در تعیین بودجه، باید حد توان مردم را در نظر بگیریم
در تعیین بودجه، باید حد توان مردم را در نظر بگیریم
شهردار تبریز گفت: توان پرداختی مردم مشخص است و با افزایش بودجه نمی‌توان همه آن میزان بودجه را محقق کرد.

به گزارش قلم پرس، عباس رنجبر در جلسه امروز شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: در بحث آسفالت و قیر، دو، سه بار شخصا پیگیر این موضوع بودم و با مدیر پالایشگاه و شرکت نفت پاسارگاد نیز جلسه‌ای داشتیم که از آنها قیر بگیریم. هشت میلیارد برای خرید قیر اختصاص دادیم که در اختیار کارخانه آسفالت قرار بگیرد متاسفانه همان موقع قیمت قیر افزایش یافت.
وی ادامه داد: در بحث اوراق باید دولت برنامه‌ای ارائه کند. دولت اوراق را یک سال دیگر پرداخت می‌کند، مثلا سال ۹۹ را امسال پرداخت می‌کند. در این زمینه نیز چند جلسه برگزار کردیم و موافقت وزیر کشور را کسب کردیم اما این موافقت خطاب به سازمان برنامه و بودجه است.
شهردار تبریز در خصوص بودجه نیز گفت: باید بگویم که وقتی بودجه را دو برابر می‌کنیم، یعنی از مردم دو برابر پول می‌گیریم. هرچند این بودجه را ما ننوشتیم. اگر ۱۰ هزار میلیارد بودجه تعیین می‌کردیم با این وضعیت تحقق ۵۰ درصدی داشتیم.
وی افزود: توان پرداختی مردم مشخص است و با افزایش بودجه نمی‌توان همه آن را محقق کرد. برخی مواقع باید بودجه را واقعی و منطقی تدوین کنیم و بگوییم که ما ۱۰ درصد افزایش داشتیم و حد توان مردم در پرداخت را نیز در نظر بگیریم.
رنجبر عنوان کرد: از کمیسیون بودجه درخواست دارم که افزایش بودجه را مورد بررسی قرار بدهد که آیا واقعی بسته شده است یا نه. میزان تعیین بودجه بر هزینه‌های جاری و عمرانی تاثیر می‌گذارد.