رایزنی وزرای دفاع ترکیه و انگلیس درباره همکاری‌های نظامی
رایزنی وزرای دفاع ترکیه و انگلیس درباره همکاری‌های نظامی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که به لندن سفر کرده، با «بن والاس» همتای انگلیسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد. به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، والاس بعد از استقبال از آکار در محل وزارت دفاع انگلیس، با او به گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های نظامی نشست. […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه که به لندن سفر کرده، با «بن والاس» همتای انگلیسی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح»، والاس بعد از استقبال از آکار در محل وزارت دفاع انگلیس، با او به گفت‌وگو درباره روابط دوجانبه، مسائل منطقه‌ای و همکاری‌های نظامی نشست.

پیش از این، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس در تماس تلفنی با «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، ضمن ابراز نگرانی درباره تنش‌های شرق مدیترانه، از توافق ترکیه و یونان برای گفت‌وگو جهت حل اختلافات استقبال کرد.

با این حال، وزارت امور خارجه انگلیس گفته بود پس از خروج کامل این کشور از اتحادیه اروپا، تحریم‌های مرتبط با حفاری‌های ترکیه در شرق دریای مدیترانه را تمدید خواهد کرد.

در ماه‌های گذشته اقدامات اکتشافی ترکیه در شرق دریایی مدیترانه به تشدید تنش‌ها میان این کشور و کشورهای اروپایی منجر شده است. یونان و قبرس به همراه برخی کشورهای اروپایی می‌گویند که اقدامات ترکیه غیرقانونی و تنش‌آمیز است و به آنکارا درباره تبعات این اقدامات هشدار داده‌اند. ترکیه اما اعلام کرده که این کشور تنها در حال تامین حقوق خود در این دریا و دریاهای سیاه و اژه است.

روز سه‌شنبه نیز «اورسولا ون‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا و «چارلز میشل» رئیس شورای اروپا طی دیدار با رئیس‌جمهور ترکیه در آنکارا، درباره مسائل مختلفی از جمله تنش‌زدایی در شرق مدیترانه و همچنین ابعاد عضویت کامل این کشور در اتحادیه اروپا صحبت کردند. (جزئیات بیشتر)

 

انتهای پیام/