رسیدگی به روستاه و مناطق محروم ا از اولویت‌های دولت مردمی است
رسیدگی به روستاه و مناطق محروم ا از اولویت‌های دولت مردمی است

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی رسیدگی به مناطق محروم و روستاها را از اولویت‌های اساسی دولت مردمی دانست و گفت: حکمرانی مطلوب روستایی مغفول واقع شده و برای به سرانجام رساندن امور نیازمند مدیریت واحد هستیم. محمد اسکندری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستایی شهرستان میانه، تاکید کرد: علی رغم وجود […]


مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی رسیدگی به مناطق محروم و روستاها را از اولویت‌های اساسی دولت مردمی دانست و گفت: حکمرانی مطلوب روستایی مغفول واقع شده و برای به سرانجام رساندن امور نیازمند مدیریت واحد هستیم.

محمد اسکندری در جلسه بررسی مسائل و مشکلات روستایی شهرستان میانه، تاکید کرد: علی رغم وجود منابع، توان و ظرفیت نیروی انسانی و وجود خیران و سرمایه گذاران، به خاطر الگوی رفتاری و مدیریت غیراصولی، خروجی لازم در حوزه توسعه روستایی حاصل نشده است.

وی، جلب و جذب سرمایه گذاران را ظرفیت بزرگی در راستای توسعه و عمران هر چه بیشتر روستاها با توجه به اعتبارات محدود دولت عنوان کرد و برگزاری همایش هایی سرمایه گذاری در این زمینه را خواستار شد.

اسکندری، به صحنه آوردن مردم جهت رفع مشکلات را نکته‌ای کلیدی خواند و افزود: خواسته انقلاب نیز حضور مردم در صحنه بوده و بدون مردم موجودیت ما مسئولان نیز زیر سوال می رود.

وی، برخورد صادقانه با مردم، تلاش، پاکدستی و امانتداری از سوی مسئولان را سبب اعتمادزایی در بین مردم عنوان و تصریح کرد: با ایجاد اعتماد، مردم وارد صحنه شده و به مشارکت می پردازند که در روستاها نیز به مهاجرت معکوس نیز منجر می شود.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی به تشکیل قرارگاه جهادی آبرسانی به روستاها در استان اشاره کرد و افزود: با هماهنگی و تعامل وزارت نیرو و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) مقرر شده ۲۵۰ روستا در استان آبرسانی شود؛ همچنین توان آبرسانی به ۵۰۰ روستای دیگر نیز هست و با تصمیمات اتخاذ شده ظرف ۳۵ ماه آتی برای همیشه مشکل آب شرب روستاها حل خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان میانه نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در منطقه بویژه روستاها گفت: علی رغم همه این فعالیت‌ها در حوزه راه، آب شرب و ارتباطات روستایی نیازمند توجه ویژه دولت هستیم.

مسعود سعادتی با اشاره به اینکه شهرستان میانه وسیع ترین شهرستان شمال غرب کشور بوده و از لحاظ تعداد و گستردگی روستاها و جمعیت روستایی نیز جزو اولین شهرستان هاست، اضافه کرد: نسبت جمعیت روستایی به شهری در کشور ۳۰ به ۷۰ بوده اما در شهرستان میانه ۴۰ به ۶۰ است.

وی در ادامه به نقش بی نظیر روستاهای شهرستان در تولید محصولات کشاورزی، باغی و دامی و برخی اقلام صنعتی اشاره کرد و با اشاره به نقش دهیاران در خط مقدم خدمت به مردم، تاکید کرد: دهیاران و بخشداران باید با شناخت کامل از منطقه خدمت خود و با بهره گیری از ظرفیت و امکانات منطقه و جلب مشارکت مردم در پیشبرد اهداف محرومیت زدایی در روستاها کمک حال دولت باشند.

سعادتی به مشکل راه های روستایی شهرستان و نبود راه روستایی مناسب در ۱۲۸ روستای  شهرستان، نبود آب شرب مناسب  در برخی روستاهای دارای سکنه و ۱۲۶ روستای فاقد سکنه که در فصول کاری دارای جمعیت می شوند اشاره کرد.

فرماندار میانه مشکل ارتباطات و پوشش اینترنت در روستاها را از دیگر الزامات شهرستان برشمرد و تصریح کرد: مردم روستاها هم از امکانات اساسی مانند دسترسی به تلفن ثابت و همراه و اینترنت مانند مردم شهر‌ها بهره مند شوند.