ریشه بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی توجه نکردن به مسایل فرهنگی و اجتماعی است
ریشه بسیاری از نابهنجاری های اجتماعی توجه نکردن به مسایل فرهنگی و اجتماعی است
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی در دیدار رییس و مسوولان اداره بهزیستی شهرستان تبریز با وی بر صیانت از حقوق محجورین تاکید کرد و از آنان خواست موارد حجر را برای حمایت های قانونی و تعیین قیم یا ضم امین به دادستانی اعلام کنند.

به گزارش روابط عمومی دادگستری استان آذربایجان شرقی بابک محبوب علیلو گفت : دادستانی و دستگاه قضایی استان از فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نهاد بهزیستی به ویژه اقدامات پیشگیرانه آن حمایت می کند.
وی مسوولیت بهزیستی و نهادهای حمایتی در قبال کودکان بی سرپرست ،  بدسرپرست و نیز افراد محجور را یاد آور شد و تصریح کرد :‌ تحت هیج شرایطی نبایدحقوق این افراد مورد تعرض و تجاوز قرار گیرد.
علیلو با اشاره به برخی رفتارهای خشونت آمیز و ناهنجارهای موجود درجامعه گفت : ریشه بسیاری از این مشکلات در اولویت ندادن به مسایل فرهنگی و اجتماعی است که شایسته است این مهم مورد توجه سازمان ها و نهادهای مسئول به ویژه نهاد تعلیم و تربیت و بهزیستی قرار بگیرد و رویکردها مبتنی بر تقویت برنامه های آموزشی و تربیتی استوار گردد.
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی تصریح کرد : ارتقای اخلاق فردی و اجتماعی و بالا بردن آستانه تحمل مردم می تواند در کاهش و کنترل بسیاری از آسیب ها و ناهنجاری اجتماعی موثر باشد.
او اشاره کرد : در فضایی که آستانه تحمل اجتماعی پایین است بعضا مشاهده می شود بر سر یک تصادف جزیی در سطح شهر کلی مشکل و گرفتاری به وجود می آید.
وی افزود :‌ همه رویکردها و جهت گیری ها درجامعه باید به این سمت سوق داده شود که انگیزه وقوع بزه و جرم در جامعه از بین برود و دراین ارتباط مسوولیت نهادهای اجتماعی و فرهنگی مانند آموزش پرورش و بهزیستی بسیار مهم و سنگین است .
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی ادامه داد : در این ارتباط به طور مشخص می توان به گروه دانش آموزان مدارس اشاره کرد که باید در اولویت و کانون توجه برنامه های آموزشی و تربیتی و فرهنگی قرار گیرند.
علیلو با اشاره به دریافت برخی گزارش ها از وضعیت مهد کودکستان های تحت پوشش بهزیستی خواستار اهتمام و نظارت بیشتر بر برنامه های فرهنگی و اجتماعی آن ها شد.
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی با یاد آوری مسئولیت های نهاد بهزیستی در باره کمپ های ترک اعتیاد استفاده بهینه از ظرفیت های مرکز ماده ۱۶ را مورد تاکید قرار داد و خواستار ارتقا و بهبود سطح مدیریت این مرکز شد.
وی افزود : در راستای استفاده مناسب از ظرفیت مرکز یاد شده لازم است برنامه های تربیتی ، اصلاحی و آموزشی در اولویت کاری قرار گیرد و زمینه اشتغال و بازتوانی معتادان فراهم گردد.
دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی در توضیح آسیب های اجتماعی بیان کرد: استان آذربایجان شرقی در سه جرم توهین ، ایراد ضرب وجرح عمدی و تهدید از نظر فراوانی در رتبه های نخست قرار دارد که ریشه همه آن ها به رفتارهای خشن بر می گردد و خمیرمایه بسیاری از جرائم  فجیع از جمله قتل است .
در این دیدار رییس اداره بهزیستی شهرسان تبریز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت ها و برنامه های این اداره از حمایت و دیدگاه های اجتماع محور دادستان عمومی و انقلاب آذربایجان شرقی قدردانی کرد.