سازمان‌های مردم‌نهاد نقش تاثیرگذاری در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دارند
سازمان‌های مردم‌نهاد نقش تاثیرگذاری در اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر دارند

[ad_1] معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و انجام کارهای فرهنگی در این زمینه، گفت: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا بسیار حیاتی و تأثیرگذار است. تراب محمدی در چهارمین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با […]

[ad_1]

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر و انجام کارهای فرهنگی در این زمینه، گفت: نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در این راستا بسیار حیاتی و تأثیرگذار است.

تراب محمدی در چهارمین جلسه کمیته تخصصی توسعه مشارکت‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اظهار داشت: امروزه همه خانواده ها در معرض تهدید بلیه خانمان‌سوز اعتیاد هستند و لازم است خانواده ها از آموزش های لازم در این زمینه برخوردار باشند.
 
وی افزود: هزینه های فراوان مبارزه با مواد مخدر، روند توسعه کشور را با چالش مواجه کرده و استکبار جهانی هم با سوءاستفاده از همسایگی ایران با مراکز تولید مواد مخدر، برای ترویج اعتیاد در کشور تلاش می‌کند.
 
محمدی با اشاره به دستور وزارت کشور مبنی بر جمع آوری کامل معتادان متجاهر از سطح شهرها، گفت: خوشبختانه با فعالیت های انجام شده توسط خیرین و سمن های استان و با راه اندازی مرکز ماده ۱۶ در شهر تبریز، استان آذربایجان شرقی در این زمینه عملکرد بسیار موفقی داشته و تبریز به عنوان شهر بدون معتاد متجاهر شهرت یافته است.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی افزود: بر اساس ارزیابی های انجام شده و آمار موجود، بخش عمده‌ آسیب های اجتماعی استان از مصرف مواد مخدر ناشی می شود و در این راستا اگر ما بتوانیم به هر اندازه در زمینه مبارزه با مواد مخدر موفق باشیم به همان میزان وقوع جرایم خشن در سطح استان کاهش خواهد یافت. 
 
در این جلسه از معاونت اجتماعی سپاه عاشورا و معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی استان قدردانی شد.

[ad_2]