سهم ۷٫۶ درصدی بخش کشاورزی در ارزش افزوده آذربایجان‌شرقی
سهم ۷٫۶ درصدی بخش کشاورزی در ارزش افزوده آذربایجان‌شرقی

[ad_1] رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سهم اندک ۷.۶ درصدی بخش کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده استان، گفت: مزیت نسبی این بخش در حوزه دام، باغ و زراعت بیشتر است که در این حوزه‌ها باید با ایجاد بازار و فنی‌سازی فعالیت‌ها به شرایط ایده‌آل‌تری برسیم. به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد […]

[ad_1]


رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سهم اندک ۷.۶ درصدی بخش کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده استان، گفت: مزیت نسبی این بخش در حوزه دام، باغ و زراعت بیشتر است که در این حوزه‌ها باید با ایجاد بازار و فنی‌سازی فعالیت‌ها به شرایط ایده‌آل‌تری برسیم.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، محمد فرشکاران ظهر امروز در جلسه‌ای با فعالان بخش کشاورزی استان اظهار کرد: با توجه به گستره اقداماتی که توسط صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان انجام گرفته به نظر می‌رسد کارآیی این صندوق در خود اشتغالی و ایجاد بازار افراد شاغل در مناطق روستایی بسیار بالاست.

وی افزود: فعالیت چنین صندوق‌هایی نشان می‌دهد رویکرد ایجاد اشتغال در کشور به سمت تقویت تشکل‌ها و بخش خصوصی است.

فرشکاران ابراز داشت: صندوق‌های خرد زنان روستایی هم که در شهرستان‌های تبریز، شبستر و عجب‌شیر شکل گرفته اقدام موثری در ایجاد اشتغال پایدار زنان روستایی به شمار می‌رود.

این مسوول توجه به مباحث تجاری و بازرگانی را از طرف صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی بسیار ضروری برشمرد و توضیح داد: اگر ثبات بازار در تولیدات کشاورزی وجود نداشته باشد به دلیل فسادپذیری سریع مواد، سودآوری تولید دچار چالش شده و مشکلات عدیده دیگر ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به سهم اندک ۷.۶ درصدی بخش کشاورزی در ایجاد ارزش افزوده استان، تصریح کرد: مزیت نسبی این بخش در حوزه دام، باغ و زراعت بیشتر است که در این حوزه‌ها باید با ایجاد بازار و فنی‌سازی فعالیت‌ها به شرایط ایده‌آل‌تری برسیم.

وی اذعان داشت: علاقه داریم انگیزه اشتغال را در حوزه‌های باغداری، زراعت و دام بیشتر کنیم؛ چرا که معتقدیم اگر توزیع درآمد به سمت روستاها باشد، به دلیل پایین بودن هزینه‌های زندگی، تثبیت اشتغال پایدار و خود اشتغالی در روستاها جذبه بیشتری خواهد داشت.

در ابتدای جلسه اکبر فتحی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی به ارائه توضیحاتی در خصوص تاریخچه، اهداف و عملکرد صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان پرداخت.

در این جلسه مواردی مثل فعالیت صندوق‌های خرد زنان روستایی و روند تامین نهاده‌های دامی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۶۰۰۲۶/س


[ad_2]