تعیین تکلیف سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی تا یک ماه آینده
تعیین تکلیف سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی تا یک ماه آینده
شهردار تبریز از مکاتبه با وزارت کشور در راستای تعیین تکلیف سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری تا یک ماه آتی خبر داد.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر پیش از ظهر امروز در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، گردشگری و بهبود فضای کسب‌وکار اظهار کرد: رویکرد شهرداری تأسیس سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی است که وزارت کشور دوباره اساسنامه آن و لیست پروژه‌های کار شده را خواسته است.
وی افزود: برنامه شهرداری ابتدا تشکیل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی و سپس بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری نیمه‌تمام است که یا باید قطع شده و یا سرمایه‌گذار جدید برای آنها تعریف کنیم و در وهله آخر پیشنهاد سرمایه‌گذاری جدید به‌خصوص سرمایه‌گذاری چندمؤلفه‌ای است که تجربه کار روی آنها را دارم.
شهردار تبریز تصریح کرد: مطابق برنامه‌ قبلی ارائه شده به شورای شهر، حوزه سرمایه‌گذاری را در دو بخش تعریف کرده‌ام که بخش اول آن پروژه‌های نیمه‌تمام و ناقص است که باید برای هر کدام از آنها گزارشی تهیه شود که بر مبنای کدام قرارداد و در کدام تاریخ و درصد و نسبت سرمایه و برآورد آن منعقد و دلایل رکود آنها روشن شود. نخستین قدم، اصلاح این پروژه‌های نیمه‌تمام است که اگر اصلاح نشود تبعات منفی خود را خواهد گذاشت.
وی اضافه کرد: قدم بعدی تعریف پروژه‌های جدید سرمایه‌گذاری است که لازمه آن امکان‌سنجی موجود در زمین‌هایی است که داریم.
رنجبر با اشاره به ضرورت تعریف پروژه‌های سرمایه‌گذاری چند منظوره اعلام کرد: محوریت سرمایه‌گذاری در تبریز باید از پروژه‌های مسکونی و تجاری به سمت پروژه‌های چندمنظوره‌ای حرکت کند که بتواند نقشی در شهر ایفا کند.
وی افزود: متأسفانه در چند سال گذشته پروژه سرمایه‌گذاری که بتواند نقشی اساسی در مسائل شهری ایفا کند، تعریف نشده است.
شهردار تبریز خاطرنشان کرد: اگر در یکی، دو سال گذشته مراکزی تحت عنوان مراکز سلامت احداث و بسیاری از فعالان حوزه سلامت و پزشکی را به این سمت هدایت می‌کردیم، ترافیک پایینی در بافت مرکزی شهر داشتیم. اما به جای آن ما در مرکز شهر پروژه‌های سلامت احداث کردیم که موجب ترافیک شده است.
وی یادآور شد: سرمایه‌گذاری در شهر تبریز در زمان آقای درویش‌زاده آغاز شد و قبل آن نیز به‌صورت جسته و گریخته وجود داشت اما موضوع سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌گذار به‌صورت جدی در زمان آقای نوین پیش رفته و اقداماتی صورت گرفته بود که در دو دوره قبلی دچار رکود شد.
رنجبر تأکید کرد: سرمایه با توجه به توان بالای آن فرّار است و سرمایه‌ دست افراد می‌تواند در هر کجا و هر زمان سرمایه‌گذاری شود. موضوع حساسی که هرگونه ایراد و اشکال در آن می‌تواند مشکل ایجاد کند.
وی افزود: برخی اوقات ما عجول هستیم و در کمیت سرمایه‌ برنامه‌ریزی می‌کنیم که در این صورت، کارها به‌صورت خام پیش رفته و مشکلاتی ایجاد می‌شود که جبران آن غیرممکن می‌شود.