رایزنی گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی
رایزنی گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه گفت که با گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی رایزنی خواهیم کرد. ابوردینه گفت که پس از تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعویق انتخابات فلسطین، راه روشن است و آن گفت‌وگو با گروه‌های فلسطینی برای تشکیل […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نبیل ابوردینه» سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین امروز شنبه گفت که با گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی رایزنی خواهیم کرد.

ابوردینه گفت که پس از تصمیم محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای تعویق انتخابات فلسطین، راه روشن است و آن گفت‌وگو با گروه‌های فلسطینی برای تشکیل دولت وحدت ملی، تقویت سازمان آزادی‌بخش فلسطین و برگزاری نشست شورای مرکزی برای تدوین سیاست‌های و استراتژی‌های مشخص است.

شورای مرکزی یک نهاد دائمی وابسته به شورای ملی (عالی‌ترین مرجع قانونگذاری) زیر مجموعه سازمان آزادی‌بخش فلسطین است که اعضای آن را گروه‌های فلسطینی به استثنای حماس و جهاد اسلامی تشکیل می‌دهند.

طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، ابوردینه گفت که گفت‌وگو با همه گروه‌های فلسطینی انجام خواهد شد و در همین رابطه تماس‌ها از روز جمعه (دیروز) آغاز شده و تلاش‌ها نیز ادامه دارد.

روز جمعه (دیروز) محمود عباس طی فرمانی تعویق انتخابات فلسطین را بدون تعیین زمان بعدی برای آن، اعلام کرد.

انتخابات پارلمانی فلسطین قرار بود پس از ۱۵ سال وقفه، در تاریخ بیست‌ودوم می ۲۰۲۱ (یکم خرداد ۱۴۰۰)، انتخابات ریاستی در تاریخ سی‌ویکم جولای ( ۹ مرداد ۱۴۰۰) و همچنین انتخابات شورای ملی در روز ۳۱ آگوست (۹ شهریور) در فلسطین برگزار شود.

از سوی دیگر «احمد مجدلانی» عضو کمیته مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین گفت که تماس‌ها طی چند روز آینده با گروه‌های مختلف فلسطینی به منظور تشکیل دولت وفاق ملی، آغاز خواهد شد.

او افزود که استعفای دولت کنونی بستگی به پیشرفت در تماس‌ها و گفت‌‌وگوی با گروه‌های مختلف دارد.

انتهای پیام/م