دهقان: هواداران فوتبال آذربایجان نگران نباشند/ انتقال مالکیت دو تیم تبریزی به صنایع مس قطعی است
دهقان: هواداران فوتبال آذربایجان نگران نباشند/ انتقال مالکیت دو تیم تبریزی به صنایع مس قطعی است

اللهوردی دهقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: از چهارشنبه هفته گذشته با حضور استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی، نمایندگان آذربایجان‌شرقی و غربی در مجلس و مسوولان ورزشی استان جلساتی برگزار و کمیته انتقال تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی به صنایع مس کار خود را آغاز و جلسات این کمیته همچنان ادامه دارد تا این مالکیت […]

اللهوردی دهقانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: از چهارشنبه هفته گذشته با حضور استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی، نمایندگان آذربایجان‌شرقی و غربی در مجلس و مسوولان ورزشی استان جلساتی برگزار و کمیته انتقال تیم‌های تراکتور و ماشین‌سازی به صنایع مس کار خود را آغاز و جلسات این کمیته همچنان ادامه دارد تا این مالکیت به صورت قطعی به صنایع مس واگذار گردد.

وی گفت: قرار بود امروز صنایع مس مجمعی را در این مورد برگزار کنند تا مجوز این انتقال به صورت قانونی صادر گردد که دقیقا از برگزاری و نتیجه آن اطلاع ندارم، اما باید عنوان کنم که وزیر صمت مجوز این انتقال را صادر و نگرانی از این بابت وجود ندارد.

نماینده مردم ورزقان افزود: نگرانی هوادران تیم تراکتور و ماشین‌سازی را درک می کنم و با مشکلات این انتقال هم به خوبی واقف هستم، اما از آنها می‌خواهم اجازه دهند که این انتقال در آرامش و بدون هیچ حاشیه‌ای صورت گیرد و من شخصا پیگر این قضیه هستم.

دهقان افزود: ورود به جزییات وضعیت تیم تراکتور در حال حاضر درست نبوده و فعلا تمرکز به انتقال تیم گذاشته شده و اینکه این بازیکن باشد یا نباشد، در حیطه وظایف ما نیست و نمی‌توانیم وارد جزییات شویم و سیاست کلان با نمایندگان است و بعد از اینکه این انتقال به صورت قطعی صورت گرفت، تقویت تیم تراکتور را وظیفه خود دانسته و شخصا ورود پیدا خواهم کرد.

وی گفت: من ۵ ماه پیش گفتم اگر نمی‌توانید باشگاه تراکتور را مدیریت کنید، مالکیت آن را به مس واگذار کنید چون به پتانسیل و ظرفیت صنایع مس واقف بوده و می‌دانستم که از این بابت دارای حق و حقوقی درآمد کلانی هستیم که جای دیگری سرمایه‌‌گذاری می‌شود.

دهقانی بیان کرد: من پتانسیل ظرفیت مالی عظیم نهفته در مس سونگون و ظرفیت بالای تیم تراکتور و هواداران آن را به هم وصل کرده و صادقانه تلاش کردم تیم تراکتور را به آرامش مالی برسانم و به دنبال بهره‌برداری سیاسی از این موضوع نیستم و دوست داشتم این سرمایه عظیم در حوزه انتخابی من در خود ورزقان و استان آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری شود.

وی گفت: قبلا هم گفتم ما به دنبال این نیستم که حق کسی را ضایع کنیم و تنها به دنبال احیای حق و حقوق قانونی خود بوده و باید فرصت سواستفاده از جریان گرفته شود و در حال حاضر تمرکز به انتقال مالکیت باشگاه بوده و این انتقال در فضایی آرام قابل تحقق است.

نماینده ورزقان افزود: مالکیت تراکتور و ماشین سازی به معنای تعطیلی باشگاه مس سونگون نبوده و بزرگترین کمپ ورزشی خاورمیانه در ورزقان در حال احداث است و سیاست باشگاه مس سونگون ورزقان تغییری ایجاد نخواهد شد.

وی گفت: با توجه به اینکه تیم تراکتور در لیگ برتر بوده و هواداران بیشتری دارد، در مورد انتقال مالکیت این باشگاه بیشتر صحبت شده است، اما باید عنوان کنم مجوز انتقال برای هر دو تیم گرفته و به موازات کارهای انتقال پیش خواهد رفت و ماشین‌سازی هم به صنایع مس واگذار خواهد شد.

انتهای پیام/۶۰۰۱۷