دهیار و شورا باید از حریم روستا توسط حفاظت کنند
دهیار و شورا باید از حریم روستا توسط حفاظت کنند
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی بر لزوم حفاظت از حریم روستا توسط دهیار و شورا تأکید کرد.

به گزارش قلم پرس، احمد موقری در جلسه ای که در ارتباط با توسعه حریم روستای «باغ یعقوب» شهرستان تبریز تشکیل شد به این نکته اشاره کرد که نباید توسعه حریم روستاهای واقع در حریم شهرستان تبریز موجب تصرفات غیرقانونی، ساخت و سازهای غیرمجاز و گسترش بافت های ناکارآمد شود.

وی افزود: توسعه حریم روستا بایستی نیازی از نیازهای ساکنان آن روستا را برآورده ساخته و تأمین حیات روستایی را موجب شده و ذخیره نیازمندی های آتی روستا باشد.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان آذربایجان شرقی ادامه داد: در حالی که هم اکنون بیشتر ساکنان حریم روستاهای اطراف تبریز را افراد غیربومی تشکیل می دهند؛ دهیاران و اعضای شورای اسلامی این روستاها بایستی از ارائه خدمات به افراد غیربومی روستا که هدفشان تغییر کاربری اراضی و ویلاسازی به صورت غیرمجاز است خودداری کنند.

موقری با تاکید بر حفاظت از حریم روستا، خاطرنشان کرد:  مشکل تداخل حریم روستای «باغ یعقوب» و کلانشهر تبریز باید سریعا با تدابیر پیش بینی شده رفع شود.

بنا بر اعلام شهرداری منطقه ۹ تبریز، در حریم مصوبق روستای «باغ یعقوب» که در واقع با حریم مصوب شهر تبریز تداخل دارد، تعداد ۱۳۸ ساختمان ویلایی غیرمجاز احداث شده است. برای ۸۶ فقره رأی تخریب از سوی کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری صادر شده و ۵۲ فقره نیز در حال رسیدگی است.