رهایی یک محکوم به قصاص در هیرمند سیستان و بلوچستان با پیگیری مسئولان دادگستری
رهایی یک محکوم به قصاص در هیرمند سیستان و بلوچستان با پیگیری مسئولان دادگستری

خبرگزاری میزان – دادستان عمومی و انقلاب هیرمند در استان سیستان و بلوچستان از بخشش کریمانه اولیای دم و رهایی یک محکوم به قصاص به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان خبر داد. علی اکبریان گفت: در سال ۱۳۸۱ طی یک درگیری و اختلاف، یک نفر به قتل می‌رسد که […]

خبرگزاری میزان – دادستان عمومی و انقلاب هیرمند در استان سیستان و بلوچستان از بخشش کریمانه اولیای دم و رهایی یک محکوم به قصاص به مناسبت میلاد با سعادت امام حسن مجتبی (ع) در این شهرستان خبر داد.

علی اکبریان گفت: در سال ۱۳۸۱ طی یک درگیری و اختلاف، یک نفر به قتل می‌رسد که با تشکیل پرونده و طی شدن مراحل قانونی و رسیدگی قضایی منجربه صدر رای قصاص نفس علیه قاتل در سال ۹۳ می‌گردد و از همان زمان تلاش‌ها برای رضایت اولیاء دم آغاز می‌گردد.

وی افزود: با پیگیری و تلاش‌های مضاعف دادگستری، اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف هیرمند رضایت اولیای دم جلب و در آستانه میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) در اقدامی خداپسندانه اولیای دم از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

وی با بیان اینکه بخشش و گذشت از حق کار انسان‌های مؤمن و پیروان واقعی اهل بیت (ع) است، گفت: باید از خانواده‌هایی که سال‌ها درد و رنج ناشی از قتل فرزندان و بستگان خود را تحمل کرده اند، و با گذشت از حق قصاص خود باعث ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه شده اند، قدردانی کرد.

اکبریان یکی از مهمترین دستاورد اخلاقی ماه مبارک رمضان را آموختن و ترویج عفو و گذشت دانست.

انتهای پیام/