به نام سپاه معرفی می شود، صحیح نیست و این افراد به واسطه فعالیت های سیاسی و اجرایی خارج از سپاه، در انتخابات شرکت کرده اند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سپاه هیچوقت مردم را در دوران سخت تنها نگذاشته است گفت: نمونه بارز و آخرین موردی که می توان به آن اشاره کرد ، حضور همه جانبه سپاهیان و بسیجیان برای کنترل و مقابله با شیوع ویروس کرونا است که در جبهه ها و حوزه های مختلف حضور داشتیم.
فرمانده سپاه ناحیه امامت گفت : علاوه بر این با توجه به تعطیلی کسب و کارها و بروز مشکلات در معیشت خانواده های کم برخوردار ، سپاه اقدام به تهیه و توزیع میلیونها بسته معیشتی کرد که سپاه ناحیه امامت تبریز هم علاوه بر صدها هزار بسته معیشتی ، در ماه مبارک رمضان هم ۶۷۰۰ بسته معیشتی دیگر ، تهیه و بین نیازمندان توزیع کرد.

 


مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امامت تبریز هم در ادامه این نشست گفت : خدمت به مردم بزرگترین عبادت است که نباید فرصت این خدمت بزرگ را با انتخاب افراد غیر اصلح ، از دست بدهیم.
حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا رحمانی گفت : انتخابات دو بازیگر دارد که یکی مردم و دیگری دشمن است و طبیعتا دشمن سعی دارد به هر نحوی ، مردم را از حضور در پای صندوق رأی دلسرد کند.
وی افزود : بازیگر دیگر و نقش اصلی انتخابات مردم هستند که وظیفه همه ما ، روشنگری و دادن آدرس درست به مردم برای یک انتخاب اصلح و شایسته است.
رحمانی با اشاره به رسالت رسانه ها در مورد انتخابات گفت : تبیین شاخصه های کاندیدای انقلابی ، تبیین اهداف شوم دشمن ، نقد و بررسی منصفانه عملکرد دولت ها ، تبیین پتانسیل ها و پیشرفت های کشور ، از جمله اقداماتی است که رسانه ها می توانند به اطلاع مردم برسانند.
در ادامه این نشست خبری و هم اندیشی ، اصحاب رسانه استان ، سؤالات ، انتقادات و پیشنهادات خود را با فرمانده سپاه ناحیه امامت در میان گذاشتند.