رفع مشکلات اهالی رسانه با تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری
رفع مشکلات اهالی رسانه با تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری

[ad_1] محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در خبرگزاری «ایرنا» برگزار شد بر اهتمام دولت مردمی در اجرایی شدن بسته ویژه ۱۳ موردی حمایتی اهالی رسانه تاکید کرد. محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ عصر دوشنبه ۲۴ مردادماه در آئین گرامیداشت «روز خبرنگار» که در تحریریه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد، […]

[ad_1]

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که در خبرگزاری «ایرنا» برگزار شد بر اهتمام دولت مردمی در اجرایی شدن بسته ویژه ۱۳ موردی حمایتی اهالی رسانه تاکید کرد.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ عصر دوشنبه ۲۴ مردادماه در آئین گرامیداشت «روز خبرنگار» که در تحریریه خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) برگزار شد، با تبریک روز خبرنگار و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام این رسانه درباره تصویب لایحه جامع روزنامه نگاری در کمیسیون فرهنگی دولت و ارسال آن برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم با نهایی شدن و تصویب این لایحه در خانه ملت تمامی دغدغه های صنفی، بیمه ای، معیشتی، رفاهی و مشکلات احتمالی خبرنگاران و اصحاب رسانه حل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به تسهیلات ویژه در نظر گرفته شده برای اهالی رسانه و همچنین ۱۳ مورد دستور ویژه آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اشاره کرد و گفت: بر این مبنا تلاش می کنیم در آینده نزدیک بتوانیم با وزارتخانه های مختلف تفاهم نامه های مربوطه آن را به سرانجام رسانده و به مرحله اجرا برسانیم.
وی با اشاره به موضوع بیمه‌ اهالی رسانه تصریح کرد: تا سال گذشته اصحاب رسانه با مشکلات عدیده بیمه ای مواجه بودند که مدتی کوتاه پس از آغاز بکار وزارت فرهنگ در دوره جدید و با انتصاب مدیر عامل جدید صندوق اعتباری هنر، توصیه ها و تاکیدات فراوانی برای حل و فصل مشکلات بیمه ای اصحاب رسانه داشته ایم که تا این لحظه نتایج خوبی به همراه داشته و امروزه تعداد زیادی از اهالی رسانه علاوه بر بیمه تامین اجتماعی از بیمه تکمیلی حمایتی نیز برخوردار هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان برخی مشکلات اصحاب رسانه گفت: وزارت فرهنگ در دوره جدید اهتمام جدی نسبت به حل مسائل صنفی، حقوقی، معیشتی و رفاهی اهالی رسانه دارد و بنا داریم با مجموعه اقداماتی که در دستور کار قرار دارد، ساماندهی منابع انسانی، حقوق و مزایای اهالی رسانه را رقم بزنیم.
وی به فعالیت حدود یکساله دولت مردمی اشاره کرد و گفت: امروز جامعه با دولتی مواجه است که تلاشی شبانه روزی برای حل مسائل کشور دارد؛ به عنوان مثال انجام ۳۱ سفر استانی دولت در کمتر از یک سال حجم بالایی است که بطور یقین زحمت کار اطلاع رسانی این حجم کار بر عهده اهالی رسانه و جامعه خبری بوده است که به نوبه خودم این مهم را درک کرده و در جریان زحمات همکاران ایرنا در تهران و مراکز استانی هستم که واقعا پر تلاش و بدون کمترین توقع در حال انجام وظیفه هستند.
مسئولیت ایرنا فرادولتی است
وی در ادامه از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان یک نهاد استثنایی دولتی در میان دیگر رسانه ها و خبرگزاری ها یاد کرد و گفت: ایرنا در واقع پیشانی خبر نظام جمهوری اسلامی ایران است که رئیس جمهور محترم  همواره بر این مهم تاکید دارند از سوی دیگر ماموریت خبرگزاری ایرنا فرا دولتی به شمار می‌رود.
وی به راه اندازی «ایرنا ۲۴» اشاره کرد و گفت: در سفرهای استانی شاهد فعالیت مثمرثمر این شبکه خبری بودیم که البته باید این شبکه در همه استانها فعال و تقویت شود همچنین خبرگزاری ایرنا در عین فراگیر کردن عدالت رسانه ای و انجام ماموریت های خبری، باید در امید بخشی نیز  فعال باشد چرا که عده ای به دنبال این هستند که وانمود کنند جامعه ایرانی دچار افسردگی است، ما نمی گوییم رسانه های بیرونی تعریف و تمجید کنند اما باید جانب انصاف را رعایت کرده و آنچه واقعیت است اعم از ایران جوان، با استعداد، پر ابتکار، قوی و … را بیان کنند و تصویر واقعی را به جهانیان منعکس کنند.
وی در پایان گفت: سابقه ۸۸ ساله فعالیت ایرنا به این رسانه هویت می دهد و این هویت یک مسئولیت مضاعف برای همه ما ایجاد می کند، همچنین نگاه ما به ایرنا این است که مرجعیت خبری داشته باشد و دولت مردمی هم بنا بر تقویت این رسانه دارد.
تجلیل از خانواده شهدای خبرگزاری ایرنا
علی نادری مدیرعامل ایرنا نیز در این مراسم ضمن قدردانی از حضور خانواده‌های شهدای خبرنگار ایرنا و گرامیداشت یاد و خاطره ریحانه یاسینی، خبرنگار درگذشته خبرگزاری و تبریک روز خبرنگار به همه اصحاب رسانه اظهار داشت: در مدت حدود یکسال از حضورم در ایرنا تمام تلاشم این بوده که شان خبرنگار و همکاران آن طور که شایسته است رعایت شود. دغدغه شبانه روزی من رسیدگی به وضعیت شغلی و صنفی و حقوقی و کاری خبرنگاران بوده و در این زمینه پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ام.

در ادامه این مراسم شماری از خبرنگاران، دبیران و کارکنان ایرنا به نمایندگی از دیگر همکارانشان به بیان نقطه نظرات و پیشنهادت و درخواست های کارکنان پرداختند، همچنین در پایان این مراسم با  حضور وزیر فرهنگ از خانواده معظم شهدای خبرگزاری جمهوری اسلامی تجلیل بعمل آمد.

[ad_2]