مشارکت شهروندان در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی در فصل زمستان
مشارکت شهروندان در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی در فصل زمستان
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز گفت: شهروندان در ساعات اولیه بارش برف از خانه بیرون نیایند تا با کاهش تردد خودرو در معابر و تسهیل برف‌روبی و پرهیز از نمک‌پاشی، شاهد کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از نمک‌پاشی و محلول‌پاشی در فصل زمستان باشیم.

به گزارش قلم پرس، علیرضا اصغری در حاشیه رژه تجهیزات و ماشین‌آلات زمستانی مناطق دهگانه تبریز اظهار کرد: ۱۷ دستگاه نمک‌پاش، ۴۰ دستگاه برف‌روب، هفت دستگاه گریدر و ۱۶ دستگاه لودر در سطح مناطق دهگانه تبریز داریم که علاوه بر آن و در صورتی که بارش برف بیش از انتظار و حالت وضعیت قرمز باشد از طریق شهردار و معاون خدمات شهری و اجرایی مجوز اجاره ماشین‌آلات از بخش خصوصی را به مناطق داده‌ایم.

وی افزود: ۲۲۰۰ نفر برای شهر دو میلیون نفری تبریز خدمات ارائه می‌دهند و عنوان شهر تمیز در سایه زحمات اینها به دست آمده است و باید تلاش کنیم که این عنوان برازنده را حفظ کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تبریز با اشاره به خرید باکس‌های جدید زباله اعلام کرد: خرید باکس‌های زباله ۹۰۰ لیتری در دستور کار سازمان قرار گرفته بود که طی آن مناقصه‌ای به‌صورت کشوری برگزار کرده و از کارشانسان زبده کشور استفاده کردیم.

وی اضافه کرد: حدود یک‌هزار باکس زباله جدید در سطح شهر استقرار یافته و تا پایان سال دو هزار دستگاه باکس دیگر در استقرار می‌یابد؛ اما مهم‌ترین خواسته ما از شهروندان در این حوزه تفکیک زباله از مبدأ است که تفکیک زباله خشک و تر، به چرخه این مواد کمک می‌کند.

اصغری تأکید کرد: هر چقدر ترافیک شهری کمتر باشد، همانقدر خدمات ما در حوزه‌های مختلف با سرعت بیشتری پیش می‌رود.