دولت یازدهم هیچ‌گاه رسیدگی به روستاها را متوقف نکرده است
دولت یازدهم هیچ‌گاه رسیدگی به روستاها را متوقف نکرده است

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که توسعه کشور باید از روستاها آغاز شود، گفت: رسیدگی به روستاها سیاست دولت تدبیر و امید است و این دولت با وجود مشکلات مالی هیچ‌گاه روند توسعه و عمران روستایی را متوقف نکرده است. به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده جمعه شب در جمع اهالی روستای کندرود از […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که توسعه کشور باید از روستاها آغاز شود، گفت: رسیدگی به روستاها سیاست دولت تدبیر و امید است و این دولت با وجود مشکلات مالی هیچ‌گاه روند توسعه و عمران روستایی را متوقف نکرده است.

به گزارش قلم پرس، اسماعیل جبارزاده جمعه شب در جمع اهالی روستای کندرود از توابع بخش مرکزی شهرستان تبریز، با اشاره به مشکلاتی که دولت یازدهم در شروع فعالیت خود با آنها مواجه بود، گفت: سال ۹۲ یکی از سخت‌ترین سال‌های کشور بعد از پایان جنگ بود و تصور همگان بر این بود که دولتی که در این شرایط بر سر کار می‌آید کار بسیار دشواری پیش رو خواهد داشت.

وی افزود: در سال ۹۲ اوج تحریم‌های اقتصادی را علیه کشورمان شاهد بودیم که تنها دو نمونه از آنها یعنی تحریم بانکی و تحریم فروش نفت عملا اداره کشور و حرکت به سمت توسعه و پیشرفت را با مشکل مواجه کرده بود.

جبارزاده با بیان این که در اثر این تحریم‌ها امکان ارتباط و داد و ستد با دنیای خارج وجود نداشت، افزود: علاوه بر تحریم‌های اقتصادی، قیمت نفت نیز از زمان شروع فعالیت دولت یازدهم رو به کاهش بوده و با توجه به این که بودجه کشور عمدتا وابسته به درآمدهای نفتی است مشکلات دولت در اداره امور کشور مضاعف شده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: با وجود این مشکلات، دولت دکتر روحانی کمبود بودجه و امکانات را بهانه‌ای برای توقف خدمت‌رسانی در روستاها قرار نداده است و همواره به مسوولان کشور رسیدگی به مشکلات روستاها را توصیه کرده است.

وی با اشاره به افزایش جمعیت شهرنشین استان در سال‌های گذشته، عدم رسیدگی کافی به روستاها را عامل این رخداد ذکر کرد و با اشاره به تبعات مهاجرت روستاییان به شهرها، گفت: اگر روستاییان از نظر معیشت تامین نباشند کشاورزی، دامداری و تولید از بین می‌رود.

دکتر جبارزاده با بیان این که رسیدگی به روستاییان و کشاورزان از سیاست‌های اصلی دولت تدبیر و امید و از اولویت‌های مدیریت استان است، افزود: دولت با وجود این که حقوق کارکنان خود را به زحمت پرداخت می‌کند اما هیچ‌گاه کمک به دهیاری‌ها را قطع نکرده و کمکی که در این دولت به دهیاری‌ها و شهرداری‌های کوچک شده است در هیچ دوره‌ای سابقه نداشته است.

وی از تلاش‌ها و خدمات فرمانداری و بخشداری مرکزی تبریز در رسیدگی به روستاهای این بخش قدردانی کرد و گفت: در گذشته روستاهای تبریز جزو محروم‌ترین روستاها بودند اما در دو سال گذشته وضعیت متفاوتی را در این روستاها شاهد هستیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین اهالی روستای کندرود را مردمی سخت‌کوش و متعصب توصیف کرد و با تاکید بر حل مشکلات این روستا، گفت: خوشبختانه در دو سال اخیر شاهد افزایش جمعیت این روستا و مهاجرت معکوس به آن هستیم، البته کندرود فراتر از یک روستاست و معتقدیم تمام امکاناتی که به یک شهر داده می‌شود در کندرود هم باید ارایه شود.

وی افزود: خوشبختانه امکانات زیربنایی در کندرود فراهم شده است و امروز باید به سمت افزایش درآمد و رفاه اهالی پیش برویم.

جبارزاده گفت: برای ایجاد اشتغال و افزایش درآمد و رفاه، مشارکت همه اهالی کندرود ضروری است، باید همه افراد متمکن این روستا که در شهرهای دیگر ساکن هستند به صحنه بیایند، مسوولان دولت از طرح‌های تولیدی و اشتغال‌زایی در این منطقه حمایت می‌کند و با همتی که از اهالی کندرود سراغ دارم مطمئنا رونق و آبادانی بیش از پیش این روستا دست‌یافتنی است.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای عملیات‌های بدر و خیبر و شهدای مدافع حرم، گفت: رسیدگی به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران کمترین وظیفه‌ای است که در قبال شهدا می‌توانیم انجام دهیم.

وی از تلاشگران عرصه نظم و امنیت استان نیز قدردانی کرد و گفت: آذربایجان شرقی در دو سال گذشته به عنوان امن‌ترین استان کشور شناخته شده و این موفقیت حاصل نمی‌شد مگر در سایه تلاش شبانه‌روزی نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی و همراهی دستگاه قضایی.

جبارزاده خدمت به مردم را بزرگترین عبادت خواند و گفت: خوشحالیم که در سنگر مسوولیت توفیق خدمت بیشتر به مردم را پیدا کرده‌ایم و امیدواریم خدمت‌گزارانی صادق و امین برای مردم باشیم.

محمدزاده، بخشدار مرکزی شهرستان تبریز هم در این مراسم گزارشی از پروژه‌های عمرانی اجرا شده در این بخش و روستای کندرود در سه سال گذشته ارایه کرد.

حجت‌الاسلام ایمانی هم به نمایندگی از اهالی روستای کندرود به بیان مهم‌ترین مشکلات این روستا پرداخت.