راه‌اندازی بازارچه‌های محلی  در مناطق مرفه‌نشین  بجای محلات کم برخوردار!
راه‌اندازی بازارچه‌های محلی  در مناطق مرفه‌نشین  بجای محلات کم برخوردار!

[ad_1] رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای شهر تبریز گفت: بازارچه‌های محلی تبریز در مناطق مرفه‌نشین هستند، در حالی که هدف کمیسیون راه‌اندازی بازارچه در محلات کم‌برخوردار و فقیرنشین تبریز بود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، پرویز هادی در خصوص احداث و تجهیز بازارچه‌های محلی در  شهر تبریز اظهار کرد: بحث بازارچه‌های محلی جزو مصوبات شورای […]

[ad_1]


رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شورای شهر تبریز گفت: بازارچه‌های محلی تبریز در مناطق مرفه‌نشین هستند، در حالی که هدف کمیسیون راه‌اندازی بازارچه در محلات کم‌برخوردار و فقیرنشین تبریز بود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، پرویز هادی در خصوص احداث و تجهیز بازارچه‌های محلی در  شهر تبریز اظهار کرد: بحث بازارچه‌های محلی جزو مصوبات شورای قبلی هم بود که در این راستا ما از شهرداران مناطق یک و دو دعوت کردیم و قول دادند تا عید تحویل دهند، مناطق دیگر هم قرار بود آغاز کنند نه اینکه الان در مرحله انتخاب و تعیین محل بازارچه باشند.

وی افزود: اغلب آنهایی که شمرده شد در مناطق مرفه‌نشین هستند، در حالی که هدف کمیسیون راه‌اندازی بازارچه در محلات کم‌برخوردار و فقیرنشین تبریز بود.

رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز افزود: هدف از ایجاد بازارچه‌های محلی این است که قیمت‌ها نسبتا پایین‌تر باشد و قشر ضعیف مورد حمایت قرار گیرد.

هادی یادآور شد: پیشنهادم این است جلسه‌ای با حضور شهردار تشکیل دهیم و تاکیداتی در این زمینه داشته باشیم تا تکلیف این مهم مشخص شود.

علی نوای‌باغبان، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه مطرح کرد: شهرداری تاکنون به نقش خود در راه‌اندازی بازارچه‌های محلی به خوبی عمل نکرده است.

روح‌الله رشیدی، رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز هم در این‌باره بیان کرد: در بودجه سال ۱۴۰۱، راه‌اندازی ۶ بازارچه محلی لحاظ شده و جانمایی بازارچه‌ها تقریبا انجام گرفته است.

احد صادقی، دبیر شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه با بیان اینکه در این خصوص سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری تحرک چندانی نداشت، گفت: موضوع ایجاد بازارچه‌های محلی با رضایت‌مندی مردم دخالت مستقیم دارد خواشمندیم سازمان تحرکات خود را بیشتر کند.

یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز هم در این جلسه اظهار کرد: موضوع پیگیری ایجاد بازارچه‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد ولی مسئله واگذاری به حال خود رها شده و متاسفانه سازمان بدون نظارت این مورد را پیمانکار داده و پیمانکار هم به اشخاص واگذار کرده که باید به صورت مستقیم بر این مسئله نظارت کند.

وی در ادامه ابراز کرد: مقرر شده بود یکی از این بازارچه‌ها مختص افراد معلول و کم‌توان و زنان سرپرست خانوار باشد که در این راستا هم باید اقدامی صورت گیرد.

‌مطلبی، سرپرست سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری تبریز هم در این جلسه با ارائه گزارشی در این خصوص عنوان کرد: هدف سازمان میادین، راه‌اندازی بازارچه‌های محلی در مناطق محروم و کم‌برخوردار است. اما انتخاب محل بازارچه‌ها در اختیار شهرداری‌های مناطق است و ما هم به محل بازارچه‌ها نقد داریم.

مقرر شد در خصوص ایجاد و احداث بازارچه‌های محلی جلسه‌ای مشترک بین کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، شهردار و سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهرداری تبریز تشکیل یابد.
 

انتهای پیام/


[ad_2]