رفع محدودیت بازسازی ساختمان‌ها در بافت تاریخی شهر
رفع محدودیت بازسازی ساختمان‌ها در بافت تاریخی شهر
رئیس شورای عالی استان آذربایجان‌شرقی گفت: محدودیت‌هایی در بازسازی و نوسازی محدوده بافت تاریخی شهرها به لحاظ ارتفاع و خط آسمان داریم که با کمی تغییر در استانداردهای موجود و رفع این محدودیت‌ها شاهد رونق اقتصادی و پشرفت شهرها خواهیم بود.

به گزارش قلم پرس، شهرام دبیری در جلسه هم‌اندیشی رؤسای شورای عالی استان‌ها با عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور اظهار کرد: تبریز و دیگر کلانشهرهای کشور پتانسیل بالایی در زمینه توریسم سلامت دارند که متأسفانه مغفول مانده است.

وی افزود: سیستم آموزش پزشکی ایران از نظر علمی قوی و قابل قبول در آمریکا و اروپا است و قیمت خدمات پزشکی نیز در کشور ما پایین‌تر کشورهای دنیا و حتی همسایه است.

رئیس شورای عالی استان آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته از کشورهای آذربایجان، عراق و کردستان عراق گردشگر سلامت داشتیم که به دلیل عدم برنامه‌ریزی دقیق و فقدان نظارت شاهد کاهش آن به حد صفر شده‌ایم.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می‌کنم تفاهم‌نامه‌ای با وزارتخانه‌های گردشگری و بهداشت کشورهای آذربایجان و عراق در راستای تسهیل صدور ویزای درمانی و برقراری پروازهای مستقیم از شهرهای مهم این دو کشور به تبریز و مشهد امضا شود تا بتوانیم از ظرفیت بالای توریست درمانی ایران بهره کافی را ببریم.

دبیری تصریح کرد:  در سال‌های گذشته تسهیلات ویژه‌ای برای تغییر کاربری‌ها در تبریز داشته‌ایم و آماده افزایش آنها در راستای توسعه توریست درمانی در این شهر هستیم.