سلیمی:تیم وزنه برداری ما یکدست نبود/اوج آمادگی داودی باید در المپیک باشد نه قهرمانی آسیا
سلیمی:تیم وزنه برداری ما یکدست نبود/اوج آمادگی داودی باید در المپیک باشد نه قهرمانی آسیا

بهداد سلیمی در گفتگو با ایسنا درباره ی عملکرد تیم ملی وزنه برداری در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: به نظرم تیم وزنه‌برداری ما در مسابقات قهرمانی آسیا یکدست نبود، برخی ها خوب عمل کردند و برخی ها نیز دور از انتظار بودند. فکر می‌کنم همه نفرات در آمادگی یکسانی قرار نداشتند. از طرفی استرس […]

بهداد سلیمی در گفتگو با ایسنا درباره ی عملکرد تیم ملی وزنه برداری در مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: به نظرم تیم وزنه‌برداری ما در مسابقات قهرمانی آسیا یکدست نبود، برخی ها خوب عمل کردند و برخی ها نیز دور از انتظار بودند. فکر می‌کنم همه نفرات در آمادگی یکسانی قرار نداشتند. از طرفی استرس در چهره ورزشکاران  زیاد بود. سهراب و کیانوش استرس زیادی داشتند که این مسئله روی عملکردشان تاثیر گذار بود. 
او ادامه داد: علی میری هم خیلی استرس داشت‌. فکر می‌کنم کادرفنی باید با کارهای روانشناسی فشار را از روی دوش ورزشکار بر می داشت و استرس را کم می‌کرد.

سلیمی در مورد این که رکوردهای سهراب مرادی و کیانوش رستمی راضی کننده بود یا خیر، گفت: کادر فنی با توجه به اینکه از شرایط تمرینی وزنه بردار خبر دارد بهتر می تواند بگوید که عملکردشان با توجه به تمرینات راضی کننده بوده است یا خیر. اما سهراب مرادی و کیانوش رستمی اگر سهمیه بگیرند و بخواهند در المپیک مدال بگیرند رکورد هایشان با مدال فاصله دارد و باید برای المپیک افزایش رکورد داشته باشند.

او در پاسخ به به این پرسش که با توجه به فاصله زمانی کوتاهی که بین قهرمانی آسیا و مسابقات کلمبیا وجود دارد فکر می کند مرادی و رستمی بتوانند به رکوردهای مد نظر برای کسب سهمیه المپیک برسند، تصریح کرد:  امیدوارم که این اتفاق بیفتد به هر حال انسان با امید زنده است. امیدوارم بتوانیم سهمیه دوم را بگیریم و اگر سهراب و کیانوش نتوانستند، علی هاشمی بتواند این سهمیه را به دست بیاورد و دو نفری که به المپیک می روند بتوانند از حیثیت وزنه‌برداری و سالها افتخارآفرینی که این رشته داشته است، دفاع کنند.

سلیمی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه فدراسیون قرار است در  مورد اعزام علی هاشمی به مسابقات کلمبیا تصمیم‌گیری کند و فکر می کند عدم اعزام  هاشمی با توجه به اینکه احتمال از دست رفتن سهمیه دوم وجود دارد، منطقی است یا خیر گفت : ما باید از تمام ظرفیت‌های خود  استفاده کنیم و تمام احتمالات را در نظر بگیریم.

قهرمان المپیک لندن  در مورد اینکه گفته می شود علی داودی در قهرمانی آسیا رکورد مجموع قابل توجه ای را به ثبت نرساند تاکید کرد: علی داودی در مسابقات لیگ خیلی خوب وزنه زد و انتظارات را از خود بالا برد. نکته‌ای که وجود دارد کمتر از ۹۰ روز به المپیک باقی مانده است و ورزشکار ما الان نباید در اوج آمادگی خود باشد. وزنه برداری رشته ای ست که ورزشکار نهایتاً هر شش ماه تواند به اوج برسد و اگر او در قهرمانی آسیا در اوج آمادگی و رکوردهای خود قرار داشت، نمی توانست سه ماه خود را در این شرایط نگه دارد. 

او افزود : به نظرم وزنه هایی که علی داودی در قهرمانی آسیا زد، ملاک این نیست که حتماً در المپیک هم همان وزنه ها را می زند و ظرفیت این را دارد که افزایش رکورد داشته باشد و بیشتر از این وزنه بزند. امیدوارم کادر فنی هم بتواند او را به خوبی برای المپیک آماده کند اما مهم این است که روند آماده سازی او به خوبی انجام شود. به نظرم جای نگرانی نیست چون علی داودی هر چند وزنه بردار جوانی است اما در مسابقات متعددی شرکت کرده و تجربه خوبی دارد.
انتهای پیام