سال ۹۵ سال حرکت به سمت تحقق شعار “آذربایجان، سر ایران” خواهد بود
سال ۹۵ سال حرکت به سمت تحقق شعار “آذربایجان، سر ایران” خواهد بود

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، با تبریک سال نو و عید نوروز به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم استان، ابراز امیدواری کرد سال جدید سالی توام با خیر و برکت و سال موفقیت‌های بیشتر برای مردم و مسوولان استان باشد و افزود: سال ۹۵ سال حرکت […]

استاندار آذربایجان شرقی در پیامی به مناسبت آغاز سال ۱۳۹۵ هجری شمسی، با تبریک سال نو و عید نوروز به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و عموم مردم استان، ابراز امیدواری کرد سال جدید سالی توام با خیر و برکت و سال موفقیت‌های بیشتر برای مردم و مسوولان استان باشد و افزود: سال ۹۵ سال حرکت به سمت تحقق شعار “آذربایجان، سر ایران” خواهد بود.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده با اشاره به تقارن آغاز و پایان سال ۱۳۹۴ با نام و یاد حضرت فاطمه زهرا(س)، اظهار داشت: سالی که گذشت به برکت نام و یاد آن بانوی بزرگوار سالی پرخیر و برکت و توام با عزت، عظمت و موفقیت برای عموم مردم ولایتمدار و عاشق اهل بیت در ایران و استان آذربایجان شرقی بود.

وی افزود: استان آذربایجان شرقی در سال ۹۴ همانند سال ۹۳ استانی امن و برتر از نظر امنیت شناخته شد که لازم است در این فرصت از تمام تلاشگران عرصه امنیت استان و همراهی عموم مردم در این زمینه قدردانی کنم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به سفر استانی رییس جمهور و اعضای هیات دولت به استان در اردیبهشت سال ۹۴، گفت: این سفر، سفری بابرکت برای استان بود و بعد از این سفر شاهد شروع و حیات مجدد ده‌ها پروژه عمرانی در اقصا نقاط استان بودیم.

وی، انتخاب شهر تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و شهر نمونه گردشگری کشورهای اسلامی را از جمله موفقیت‌های استان در سال ۹۴ عنوان کرد و گفت: این دستاوردها در سایه تلاش و پیگیری مسوولان استان به دست آمد و تمام شهرستان‌های استان در این موفقیت‌ها سهیم و شریک هستند.

دکتر جبارزاده با اشاره به پایان مذاکرات هسته‌ای و به فرجام رسیدن برجام در سال ۹۴، گفت: ملت ایران پس از ۱۲ سال مقاومت و پایداری، حقانیت خود را به تمام دنیا ثابت کردند و قدرت‌های دنیا ایران را به عنوان صاحب فناوری هسته‌ای شناختند و تحریم‌های ظالمانه از سر ملت ایران برداشته شد.

وی با اشاره به سفر بیش از ۸۰ هیات اقتصادی و تجاری خارجی به استان در دو سال گذشته، گفت: این رفت و آمدها نویدبخش شکوفایی اقتصادی استان در سال ۹۵ است و امیدواریم بخش عمده‌ای از آنها منجر به جذب سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال شود.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که سال ۹۴ به یک اتفاق مبارک در هفتم اسفند ختم شد، افزود: انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفند ماه چه از نظر مشارکت و چه از نظر فضای دوستی و همدلی بین مسوولان، نامزدها و هواداران آنها متفاوت از انتخابات‌های گذشته بود و شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه و با حضور حداکثری مردم در تمام شهرستان‌های استان بودیم.

وی افزود: امیدواریم مرحله دوم انتخابات نیز با آرامش و شکوه کامل برگزار شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه به دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت: در این دیدار انتظارات رهبری از مسوولان در سه محور اقتصاد مقاومتی، پیشرفت علمی و اقدامات فرهنگی همه‌جانبه مطرح شد.

وی افزود: خوشبختانه اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از ابتدای سال ۹۴ در قالب سند تدبیر توسعه در آذربایجان شرقی آغاز شده و در اکثر پروژه‌های این سند پیشرفت قابل توجهی داشته‌ایم.

جبارزاده ادامه داد: در زمینه پیشرفت علمی نیز دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی استان در سال ۹۴ خوش درخشیدند و در عرصه‌های علمی قدم‌های خوبی برداشته شد که این روند در سال ۹۵ هم باید ادامه داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی سپس به اقدامات فرهنگی استان اشاره کرد و گفت: اقدامات فرهنگی در استان آذربایجان شرقی سرلوحه دیگر اقدام‌هاست و معتقدم که که مسایل فرهنگی بدون مشارکت و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست.

وی مبارزه با اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی را از اولویت‌های فرهنگی استان اعلام کرد و گفت: در اواخر سال ۹۴ آذربایجان شرقی به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر معرفی شد و دغدغه مردم در خصوص مشکل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در سایه تلاش مسوولان این حوزه مرتفع شد.

جبارزاده با اشاره به افتتاح بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان در سفر استانی رییس جمهور، خاطرنشان کرد: با این اتفاق زمینه فعالیت بخش خصوصی و اهالی فرهنگ و ادب در مسایل فرهنگی فراهم شد و بنده در این فرصت از تمام دستگاه‌های فرهنگی و عموم مردم و اهالی فرهنگ و هنر استان برای همکاری با این بنیاد دعوت می‌کنم.

استاندار آذربایجان شرقی در پایان ابراز امیدواری کرد سال ۹۵ سالی توام با خیر و برکت و سلامتی برای عموم مردم استان باشد و شاهد موفقیت‌های بیشتر و تحقق اهداف توسعه استان و اهداف اقتصاد مقاومتی در این سال باشیم.

وی گفت: امیدوارم که در سال ۹۵ بخشی از هدف بزرگ خود را برای این که آذربایجان به معنای واقعی سر ایران باشد تحقق بخشیم.