سخنرانان روز جهانی قدس چه گفتند؟
سخنرانان روز جهانی قدس چه گفتند؟

[ad_1] سخنرانان روز جهانی قدس در سراسر کشور در کنار محکومیت ظلم و اشغالگری چندین دهه رژیم منفور و پلید صهیونیستی بر نشانه‌های بیداری امت اسلام در برابر توطئه‌های مختلف استکبار و در صدر آنها آمریکا، اسرائیل و متحدانشان در منطقه تاکید کردند و خواستار ادامه این مسیر تا نابودی کامل مستکبران شدند. خبرگزاری فارس، […]

[ad_1]


سخنرانان روز جهانی قدس در سراسر کشور در کنار محکومیت ظلم و اشغالگری چندین دهه رژیم منفور و پلید صهیونیستی بر نشانه‌های بیداری امت اسلام در برابر توطئه‌های مختلف استکبار و در صدر آنها آمریکا، اسرائیل و متحدانشان در منطقه تاکید کردند و خواستار ادامه این مسیر تا نابودی کامل مستکبران شدند.

خبرگزاری فارس، سردبیری استانها: پس از پیروزی انقلاب، امام خمینی(س) در اولین فرصت روزی را برای به نمایش گذاردن حساسیت جهانی نسبت به سرنوشت قدس و نجات آن از چنگال صهیونیست های جنایتکار، به عنوان «روز قدس» تعیین و پیامی به همین مناسبت صادر نمودند.

امام در این پیام که روز ۱۶ مرداد ۱۳۵۸ در سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان سال ۱۳۹۹ هجری قمری خطاب به مسلمانان جهان صادر شد، چنین فرمودند: «من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را گوشزد مسلمین نمودم، که اکنون این روزها به حملات وحشیانه خود به برادران و خواهران فلسطینی شدت بخشیده است، و بویژه در جنوب لبنان به قصد نابودی مبارزان فلسطینی، پیاپی خانه و کاشانه ایشان را بمباران می کند. من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کننده سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام نمایند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم». (صحیفه امام؛ ج ۹، ص ۲۶۷)

دفاع نظام اسلامی از قبله مسلمین

 امام خامنه‌ای(مدظله العالی) رهبر انقلاب اسلامی درباره‌ اهمیت مسأله‌ قدس و مسجدالاقصی برای مسلمانان و توطئه‌های دشمنان نسبت به آن بارها بیانات ارزشمندی داشته‌اند که یکی از موارد مهم فر موده‌اند: «خصوصیت نظام اسلامی این است که تصمیم‌گیری آن، بر اساس عقیده و تکلیف الهی است. هیچ‌کدام از فقهای اسلام، تردید و اختلافی ندارند که آن وقتی که دشمن بر سرزمین مسلمانان مسلط شد و کیان اسلامی را در کشوری تهدید کرد، وظیفه‌ی همه‌ی آحاد مسلمین است که در یک جهاد بزرگ و همه‌گیر، با آن دشمن مبارزه کنند، او را از آن سرزمین اسلامی اخراج کنند و مجازات و تنبیه نمایند. آیا صهیونیسمِ خبیثِ خطرناکِ جنایتکار و دشمن اسلام و مسلمین، متجاوز است یا نیست؟ آیا سرزمین فلسطین، خانه و قبله‌ی مسلمین است یا نیست؟»

پس از مرور کوتاه بیانات رهبران انقلاب اسلامی نگاهی کوتاه به برخی سخنرانی‌های مهم سخنرانان روز جهانی قدس در سراسر کشور می‌اندازیم که در کنار محکومیت ظلم و اشغالگری چندین دهه رژیم منفور و پلید صهیونیستی بر نشانه‌های بیداری امت اسلام در برابر توطئه‌های مختلف استکبار و در صدر آنها آمریکا، اسرائیل و متحدانشان در منطقه تاکید کردند و خواستار ادامه این مسیر تا نابودی کامل مستکبران شدند.
 

توصیه سردار قاآنی به شهرک‌نشینان صهیونیست: به خانه‌هایتان در اروپا برگردید

سردار سرتیپ پاسدار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه مشهد و در جمع مردم روزه دار و راهپیمایان روز جهانی قدس اظهار کرد: در سرزمین های اشغالی به شدت سانسور خبری انجام می‌شود و کنترل می‌کنند که خیلی از مسائل درونی آنها افشا نشود؛ اوج تبعیض نژادی و بیشترین اختلاف طبقاتی در درون رژیم صهیونیستی است چرا که یک مجموعه آدم نژادپرست هستند و این جزو ذات آنها است؛ در دنیا هر فتنه و فسادی را که پشت آن را می‌گیرید می‌بینید کانون ایجاد آن دست این مردم جنایتکار و فتنه انگیز است.

وی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: یک حرف هم به این رژیم جنایتکار و آدم‌هایی که متعلق به این سرزمین نیستند و آنها را جنایتکار می‌دانیم: «عقل خود را به کار بیندازید! عمر رژیم در حال پایان است. تا خانه‌های اروپا و آمریکا و جاهایی که روز اول در آن زندگی نکبت بار داشته‌اید گران تر نشده و این منازل که در سرزمین‌های اشغالی دارید ارزان تر نشده، توصیه ما این است که منازل خود را در سرزمین اشغالی رها کنید و به سرزمین اصلی و جایی که از آن آمده‌اید برگردید».

فرمانده نیروی قدس سپاه  تاکید کرد: این فهم را داشته باشید روز قدس همچنان با استحکام تا از بین بردن همه شما ادامه پیدا خواهد کرد و مقاومت هر روز قوی‌تر از گذشته و تا نابودی شما ایستاده است. این پیام رسمی روز قدس از گلوی و حنجره تمام مسلمانان دنیا از ایران اسلامی گرفته تا اقصی نقاط عالم است.

سردار قاآنی با بیان اینکه اگر همه موارد را کنار هم بگذاریم این وعده الهی که این ملت غاصب عمر چندانی پیدا نمی‌کند در حال تحقق یافتن است، اضافه کرد:  بیش از ۷۰ سال از عمر این رژیم غاصب می‌گذرد اما الان بحث‌های بسیار جدی داخل این دولت غاصب و مراکز مطالعاتی آن است که بین ۷۰ سال و ۸۰ سال، چه سالی عمر آنها تمام خواهد شد. این شعار نیست و این موضوع تحقیقاتی مراکز مطالعاتی داخل رژیم صهیونیستی است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد: به حول و قوه الهی این پیروزی و موفقیت نهایی و نماز خواندن برگزار کنندگان روز قدس در مسجد الاقصی طولانی نباشد.
 

 

حجت‌الاسلام آقاجانپور: ایران نقطه امید مسلمانان مظلوم است

حجت‌الاسلام سیدضیاءالدین آقاجانپور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع در سخنرانی راهپیمایی روز قدس سنندج اظهار کرد: کسانی که به ناحق فلسطینیان را از سرزمین خود راندند، دشمنان اسلام و دشمتان قرآن و پیامبر بودند که دست به این جنایات زدند و متاسفانه در دنیای امروز انگلیس و امریکا و کشورهای عربی که دم از دموکراسی و حقوق بشر می‌زنند به جای دفاع از مظلوم، از غاصبان دفاع می‌کنند و برای جنایات بیشتر سلاح در اختیار آنها قرار می‌دهند.

وی گفت: جبهه مقاومت در طول مبارزات اسرائیل اگر می‌خواستند خانه خود را پس بگیرند سلاحی جز سنگ و کلوخ نداشتند اما آنها از گلوله‌های سربی استفاده می‌کردند اما امروز جبهه مقاومت رویکرد دیگری دارد و موشک آنها را با موشک جواب می‌دهد و این با اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی وزارت دفاع عنوان کرد: امروز ایران اسلامی از اقتدار دفاعی بالایی برخوردار است و دشمنان نه تنها جرات تعرض ایران را نمی‌توانند در سر بپرورانند بلکه ایران نقطه امید مسلمانان مظلوم در یمن، لبنان، سوریه و فلسطین است.

آقاجانپور ادامه داد: به آمریکا و اسرائیل می‌گوییم اگر غلط اضافی بکنند تلاویو و حیفا را با خاک یکسان می‌کنیم و امروز این وعده الهی در حال وقوع است و مژده‌ای که رهبری چند سال قبل دادند که اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید، ۵ سال از آن تاریخ گذشته است.
 

سردار سلامی خطاب به صهیونیست‌ها: ما شما را رها نمی‌کنیم، منتظر باشید؛ پاسخ‌های ما را دیده‌اید

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ظهر امروز در مراسم روز قدس و پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران اظهار کرد: سیمای فلسطین هر روز درخشان تر و برجسته تر و جذاب تر در صحنه سیاسی عالم در حال حرکت است و بعد از دوران باشکوه امامت امام راحل مان بیرق حمایت از نهضت فلسطین و مبارزه با استکبار و صهیونیسم به دسترهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام سید علی خامنه ای این نایب امام زمان مان برافراشته ماند و حرکت داده شد.

وی گفت: رهبر انقلاب بهترین، قدرتمندترین و مدبرترین فرمانده خود را برای هدایت نهضت مقاومت در جهان اسلام منصوب کرد. پرچمدار مقاومت، حاج قاسم شد که توانست در فاصله‌های زمانی اندکی در اقصی نقاط جهان اسلام جوانان را به جهاد دعوت و آنها را سازماندهی کند و سد مستحکمی در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دهد. از آن روز تا به امروز دیگر ارتش صهیونیستی در هیچ جنگی پیروز نشده است. دقت و توجه کنید، قبلاً صهیونیست‌ها بی‌رحمانه قتل عام می‌کردند اما امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که حتی مجروح شدن یک فلسطینی برای آنها عقوبت فراوانی دارد. 

فرمانده سپاه ادامه داد: دیگر فصل آن وقایع غم انگیز برای فلسطین گذشته است و فلسطین از دست‌های خالی عبور کرده و مسلح است و مردانش در میانه میدان آماده نبرد هستند و اسرائیل در حال فروپاشیدن است.

سلامی خطاب به صهیونیست‌ها تصریح کرد: سخن را کوتاه می‌کنم و به شما این نکته را می‌گویم که شرارت‌های خود را خاموش کنید. شما می‌دانید ما اهل عمل و واکنش هستیم. پاسخ‌های ما دردناک است و شرایط را برای اهداف خود فراهم می‌کنیم. ما شما را رها نمی‌کنیم، منتظر باشید؛ پاسخ‌های ما را دیده‌اید. امروز هم می‌گویم اگر کوچک‌ترین عمل جاهلانه و شرارت آمیز از شما سر برند بهتر از من می‌دانید چه بر سرتان خواهد آمد.
 

متکی: باید سازش برخی از سران منطقه با رژیم صهیونسیتی جرم‌انگاری شود

منوچهر متکی وزیر اسبق امور خارجه در اجتماع راهپیمایان روز قدس در مصلای کرمان با قدردانی از مردمی که‌همیشه ولی‌نعمت و پیشگام و پشتیبان امام(ره) بودند، اظهار کرد:  آمریکا دوران افول را می‌گذراند و طبق بیانات مقام معظم رهبری طی بیست سال گذشته ادعایش این بود تنها قدرت جهانی شود ولی طی این مدت به هر چیزی که خواستند نتوانستند به آن برسند و این چنین کشوری تنها حامی رژیم صهیونسیتی است.

وی اضافه کرد: هویت بخشی به مقاومت مهم‌ترین کاری بود که پیام امام(ره) و جانفشانی سربازان امام راحل در عراق، لبنان، یمن و کل منطقه ایجاد کرد و مقاومت، امروز یک هویت جدید شد.

وزیر اسبق امور خارجه با اشاره به اینکه آمریکا از هزاران کیلومتر آن طرف می‌آیند جغرافیای منطقه ما را ترسیم کنند که در ضدیت منافع و امنیت ما است، یادآور شد: هدف غایی داعش نابودی ایران بود.

متکی خاطرنشان کرد: نگاه نافع و درست سردار دل‌ها این بود که آمریکا به‌دنبال ایجاد دو رژیم در عراق و افغانستان است که دو‌ ویژگی داشته باشد؛ هم متحد آمریکا و هم ضد ایران باشند.

وی اذعان کرد: امروز شهادت می‌دهم تدبیر، هوشمندی، برنامه‌ریزی و پیگیری جدی شهید سلیمانی موجب شود در عراق و افغانستان آمریکا نتواند نقشه‌اش را محقق کند. آمریکایی‌ها بر اساس روحیه استکباری این برخورد را با دنیا می‌کنند و ما در جایی که منافع ما به خاطر می‌افتد این حرکت را انجام می‌دهیم و موفق شدیم.

وزیر اسبق امور خارجه ابراز کرد: امسال روز قدس، سرزمین اشغالی با جوشش و خروش مواجه شد و ساکنان آن به‌پا خواستند و امروز می‌تواند ارتش اسلامی و مردمی شکل بگیرد و باید سازش برخی از سران منطقه با رژیم صهیونسیتی جرم‌انگاری و این در ادبیات مبارزان فلسطینی باید وارد شود.

متکی تأکید کرد: ضرب‌آهنگ امسال مبارزان فلسطینی در کرانه باختری و سرزمین‌های اشغالی نویدبخش تحولی در فلسطین است.
 

سردار شریف: دست به دامن اسرائیل شدنِ حکام جاهل غربی شرم‌آور است

سردار رمضان شریف رئیس ستاد مرکزی انتفاضه و قدس و سخنگوی سپاه ظهر امروز در سخنرانی روز جهانی قدس در میدان مصلی رشت با بیان اینکه ملت فلسطین پاره تن جهان اسلام در سرتاسر جهان هستی است، اظهار کرد: بیش از هشت دهه از اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی می‌گذرد ولی ملت مظلوم فلسطین دست از مبارزه دست برنداشته و تا پیروزی قدس این نبرد ادامه دارد.

وی  نقش امام راحل (ره) در استیصال رژیم صهیونیستی را بسیار مهم دانست و بیان کرد: امام خمینی(ره)  بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه همه ملت‌‌های مسلمان را معطوف به فلسطین و قدس شریف کرد و هرسال در روز قدس به نزول اسرائیل نزدیک می‌شویم.

سخنگوی سپاه با بیان اینکه دژ به‌ظاهر مستحکم رژیم صهیونیستی به‌مانند تارعنکبوت شکننده است، تصریح کرد: رسانه‌های بیگانه بارها اعلام کردند که رژیم صهیونیستی شکست‌ناپذیر است ولی همواره برابر ملت فلسطین شکست‌خورده و جوانان فلسطینی لرزه به اندام اسرائیل انداخته است.

شریف با بیان اینکه، از شمال تا جنوب فلسطین شاهد شجاعت جوانان فلسطینی هستیم، گفت: امروز رژیم صهیونیستی در نازل‌ترین شرایط سیاسی، اقتصاد، اجتماعی و نظامی بوده که این امر حاکی از نابودی زودهنگام این رژیم است.

وی با انتقاد از اعتماد برخی از حکام کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی در منطقه بیان کرد: شرم‌آور است که برخی از کشورها و حکام جاهل غربی تلاش می‌کنند بعد از خارج آمریکا از منطقه دست به دامن اسرائیل شده‌اند ولی باید بدانند طناب رژیم صهیونیستی پوسیده است.
 

سردار رحیم‌صفوی: نفس‌های آخر رژیم صهیونستی را شاهد هستیم

سردار سرلشکر سید یحیی رحیم‌صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا ظهر امروز در راهپیمایی روز جهانی قدس در اراک اظهار کرد: روز قدس امسال می‌تواند با توجه به شاخص‌ها و رخدادهای جهانی و منطقه‌ای از اهمیت بیشتری برخوردار باشد و آثار حماسه حضور مردم روزه‌دار در اراک و سراسر ایران در رسانه‌های ملی و جهانی، نویدبخش ادامه جهاد و مقاومت مردمی فلسطینیان و مسلمانان جهان برای سرعت دادن به پایان به عمر رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف و فلسطین اشغالی است.

وی افزود: در شرایطی که صهیونیست‌ها مدعی بودند در هفتاد و چهارمین سالگرد تأسیس این رژیم با وجود آشکار شدن روابط‌شان با برخی از کشورهای عربی، امنیت و ثبات بیشتری نسبت به گذشته پیدا کرده‌اند، روند تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و گسترش مبارزات مسلحانه از نوار غزه و کرانه باختری به شهر قدس و سرزمین‌های اشغالی ١٩۴٨ میلادی، و از همه مهم‌تر مردمی شدن جهاد مسلحانه که برای دستگاه‌های امنیتی رژیم غیر قابل تصور بود، حکایت از این دارد که نفس‌های رژیم صهیونیستی به آخر نزدیک شده است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در تشریح استدلال‌های نفس‌های آخر رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکایی‌ها بر این باور بودند که با عادی‌سازی روابط با برخی از رژیم‌های عربی ضعیف منطقه می‌توانند عمر ننگین خود را طولانی‌تر کنند و حتی با حضورشان در اطراف مرزهای ایران و در کشورهای همسایه ایران، برای ما تولید تهدید کنند.

صفوی اضافه کرد: اما افزایش عملیات‌های استشهادی اخیر آن هم در قلب سرزمین‌های اشغالی و کشته و زخمی شدن ده‌ها صهیونیست در ماه‌های اخیر نشان داد که ساختار امنیتی رژیم صهیونیستی ناتوان‌تر از گذشته شده و ترس و لرزه و وحشت را بین اشغالگران فلسطین افزایش داده است.

وی در جمع بندی سخنان خود بیان کرد: در نظم جدید جهانی قدرت آمریکا رو به افول است و این نظم بین المللی، روند افول رژیم صهیونیستی را سرعت بخشیده است.
 

سردار جوانی خطاب به صهیونیست‌ها: ‌چمدان‌هایتان را ببندید

سردار یداله جوانی معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم راهپیمایی روز قدس اصفهان اظهار کرد: رژیم صهیونیستی که در گذشته به راحتی سرزمین‌ها را اشغال می‌کرد، امروز جرئت هیچ حمله‌ای را ندارد و اگر به‌طور مخفی کاری انجام می‌دهد به موقع پاسخی دریافت می‌کند.

وی تأکید کرد: در نبرد شمشیر قدس در ماه رمضان گذشته تمام تصوری که ساخته بودند، با فروریختن گنبد آهنین نابود شد و امروز اسرائیل غاصب در هیچ نقطه‌ای آرامش و امنیت ندارد و از داخل نیز در حال فرسایش قدرت هستند. 

معاون سیاسی سپاه پاسداران عنوان کرد: امروز تنها سخن انقلابی‌ها و مسلمانان نیست که رژیم صهیونیستی به زودی فروخواهد ریخت، این واقعیتی است که خودشان را به اذعان و اعتراف وا داشته است، افرادی از مقامات صهیونیستی این اعتراف را می‌کنند که در حال نزدیکی به نقطه پایان هستیم. 

جوانی ابراز کرد: حضور رهبر حکیم ما و مردم همواره در صحنه وضعیت را به گونه‌ای رقم زده است که خود این غاصبان بیان می‌کنند اسرائیل امکان بقا ندارد و این سخن مقامات خودشان است که چه بسا زودتر از ۲۵ سال فرو خواهیم ریخت. 

وی بیان کرد: با توجه به وقایع اتفاق افتاده، آن روز نزدیک است که صهیونیست‌ها گروه گروه پا به فرار بگذارند و به رهبران این رژیم کودک‌کش توصیه می‌کنم نگاهی واقع‌بینانه به سراسر کره خاکی داشته باشید و ببینید مردم چگونه همانند سال‌های اول با زبان روزه به میدان آمده‌اند، بهتر است طبق این واقعیت عمل کنند و تا قبل از اینکه از طریق دریا فرار کنند، چمدان خود را ببندند و به همان نقاطی که از آنجا آمدند برگردند.

جوانی اعلام کرد: افراد و دولت‌هایی که با رژیم صهیونیستی سازش کردند بدانند صهیونیست‌ها در حال نزدیک شدن به نقطه پایانی هستند و به زودی آزادی مسجدالاقصی را جشن خواهیم گرفت و این وعده و سنت الهی است که تخلف ناپذیر است.
 

مظفر: جبهه مقاومت به برکت خون شهید سلیمانی در تمام منطقه شکل گرفت

حسین مظفر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ظهر امروز در مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس که در مسجد مصلی شهر گرگان برگزار شد با بیان اینکه به برکت خون شهید سلیمانی جبهه مقاومت در تمام منطقه خاورمیانه شکل گرفته است، اظهار کرد:  امروز به برکت روحیه مقاومت آزادیخواهان جان امید تازه‌ای پیدا کردند و بهار صهیونیست‌ها به خزان تبدیل شده اکنون در زمین سرزمین‌های اشغالی و در مرزهای داخلی آنها محور مقاومت نفوذ پیدا کرده است.

وی یادآوری کرد: از آن روز صیام که توسط فلسطینیان به «یوم النکبت» لقب گرفت تاکنون هر روز شاهد خراب کردن خانه‌های ملت مظلوم فلسطین توسط اسرائیل غاصب بودیم که برای رسیدن به اهدافش از هیچ جنایتی دریغ نکرد.
 

سردار نقدی: رژیم صهیونیستی در خانه خود امنیت ندارد

سردار سرتیپ محمدرضا نقدی معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران ظهر امروز در پایان مراسم راهپیمایی روز قدس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی که مدعی نیل تا فرات است، اکنون دور خود دیوار بتنی کشیده است لذا باید به جای دو نوار آبی رنگ در پرچم خود دو دیوار بتنی بگذارد چراکه در خانه خود امنیت ندارند، وعده خداوند تخلف ناپدیر است.

وی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری در خصوص از بین رفتن رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال خاطرنشان کرد: خیلی زودتر از این اسرائیل از بین خواهد رفت و نابودی آنها عینیت دارد و واقعی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها باید به این فکر کنند که تا قبل از این که دست‌های مجاهدان اسلام به آنها برسد باید از آنجا بروند کما اینکه اکنون اینگونه بوده و برخی از آنها رفته و در آمریکای لاتین زندگی می‌کنند.
 

نماینده مردم تهران در مجلس: جوانان غزه می‌توانند به قلب اسرائیل هجمه کنند

حجت‌الاسلام رضا تقوی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای امام خمینی(ره) پس از راهپیمایی‌ روز جهانی قدس با بیان اینکه روز قدس روز اتحاد و همبستگی مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان است، اظهار کرد: روز جهانی قدس به عنوان یادگار امام راحل بوده و آن امام بزرگوار می‌خواست جهانیان را نسبت به موضوع فلسطین حساس کند که در این سرزمین ظلم بزرگی شده است و اگر مسلمانیم نباید در این موضوع بی‌تفاوت باشیم، باید عکس‌العمل مقتضی به ظلم و ظالم انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جوانان غزه مجهز به موشک شدند و با قدرت بازدارندگی خود می‌توانند به قلب اسرائیل هجمه کنند، تصریح کرد: رژیم صهیونیستی خوب می‌داند که زمان بزن و در رو نیست و از اربیل تا سرزمین‌های اشغالی آنها را در نظر داریم و این قدرت مقاومت است.

نماینده مجلس شورای اسلامی متذکر شد: روزی را خواهیم دید که اسرائیل نابود شده و صهیونیست‌ها از فلسطین بیرون کشانده می‌شوند.
 

سعیدی: غربی‌ها با زور دنبال پیگیری اهداف خود در غرب آسیا هستند

حجت‌الاسلام‌ علی سعیدی رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا ظهر امروز در سخنرانی خود در آیین پایانی راهپیمایی روز قدس در مصلای سمنان با اشاره به اهمیت روز قدس نزد امام راحل، اظهار کرد: غربی‌ها به گفته خودشان، دنبال انتخاب گزینه‌ای به‌عنوان «ژاندارم منطقه» می‌گشتند و درنهایت روی یهودیان سرمایه‌گذاری و آنها را مجتمع و ساماندهی کردند تا اهدافشان را محقق سازند.

وی بیان کرد: قوم یهود که دچار آوارگی، نژادپرستی و تحرکات ضداسلامی شده بود، بهترین گزینه‌ای بود که می‌توانست اهداف غربی‌ها را محقق سازد و از این‌رو، تمرکز روی آنها قرار گرفت تا با ایجاد رژیمی، این برنامه‌ها را به مرحله عمل برسانند.

رئیس دفتر عقیدتی سیاسی فرماندهی معظم کل قوا عنوان کرد: با تلاش‌های این کشورها، شاهد بودیم که تجهیزات نظامی در اختیار رژیم صهیونیستی گذاشته شد تا با توسل به زور و تجاوز، بتوانند بر مردم فلسطین غلبه و اهداف خود را محقق کنند.

سعیدی با اشاره به کشتار بی‌رحمانه هزاران فلسطینی در پی تجاوز رژیم خونخوار صهیونیستی بیان کرد:‌ آمریکا بهترین برنامه برای تسلط بر غرب آسیا را همواره حمایت از این رژیم منحوس دانسته و از هیچ تلاشی برای حمایت از آنها دریغ نکرده است.
 

طائب: تنها راه نجات جهان اسلام حذف رژیم غاصب صهیونیستی است

حجت الاسلام مهدی طائب فرمانده قرارگاه عمار امروز در مراسم پایانی راهپیمایی روز قدس شهر زنجان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب می‌گویند اگر آمریکا یک روز بفهمند که صهیونیست‌ها چه کاری کرده‌اند امتحان سختی از آنها می‌گیرد، گفت: آمریکا از ابتدا تحریم را آغاز کرد و با ما قطع ارتباط کرد، اما ما این کار را نکردیم که این تحریم هم به ضرر خودشان است که ۴۳ سال است این ضرر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اساسا نسبت جمهوری اسلامی با اسرائیل چیست، آیا ما با آنها مشکل داریم یا آنها با ما مشکل دارند و آیا ما شروع‌کننده این درگیری هستیم یا صهیونیست‌ها؟، پاسخ داد: وقتی انقلاب شد حق ما بود که بگوئیم می‌خواهیم با کدام کشور ارتباط داشته باشیم یا نداشته باشیم، ما هم اعلام کردیم که قدس برای فلسطین است و آنها حق دارند، وقتی این کار را کردیم رژیم صهیونیستی به ما اعلان نبرد داد و به آمریکا گفت که ایران را تحریم کند.

فرمانده قرارگاه عمار تشریح کرد: قدرت حقیقی یعنی قدرت مردم پایه و قدرت یک امام و مردم پایه بودن یک حکومت در جنگ‌ها مشخص می‌شود و دشمن این قدرت را در کشور ما متوجه شده است.

طائب با بیان اینکه تنها راه نجات جهان اسلام حذف رژیم غاصب صهیونیستی از صفحه روزگار است و راه تحقق شدن آن قوت یافتن جبهه مقاومت، حزب‌الله لبنان و دیگر گروه‌های مقاومت است.

انتهای پیام/س


[ad_2]