دستورالعمل و فرآیند نظارت بر محصولات کشاورزی تدوین و ابلاغ شود
دستورالعمل و فرآیند نظارت بر محصولات کشاورزی تدوین و ابلاغ شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان موفق برای تولید محصولات سالم و ارتقای استانداردهای محصولات کشاورزی استفاده و در این زمینه دستورالعمل و فرایند نظارت بر تولید محصولات کشاورزی تدوین و ابلاغ شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی امشب در جلسه کمیته گیاه پزشکی سازمان با موضوع […]



رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: باید از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان موفق برای تولید محصولات سالم و ارتقای استانداردهای محصولات کشاورزی استفاده و در این زمینه دستورالعمل و فرایند نظارت بر تولید محصولات کشاورزی تدوین و ابلاغ شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، اکبر فتحی امشب در جلسه کمیته گیاه پزشکی سازمان با موضوع بررسی کیفیت و استانداردهای محصولات صادرات محور با اشاره به نامگذاری سالجاری اظهارداشت: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ توسط مقام معظم رهبری به نام سال « تولید ، دانش بنیان و اشتغال آفرین»، ضرورت دارد از ظرفیتهای سرشار شرکتهای دانش بنیان دارای کارنامه موفق در راستای تولید محصولات کشاورزی سالم بهره گیری شود.

وی افزود: شرکتهای دانش بنیانی در کشور فعالیت دارند که ادعای تولید محصولات کشاورزی با کیفیت و کمیت بالا را دارند و محصولات مزارع را بیمه و تضمین می کنند پس ضرورت دارد در جهت علمی کردن فرآیند تولید و تسهیل عقد قرارداد بین کشاورز و شرکتهای دانش بنیان اقدام شود.

فتحی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم نظارت بر فرآیند تولید از مبدا گفت: برای هرکدام از محصولات کشاورزی باید دستورالعمل و فرآیند تولید بومی سازی شده تدوین و جهت اجرا به کارشناسان و مسئولان فنی واحدهای تولید کننده ابلاغ شود.

وی افزود: فرآیند کنترلی تولید محصولات کشاورزی سالم نیز باید به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و نیز ناظران فنی ابلاغ شود تا اجرای قدم به قدم این فرآیند در حین تولید کنترل شود تا شاهد تولید محصولات منطبق با استاندارهای جهانی باشیم.

رئیس سازمان جهادکشاروزی استان همچنین با تاکید بر مناسب بودن کیفیت محصولات کشاورزی در استان آذربایجان شرقی گفت: تغییر استاندارهای برخی کشورهای مقصد صادرات محصولات کشاورزی، ضرورت نظارت دقیق بر استاندارد محصولات کشاورزی را دوچندان کرده است که البته این مقوله به منزله معیوب بودن محصولات کشاورزی داخلی نیست.

فتحی ادامه داد: ۱۰۰ درصد محصولات دیم زارهای آذربایجان شرقی و نیز  غالب محصولات باغی شاخص استان آذربایجان شرقی محصولات سالم هستند.

وی در پایان با تاکید بر مسئولیت سنگین جهادکشاورزی در تامین امنیت غذایی در استان تصریح کرد: امکان تولید محصولات صددرصد ارگانیک در هیچ جای دنیا وجود ندارد اما ضرورت دارد تا تولیدکنندگان را برای تولید محصولات کشاورزی سالم، نسبت به استانداردهای داخلی و خارجی توجیه و در راستای کاهش استفاده از سموم و آفت کش ها قدم برداریم.

انتهای پیام/۶۰۰۰۱