دستگیری یکی از عاملان باند تقلب کنکور سراسری در سیرجان
دستگیری یکی از عاملان باند تقلب کنکور سراسری در سیرجان

خبرگزاری میزان – محسن نیک ورز، دادستان سیرجان در استان کرمان اظهار داشت:هفته گذشته روابط عمومی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از دستگیری عاملان توزیع سئوالات کنکور سراسری و تقلب در این آزمون ملی در سطح کشور که در چندین استان فعالیت داشتند، خبر داد که گزارش رسیده حاکی از آن است که یکی از اعضای […]

خبرگزاری میزان – محسن نیک ورز، دادستان سیرجان در استان کرمان اظهار داشت:هفته گذشته روابط عمومی وزارت اطلاعات طی اطلاعیه‌ای از دستگیری عاملان توزیع سئوالات کنکور سراسری و تقلب در این آزمون ملی در سطح کشور که در چندین استان فعالیت داشتند، خبر داد که گزارش رسیده حاکی از آن است که یکی از اعضای این باند، اهل سیرجان بوده که توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اداره کل اطلاعات استان کرمان و اداره اطلاعات سیرجان شناسایی و دستگیر شد.

نیک ورز، دادستان عمومی و انقلاب سیرجان در استان کرمان افزود: ماموران وزارت اطلاعات قبل از برگزاری کنکور چندین باند که از طریق فضای مجازی ادعای فروش سوالات را داشتند شناسایی و دستگیر کردند.

وی ادامه داد: همچنین یک باند کشوری که با همکاری داوطلبان کنکور قصد تقلب را داشتند حین برگزاری کنکور شناسایی و به دام انداختند.

نیک ورز، دادستان سیرجان در استان کرمان افزود: فعالیت این گروه از چندین ماه پیش از سوی سربازان گمنام امام زمان (عج) تحت رصد بوده و این باند هفته گذشته در چندین استان از جمله کرمان و همچنین در تهران مورد ضربه قرار گرفت.

وی تصریح کرد: برخی از اعضای این باند از دانشجویان نخبه و اساتید بودند که با شیوه‌ای بسیار خاص و به شکل گروهی به داوطلبان مورد نظر حین برگزاری کنکور تقلب می‌رساندند.

نیک ورز، دادستان سیرجان در استان کرمان ادامه داد: شیوه و شگرد این گروه به این شکل بوده که داوطلب کنکور در روز امتحان، پس از توزیع سوالات از طریق موبایل از آن‌ها عکس گرفته و به یکی از اعضای باند تقلب ارسال می‌کرده است. آن‌ها نیز سوالات را در اختیار یک گروه بزرگ علمی قرار داده و به سرعت باتوجه به تعداد بالا افراد، پاسخ را استخراج و تحویل می‌دادند، سپس پاسخ‌های صحیح در اختیار افرادی که در امر کلیدزنی سئوالات تبحر خاصی داشتند قرار گرفته و کلید پاسخ صحیح استخراج و از طریق وسائل الکترونیکی به داوطلب کنکور ارسال می‌شده است.

وی اضافه کرد: یکی از افرادی که در این باند نقش تولید فوری کلید را داشته، دانشجوی سیرجانی است که در رشته پزشکی تحصیل می‌کند و از سوی ماموران اداره اطلاعات دستگیر شد.

 

نیک ورز، دادستان سیرجان در استان کرمان تصریح کرد: اعضای این باند بسیار حرفه‌ای بوده و شیوه جاسازی و انتقال موبایل و دیکر ابزار الکترونیکی به داخل جلسه کنکور را به داوطلب آموزش می‌دادند و به ازای هر آزمون مبلغی تا حدود ۲۰ میلیون تومان را دریافت می‌کردند.

 

انتهای پیام/