دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد
دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد. پاسخگویی و در دسترس بودن و گفت‌وگوی رودررو با مردم و درمیان گذاشتن کامیابی‌ها و ناکامی‌ها بامردم اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

به گزارش قلم پرس، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم اظهار داشت: دولت سیزدهم باید دولت کار و خدمت جهادی باشد. همه می‌دانیم که مشکلات متعدد است و معضلات اقتصادی و معیشتی نیاز به اقدامات فوریتی و میان‌مدت و درازمدت دارد.

وی افزود: دولت سیزدهم باید دولت وفاق ملی و اعضای آن باید یکصدا و هماهنگ باشند.

آل‌هاشم گفت: دولت سیزدهم در تمام سطوح از بالا تا پایین باید نماد مسوولیت‌پذیری، نقدپذیری و سعه‌صدر انقلابی در مواجهه با مطالبات مردمی و انتقادات نخبگان باشد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: دولت سیزدهم و مدیران آن باید نماد شفافیت و صداقت باشد. پاسخگویی، در دسترس بودن و گفت‌وگوی رودررو با مردم و در میان گذاشتن کامیابی‌ها و ناکامی‌ها با مردم اقناع افکار عمومی را در پی خواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود متذکر شد:  آنچه مسلم است اینکه نباید افغانستان گرفتار جنگ داخلی شود و گفت‌وگوهای بین‌الافغانی تداوم یافته و منجر به‌ حکومت فراگیر با عدم دخالت آمریکا گردد. این سیاستی است که نهادهای مختلف ایرانی در ارتباط با موضوع افغانستان از چند مسیر پیگیری می‌کنند.

آل‌هاشم با بیان اینکه هفته دولت، هفته سپاس و قدردانی از دولتمردانی است که در راه خدمت به مردم گام برمی‌دارند، یادآور شد: رجایی و باهنر، دو نام آشنا و دو وجود با برکت و دو انسان مکتبی ـ انقلابی تا ابد در یاد امت اسلامی زنده و جاویدانند.

وی تصریح کرد: بی‌توجهی و یا کم‌توجهی نسبت به سنت‌های دینی؛ یکی از آسیب‌های زندگی مدرن می‌باشد که خانواده‌‌های محترم و مسوولان فرهنگی جامعه نباید از آن غافل باشند.

وی گفت: اصیل‌ترین نهاد اجتماعی و موثرترین عنصر تربیتی در شکل‌گیری شخصیت فکری و اخلاقی انسان؛ نهاد خانواده می‌باشد اثرات بی‌توجهی به جایگاه خانواده در تربیت فکری و اخلاقی انسان با هیچ جایگزین دیگری قابل جبران نخواهد بود.

آل‌هاشم اضافه کرد: در سبک زندگی عاشورایی؛ توجه به مقوله  ازدواج؛ مسأله‌ای زیربنایی می‌باشد در هر خانواده‌ای و با هر پدر و مادری  نمی‌توان بسترهای لازم برای تربیت فرزندان عاشورایی را فراهم کرد.