سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی
سرمایه‌گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی

[ad_1] بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تا پایان سال آینده ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری می‌کند؛ این مطلب در نشست مسئولان استان با رئیس و معاونان این بنیاد اعلام شد. استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با قدردانی از اقدامات جهادی بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و عمران […]

[ad_1]

بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تا پایان سال آینده ۱۲۰۰ میلیارد تومان در حوزه محرومیت‌زدایی و توسعه بخش کشاورزی آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاری می‌کند؛ این مطلب در نشست مسئولان استان با رئیس و معاونان این بنیاد اعلام شد.

استاندار آذربایجان شرقی در این نشست با قدردانی از اقدامات جهادی بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی مناطق محروم، ابراز امیدواری کرد نتیجه این اقدامات در سال‌های آینده، مهاجرت معکوس روستاییان و تغییر چهره روستاها و مناطق محروم باشد.
 
عابدین خرّم با اشاره به برخی از موانع و چالش‌های اساسی توسعه استان، خواستار توجه ویژه بنیاد مستضعفان به توسعه و تکمیل زیرساخت‌های استان بویژه در حوزه راه و برق شد.
 
وی با بیان اینکه کمبود برق، ارزش افزوده پایین در بخش‌هایی مانند کشاورزی و معدن، مهاجرت نیروی انسانی متخصص، ناقص بودن محورهای مواصلاتی و عدم تکمیل برخی از پروژه‌های عمرانی از موانع مهم توسعه در استان است، افزود: امیدواریم که با حضور و مشارکت بنیاد مستضعفان و نگاه فرابخشی این بنیاد بتوانیم بخش عمده‌ای از این مشکلات را حل کنیم.
 
خرّم با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم، قدم‌های اساسی برای رفع این چالش‌ها برداشته شده است، گفت: اولین و مهم‌ترین اقدام، تأمین بخشی از زیرساخت‌ها مانند برق و گاز برای توسعه استان است.
 
وی با اشاره به اینکه در بخش آب، ۷ سد تکمیل‌شده یا در آستانه اتمام داریم که با آبگیری آنها ۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی زیر کشت خواهد رفت، افزود: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با تکمیل پروژه‌های پایاب در ۶ ماه آینده، ۱۵ هزار هکتار از این زمین‌ها را زیر کشت ببریم.
 
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی هم در این نشست از آمادگی این بنیاد برای سرمایه‌گذاری در حوزه محرومیت‌زدایی استان خبر داد و گفت: امروز در شرایطی هستیم که همه باید به مردم کمک کنیم تا بتوانیم از این گذرگاه سخت عبور کنیم.
 
پرویز فتاح با قدردانی از همدلی و وحدت رویه مسئولان آذربایجان شرقی، گفت: تبریز و آذربایجان همیشه در تاریخ ایران تأثیرگذار بوده‌اند و انتظار داریم که نقش مهم خود را همچنان حفظ کنند.
 
وی با تأکید بر اینکه شعار و راهبرد ما “می‌شود و می‌توانیم” است، افزود: پیام شهدایی چون مهدی باکری این بود که در میدان باشید و پا پس نکشید و امروز ما با تأسی به شهدا وارد صحنه شده‌ایم.
 
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در ادامه به سفر خود به شهرستان چاراویماق اشاره کرد و گفت: در این سفر مصوب کردیم که ۳۲ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی، ۵ میلیارد تومان برای امور فرهنگی و ۵ میلیارد تومان برای عمران شهری هزینه شود؛ در کنار آن دو دستگاه آمبولانس مجهز به شبکه بهداشت شهرستان اختصاص یافت و ۹ هزار بسته معیشتی نیز بین مردم این منطقه توزیع خواهد شد.
 
فتاح افزود: علاوه بر این ۵۰ میلیارد تومان نیز در قالب تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال با اولویت کشاورزی در اختیار مردم و جوانان این منطقه قرار می‌گیرد و در مجموع سرمایه‌گذاری ما در شهرستان چاراویماق بالغ بر یکصد میلیارد تومان خواهد بود.
 
وی اظهار داشت: یکی دیگر از مصوبات ما در سفر به آذربایجان شرقی، ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی است که این کار را با همکاری بنیاد مسکن تا پایان سال آینده انجام می‌دهیم.
 
فتاح با اشاره به بازدید خود از مجتمع کشت‌وصنعت آذرنگین خسروشاه، گفت: برنامه ما ایجاد یک مجتمع کشاورزی و دامپروری به وسعت ۷۰۰ هکتار است که در فاز اول یک گاوداری ۶هزار رأسی با سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان احداث خواهد شد و همزمان برای فاز دوم این طرح نیز برنامه‌ریزی می‌کنیم.
 
رئیس بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی همچنین با احداث دو مجتمع کشاورزی و دامپروری در شهرستان‌های خداآفرین و مرند موافقت کرد و گفت: مطالعات این طرح را آغاز خواهیم کرد و در صورت تأمین زمین و همکاری دستگاه‌های مسئول، این سرمایه‌گذاری را انجام خواهیم داد.
 
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی هم با قدردانی از اقدامات بنیاد مستضعفان در حوزه محرومیت‌زدایی در استان، گزارشی از سفر دو روزه رئیس و معاونان این بنیاد به استان و بازدیدهای ایشان از شهرستان چاراویماق و بخش خسروشاه ارائه کرد.
 

[ad_2]