دستگیری باند حفاری غیرمجاز شهرستان اهر
دستگیری باند حفاری غیرمجاز شهرستان اهر

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از دستگیری باند حفاری غیرمجاز در روستای شاه مرادلو از توابع شهرستان اهر خبر داد. به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،  محبوب ساسانی، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش های مردمی و اطلاعات واصله بر […]

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی از دستگیری باند حفاری غیرمجاز در روستای شاه مرادلو از توابع شهرستان اهر خبر داد.

به گزارش قلم پرس به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی،  محبوب ساسانی، اظهار داشت: در پی دریافت گزارش های مردمی و اطلاعات واصله بر انجام حفاری غیرمجاز در روستای شاه مرادلو از توابع شهرستان اهر به قصد کشف اموال تاریخی، فرهنگی، پیگیری موضوع با هماهنگی فرماندهی انتظامی شهرستان اهر و مقام قضایی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: پس از بررسی ها، تحقیقات میدانی و شناسایی محل با همکاری دوستداران میراث فرهنگی بومی، با حضور عوامل انتظامی و یگان حفاظت اداره کل مستقر در شهرستان اهر، هفت نفر از اعضای گروه حفاری غیرمجاز در حین انجام حفاری به همراه ابزارآلات دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: پرونده قضایی عوامل دستگیر شده تشکیل و این موضوع از طریق مراجع قانونی در حال پیگیری است.

ساسانی در پایان خاطر نشان کرد: طبق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، هرگونه حفاری و کاوش به قصد بدست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس ۶ ماه تا ۳ سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می شود، از این رو هم استانی های در صورت مشاهده مواردی از این قبیل می توانند به صورت شبانه روزی با شماره تماس ۳۳۳۴۳۶۵۳-۰۴۱ ستاد یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی استان تماس حاصل کنند.