در مرکز ترک اعتیاد زنان در تبریز  چه می‌گذرد؟
در مرکز ترک اعتیاد زنان در تبریز  چه می‌گذرد؟

مسوول باغ فرشته(مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر ) گفت: این مجموعه توسط پدر بنده تاسیس شد و با حمایت های او و همسرم سرپا ایستاده ایم به طوریکه ماهانه بیش از ۱۰ میلیون تومان هم از جیبمان می‌گذاریم چراکه ما می‌دانیم اینکه یک زن دچار اعتیاد باشد می‌تواند چه عواقب وخیمی برای خود، خانواده و […]



مسوول باغ فرشته(مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر ) گفت: این مجموعه توسط پدر بنده تاسیس شد و با حمایت های او و همسرم سرپا ایستاده ایم به طوریکه ماهانه بیش از ۱۰ میلیون تومان هم از جیبمان می‌گذاریم چراکه ما می‌دانیم اینکه یک زن دچار اعتیاد باشد می‌تواند چه عواقب وخیمی برای خود، خانواده و جامعه داشته باشد.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، فریبا محمدی، مسوول باغ فرشته امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میانگین افراد ورودی به این مرکز بین ۲۳ تا ۳۰ سال هستند ولی با هر رده سنی در این مرکز روبرو هستیم که اخیرا تعداد افراد زیر ۱۸ سال زیاد شده که از نظر قانونی ما اجازه پذیرش آنها را نداریم.

وی با بیان اینکه شیشه، حشیش و هرویین و گل بیشترین مواد مصرفی در بین بانوان است، گفت: ظرفیت پذیرش در هر ماه برای این مرکز ۵۳ نفر است و تاکنون سه هزار نفر پاکی از بدو تاسیس داشته ایم.

محمدی افزود: متاسفانه لغزش های چند باره از جمله چالش های ماست که یک معتاد بعد از پاک شدگی دوباره به این مرکز آورده می‌شود.

مسوول مرکز باغ فرشته خاطرنشان کرد:  در این مرکز مهارت های خیاطی و صنایع دستی آموزش داده می‌شد که قبلا با شهرداری قرارداد داشتیم ولی مدتی است که شهرداری هیچ قرارداد و حمایتی از این مرکز نمی‌کند.

وی متذکر شد: برنامه های توسعه ای برای این مرکز تدوین شده است تا یک معتاد بتواند بعد از پاکی به یک بازتوانی ذهنی هم برسد برای این منظور یوگا و مدیتیشن ذهنی را برای برنامه های آتی خواهیم داشت.

محمدی با تاکید بر اینکه اعتیاد طبقه خاص اجتماعی را نمی‌شناسد، گفت: ما در این مرکز از دندانپزشک بگیرید تا رتبه تک رقمی کنکور دکترا و وکیل دادگستری و صاحب کارخانه داشتیم.

 

وی با گلایه از برخی ناملایمتی‌ها گفت: با اینکه استان آذربایجان شرقی یک استان خیرپروری است ولی نگاه درستی به اعتیاد زنان وجود ندارد و ما از این جهت تنها مانده ایم. اما امسال از طریق ستاد هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و بهزیستی استان مبلغ حمایتی دریافت کرده ایم.

محمدی بیان داشت: این مجموعه توسط پدر بنده تاسیس شد و با حمایت های او و همسرم سرپا ایستاده ایم به طوریکه ماهانه بیش از ۱۰ میلیون تومان هم از جیبمان می‌گذاریم چراکه ما می‌دانیم اینکه یک زن دچار اعتیاد باشد می‌تواند چه عواقب وخیمی برای خود، خانواده و جامعه داشته باشد.

وی یادآور شد: ای کاش خیران پزشک وارد این مجموعه شده و اینجا را برای خودشان بدانند در حالی‌که ما قبل از اینکه پزشک برای معاینه بیاید ابتدا تسویه حساب می‌کنیم و پول اسنپ آن را واریز می‌کنیم و سپس آن دکتر به مجموعه می آید.

محمدی گفت: این مرکز نیاز به کمک خیرین و مشارکت مردمی دارد زیرا اعتیاد موضوعی نیست که بگوییم که فقط برای بچه همسایه است.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷