رئیس دانشگاه ماردین ترکیه: تحریم ایران به منظور عقب نگهداشتن از توسعه علمی است
رئیس دانشگاه ماردین ترکیه: تحریم ایران به منظور عقب نگهداشتن از توسعه علمی است
رئیس دانشگاه ماردین ترکیه گفت: تحریم ایران به منظور عقب نگهداشتن از توسعه علمی است و بنابرین باید برای تقویت علم و دانشگاه تلاش بیشتری کنیم.

به گزارش قلم پرس، ابراهیم اوز جوشار در آئین گشایش نهمین نمایشگاه نواوری ربع رشیدی ( رینوتکس  ۲۰۲۱ ) در تبریز  با اعلام اینکه سعی داریم با دانشگاه علوم پزشکی تبریز در زمینه طرح های سلامتی همکاری کنیم، اظهار داشت: رینوتکس می تواند همکاری های بین المللی بین هیات های علمی و آکادمی را تقویت کند.

رئیس دانشگاه ماردین ترکیه افزود: تحریم ایران به منظور عقب نگهداشتن از توسعه علمی است و بنابرین باید برای تقویت علم و دانشگاه تلاش بیشتری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در دوره فراگیری ویروس کرونا کشورهای سرمایه داری بهایی به سلامتی انسان ها ندادند و با وجود حرف های خوب در عمل چیزی ندیدیم.

اوز جوشار با اشاره به اینکه در این معضل جهانی کشورهای غربی روی خود را نشان دادند و ذات حقیقی شان آشکار شد، گفت: کشورهای اسلامی باید با هم اتحاد داشته باشند تا قدرتشان بیشتر شود.

وی با بیان اینکه از ماردین به تبریز آمدم تا این اتحاد را تقویت کنیم، گفت: ما در دانشگاه ماردین بیشتر در زمینه علوم اجتماعی و گردشگری فعال هستیم اما دانشگاه ما درصدد فعالیت در حوزه سلامت است و در سال های اخیر در این زمینه طرح هایی اجرا کردیم و رشته گردشگری سلامت را تاسیس کردیم.

 

 

نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی در راستای بهبود فضای کسب و کار دانش بنیان و با رویکرد توسعه و تجاری سازی فناوری از سال ۱۳۸۴ با نام «نمایشگاه و جشنواره نوآوری و فناوری ربع رشیدی» تحت عنوان نمایشگاه فناوری‌های پیشرفته ایران Hi-tech با حضور ۱۵۹ طرح فناورانه برگزار شد.

دومین نمایشگاه با عنوان نمایشگاه فناوری نو و پیشرفته ایران پس از یک وقفه ۹ ساله در سال ۱۳۹۳ با حضور تقریبی حدود ۶۰۰ طرح فناورانه شروع به کار کرد و سومین دوره آن در سال ۱۳۹۴ برگزار شد که طی آن بیش از ۹۷۰ طرح فناورانه (۷۰ طرح خارج استانی) در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

از پنجمین دوره این رویداد در سال ۱۳۹۶، این نمایشگاه به نام به نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی – رینوتکس (RINOTEX ۲۰۱۷) تغییر نام داد.