زمین‌لرزه تبریز، خسارت جانی و مالی نداشته است
زمین‌لرزه تبریز، خسارت جانی و مالی نداشته است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زمین‌لرزه صبح امروز در تبریز، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است. محمدباقر هنربر در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ساعت ۸ صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴٫۴ درجه در مقیاس ریشتر حوالی باسمنج رخ داد و به […]

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی گفت: زمین‌لرزه صبح امروز در تبریز، هیچ خسارت جانی و مالی نداشته است.

محمدباقر هنربر در جلسه اضطراری ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران آذربایجان شرقی، اظهار داشت: ساعت ۸ صبح امروز زمین‌لرزه‌ای به قدرت ۴٫۴ درجه در مقیاس ریشتر حوالی باسمنج رخ داد و به دنبال آن سه پس‌لرزه به قدرت ۳٫۵، ۲٫۸ و ۱٫۷ در همان منطقه روی داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: بلافاصله پس از وقوع اولین زمین‌لرزه، تیم‌های ارزیابی شامل نیروی انتظامی، اورژانس، هلال احمر و شهرداری به محل‌های حادثه بویژه مناطق حاشیه‌نشین و بافت فرسوده تبریز اعزام شدند و به همه اعضای ستاد مدیریت بحران آماده‌باش کامل داده شد.
 
هنربر با بیان اینکه مراکز درمانی نیز در آمادگی کامل به سر می‌برند، افزود: براساس ارزیابی اولیه تیم‌های اعزامی و تماس با فرماندار، بخشداران و دهیاران شهرستان تبریز، خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.
 
وی اظهار داشت: تیم‌های ارزیابی تا هر زمان که لازم باشد در محل‌های مورد نظر حضور خواهند داشت و در صورت گزارش خسارات احتمالی به اطلاع مردم و شهروندان محترم خواهد رسید.