راه‌اندازی ۲۳۰ واحد صنعتی جدید/ رشد ۲۱۴ درصدی تولید کامیون و ۹۰ درصدی انواع تلویزیون در آذربایجان‌شرقی
راه‌اندازی ۲۳۰ واحد صنعتی جدید/ رشد ۲۱۴ درصدی تولید کامیون و ۹۰ درصدی انواع تلویزیون در آذربایجان‌شرقی

[ad_1] رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه سوم استان در راه اندازی واحدهای جدید تولیدی در کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مرداد امسال ۲۳۰ واحد صنعتی جدید با حجم سرمایه گذاری نزدیک به سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای سه هزار و ۸۰۰ نفر در […]

[ad_1]


رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به رتبه سوم استان در راه اندازی واحدهای جدید تولیدی در کشور گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان مرداد امسال ۲۳۰ واحد صنعتی جدید با حجم سرمایه گذاری نزدیک به سه هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی برای سه هزار و ۸۰۰ نفر در استان راه اندازی شده است.

به گزارش قلم پرس،از تبریز؛ صابر پرنیان صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با راه اندازی ۲۷۶ طرح توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه گذاری نزدیک به ۴.۵ همت در استان برای سه هزار و ۳۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: صدور جواز تاسیس به منظور شروع سرمایه گذاری های جدید در استان برای دو هزار و ۲۶۹ واحد با ارزش سرمایه گذاری حدود ۴۶.۲ همت و پیش بینی اشتغال حدود ۵۴ هزار نفر که نشان از علاقمندی به سرمایه گذاری است آذربایجان شرقی را در صدور جواز تاسیس در جایگاه دوم قرار داده است.

رتبه نخست آذربایجان‌شرقی در صدور جواز توسعه واحدهای صنعتی

وی با بیان این که آذربایجان شرقی بیشترین طرح در دست اجرا در کشور را دارد، گفت: با صدور ۱۹۴ جواز توسعه برای افزایش ظرفیت و تنوع محصولات واحدهای تولیدی با ارزش سرمایه گذاری نزدیک به هفت همت و پیش بینی می شود برای بیش از سه هزار و ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: با پایش و پیگیری راه اندازی بیش از هزار و ۸۰۰ طرح در دست اجرا و بهره برداری این طرح ها در استان ۴۳ همت به سرمایه گذاری بخش صنعت استان افزوده می شود و موجب اشتغال ۲۰ هزار نفر در سال های آتی را خواهد شد.

وی تاکید کرد: کسب رتبه نخست استان در صدور جواز توسعه واحدها نشان از پویایی و علاقمندی واحدها به ایجاد مجموعه و تکمیل زنجیره است.

بازگشت به چرخه تولید ۱۰۰ واحد صنعتی راکد

پرنیان با اشاره به اهمیت عملکرد ستاد تسهیل و رفع موانع تولید گفت: با احیای ۱۰۰ واحد راکد در داخل و خارج شهرک های صنعتی استان از شهریور سال گذشته تا پایان تیر امسال دو هزار نفر دوباره مشغول به کار شدند.

وی به اقاله ۲۰ واحد صنعتی تملک شده از سوی بانک ها و تداوم فعالیت آنها با اشتغال ۲۰۰ نفر اشاره کرد و افزود: با افزایش ظرفیت ۷۰ واحد نیمه فعال برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی اضافه کرد: ۴۰ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار و معاونت اقتصادی استانداری با بیش از ۴۸۰ مصوبه برگزار شده که بیش از ۸۵ درصد مصوبات اجرایی و یا در دست اجرا است و تنها ۱۵ درصد این مصوبات اجرا نشده است.

پرنیان گفت: رفع و رجوع بیش از ۲۵۰ مورد از موضوعات تولید و هماهنگی با دستگاه ها برای رفع مشکل واحدهای تولیدی اعم از رفع موانع رسوب کالا در گمرکات استان و صدور پروانه بهره برداری واحدهای دانش بنیان مستقر در پارک ها علمی و مراکز رشد دانشگاه ها انجام شده است.

آغاز بخشی از فرآیند تکمیل زنجیره خودروسازی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره ظرفیت های صنعتی استان گفت: شروع تولید گیربکس خودروهای سمند سورن در مجموعه چرخشگر و موتور این محصول در مجموعه ایدم برای تکمیل زنجیره خودروسازی در استان تحولی چشمگیر در حوزه صنعت استان است که امیدواریم شاهد توسعه روزافزون در این حوزه باشیم.

پرنیان ادامه داد: ظرفیت تولید روزانه مجموعه تراکتورسازی برای نخستین بار در طول ۱۰ سال گذشته افزایش یافته و تولید ۵ محصول جدید در این شرکت آغاز شده است.

رشد ۲۱۴ درصدی تولید محصولات کامیون، کامیونت و کشنده

وی گفت: بر اساس آمار تولید اظهاری واحدهای تولیدی از ابتدای شهریور سال گذشته تا مرداد امسال محصولات کامیون، کامیونت و کشنده ۲۱۴ درصد، انواع تلویزیون ۹۰ درصد، روغن موتور تصفیه اول ۷۶ درصد، چرم ۶۹ درصد، انواع پارچه، پارچه تاری پودی ۵۱ درصد، روغن نباتی ۳۶ درصد و کاغذ ۲۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته ‌است.

پرنیان ادامه داد: تولید اتانول، شمش سرب، لوله و پروفیل، نخ سیستم پنبه‌ای و ترکیبی الیاف مصنوعی، فیبر و کنسانتره آهن از رشد بسیار بالا و قابل توجهی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی افزود: افزایش ظرفیت تولید شیشه در استان به دو برابر سال های گذشته در مجموعه شیشه سهند یکی دیگر از ظرفیت های شاخص صنعتی استان است.

انتهای پیام/


[ad_2]