دیدار استاندار ارزروم ترکیه با شهردار تبریز/ لزوم افزایش تعاملات بین دو شهر خواهرخوانده
دیدار استاندار ارزروم ترکیه با شهردار تبریز/ لزوم افزایش تعاملات بین دو شهر خواهرخوانده

استاندار ارزروم ترکیه با شهردار کلانشهر تبریز دیدار و گفتگو کرد. به گزارش قلم پرس، سیف الدین عزیزاوغلو، استاندار ارزروم ترکیه بعدازظهر امروز با حضور در عمارت شهرداری تبریز با مهندس ایرج شهین باهر، شهردار تبریز دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار، شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز و ارزروم دو شهر خواهرخوانده هستند، […]

استاندار ارزروم ترکیه با شهردار کلانشهر تبریز دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش قلم پرس، سیف الدین عزیزاوغلو، استاندار ارزروم ترکیه بعدازظهر امروز با حضور در عمارت شهرداری تبریز با مهندس ایرج شهین باهر، شهردار تبریز دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار، شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز و ارزروم دو شهر خواهرخوانده هستند، اظهار کرد: باید از ظرفیت ها و پتانسیل های هر دو شهر در راستای افزایش ارتباطات از جمله ارتباطات در حوزه گردشگری بهره مند شویم.

وی با بیان اینکه کشور ترکیه از جمله کشورهای موفق در حوزه گردشگری است، ادامه داد: تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شده که این کلانشهر تاریخ چهارهزار ساله دارد و در زمینه گردشگری قدم های خوبی برداشته شده که امیدواریم بتوانیم برای جذب گردشگر بیشتر، از پتانسیل و تجارب ترکیه به ویژه استان ارزروم استفاده کنیم.

مهندس شهین باهر در ادامه با بیان اینکه این دو شهر مشترکات دینی و زبانی دارند، اظهار کرد: نباید تنها به این گونه نشست ها و جلسات بسنده کرد بلکه باید تمامی صحبت هایمان را اجرایی و عملیاتی کنیم و در حوزه های مختلف گردشگری تبریز راهکارهای متنوعی ارائه کنیم.

وی همچنین ادامه داد: همکاری و تعامل شهرداری تبریز و ارزروم ترکیه علاوه بر تعاملات گردشگری، می تواند در خصوص همکاری های صنعتی و انتقال تکنولوژی های نوین صورت گیرد.

در ادامه، سیف الدین عزیزاوغلو، استاندار ارزروم ترکیه اظهار کرد: باید ارتباطات هوایی و ارتباطات ریلی بین تبریز – ارزروم توسعه یابد و هر دو شهر از پتانسیل های توریسم و همچنین صنعت بهره مند شوند.

وی افزود: در خصوص توسعه حمل و نقل و همچنین توسعه صنعت گردشگری یادداشت هایی از کلانشهر تبریز برداشته ایم که امیدواریم در بازگشت به ترکیه، آنها را عملیاتی کنیم.