رایزنی واشنگتن و تل‌آویو درباره سازش با عربستان سعودی
رایزنی واشنگتن و تل‌آویو درباره سازش با عربستان سعودی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گیلعاد اردان»‌ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در بخشی از مصاحبه‌اش با روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» به موضوع توسعه توافق‌های عادی‌سازی روابط پرداخته است. بر اساس گزارش دیشب وبگاه صهیونیستی «آی۲۴»، اردان خبر داده است که در گفت‌و‌گوهای اخیر میان «مئیر بن شبات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گیلعاد اردان»‌ سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در بخشی از مصاحبه‌اش با روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارانوت» به موضوع توسعه توافق‌های عادی‌سازی روابط پرداخته است.

بر اساس گزارش دیشب وبگاه صهیونیستی «آی۲۴»، اردان خبر داده است که در گفت‌و‌گوهای اخیر میان «مئیر بن شبات» مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و «جیک سالیوان» همتای آمریکایی او درباره توسعه توافق‌های عادی‌سازی روابط رایزنی‌هایی صورت گرفته است.

او در این رابطه گفت که دو روز پیش در گفت‌و‌گوهای مذکور که او نیز در آن مشارکت داشته، «توسعه توافق‌های ابراهیم به صورت عمیق مورد بحث قرار گرفته به‌طوریکه این گفت‌و‌گوها شامل تمایل ما در پیشبرد روابط [با دیگر کشورها] و همچنین با عربستان سعودی بوده است».

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه افزود:‌ «ما یک فرصت در اختیار داریم و دولت بایدن قدرت اثرگذاری دارد».

این اظهارات در حالی بیان شده است که «جرد کوشنر»‌ مشاور ارشد رئیس‌جمهور پیشین آمریکا،‌ پیشتر، در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «وال‌استریت‌ژورنال» ، با اشاره به نزدیکی رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی برای توافق عادی‌سازی روابط، از «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا خواسته بود که از این فرصت استفاده کند.

دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا نیز پیش از این چند بار اشاره کرده است که تمایل دارد سیاست عادی‌سازی روابط میان تل‌‌آویو و دیگر کشورها را که در دوره «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا آغاز شد، ادامه دهد.

چهار کشور عربی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و مغرب سال گذشته با وساطت دولت وقت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، توافق عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی امضاء کردند.

این توافق میان برخی از کشورهای یادشده با تل‌آویو به‌ویژه امارات متحده عربی به طور چشمگیری توسعه یافته است تا جایی که خبرگزاری رسمی امارات (وام) گزارش داده بود که ابوظبی صندوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در اراضی اشغالی راه‌اندازی خواهد کرد که هدف آن، «سرمایه‌گذاری در بخش‌های راهبردی» رژیم صهیونیستی خواهد بود.

انتهای پیام/م