دردسرهای استیضاح؛ سناتور جمهوری‌خواه مخالف ترامپ هو شد+فیلم
دردسرهای استیضاح؛ سناتور جمهوری‌خواه مخالف ترامپ هو شد+فیلم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اختلافات داخلی در حزب جمهوری‌خواه درباره جایگاه دونالد ترامپ، میت رامنی که به همراه شش سناتور جمهوری‌خواه دیگر به استیضاح رئیس‌جمهور سابق رای مثبت داده بود، توسط حامیان ترامپ هو شد. رسانه‌ها و فعالان آمریکایی در شبکه‌های مجازی فیلمی منتشر کردند که نشان می‌دهد میت رامنی سناتور […]

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه اختلافات داخلی در حزب جمهوری‌خواه درباره جایگاه دونالد ترامپ، میت رامنی که به همراه شش سناتور جمهوری‌خواه دیگر به استیضاح رئیس‌جمهور سابق رای مثبت داده بود، توسط حامیان ترامپ هو شد.

رسانه‌ها و فعالان آمریکایی در شبکه‌های مجازی فیلمی منتشر کردند که نشان می‌دهد میت رامنی سناتور جمهوری‌خواه و منتقد دونالد ترامپ در یک سخنرانی حین صحبت درباره جو بایدن و دونالد ترامپ هو شده است.

رامنی که در سال ۲۰۱۹ برای اولین بار و به مدت شش سال کرسی سناتوری ایالت «یوتا» در مجلس سنای آمریکا را برعهده گرفته است، در نشست روز شنبه (شب گذشته) کنوانسیون جمهوری‌خواهان این ایالت توسط هواداران دونالد ترامپ هو شد.

رامنی در پایان این سخنرانی خطاب به هم حزبی‌های جمهوری‌خواه خود گفت: «خوب شما درباره صد روز اول ریاست جمهوری رئیس‌جمهور بایدن چه فکر می‌کنید؟».

با این حرف‌های او، تعدادی از حامیان دونالد ترامپ شروع به هو کردن این سناتور جمهوری‌خواه کردند.

سناتور جمهوری‌خواه و منتقد ترامپ سپس اینطور ادامه داد: «شما البته می‌دانید که من شخصی هستم که آنچه فکر می‌کند را بیان می‌کند و من این حقیقت را پنهان نمی‌کنم که من به دلیل مسائل موجود در شخصیت رئیس‌جمهور سابق‌مان، حامی او نبودم».

این اظهارات میت رامنی باعث شد صدای هو کردن او توسط حامیان رئیس‌جمهور سابق آمریکا بیشتر شود و همزمان تعدادی از جمهوری‌خواهان حاضر در نشست تلاش کردند که با کف و دست زدن، رامنی را تشویق کنند.

 

به دنبال این فعل و انفعال میان رامنی و حاضران نشست کنوانسیون حزب جمهوری‌خواه در یوتا، سناتور این ایالت به آنها گفت: «آیا شما خجالت زده نشدید؟».

بعد از این حرف رامنی، «دِرِک براون» رئیس حزب جمهوری‌خواه در ایالت یوتا برای آرام کردن اوضاع از این سناتور عذرخواهی کرد و پشت میکروفون خطاب به حاضران گفت: «ببینید دوستان من، این لحظه‌ای است که من قبلا درباره آن صحبت کرده بودم. خواهش میکنم، از شما ممنونم (به رامنی و این نشست) احترام بگذارید».

با مداخله رئیس حزب جمهوری‌خواه در ایالت یوتا، اوضاع آرام‌تر شد و رامنی توانست سخنرانی خود را به پایان برساند. 

حواشی نشست جمهوری‌خواهان در یوتا در حالی انجام شده که میت رامنی یکی از هفت سناتور جمهوری‌خواهی بود که در آخرین روزهای حضور ترامپ در ریاست جمهوری امریکا به استیضاح او رای مثبت داد.

استیضاح ترامپ بعد از آن در کنگره آمریکا پیگیری شد که هواداران او به جلسه ششم ژانویه (۱۷ دی ماه ۱۳۹۹) این نهاد قانونگذاری برای تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات حمله کردند.

استیضاح ترامپ به رغم تصویب در مجلس نمایندگان و رای مثبت ۵۷ عضو مجلس سنای آمریکا، نتوانست به حد نصاب ۶۷ راس مثبت سناتورها برسد و ناکام ماند.

نکته جنجالی استیضاح ترامپ در مجالس نمایندگان و سنای آمریکا، حمایت تعدادی از اعضای جمهوری‌خواه بود که طی آن هفت سناتور جمهوری‌خواه هم خواهان استیضاح رئیس‌جمهور وقت شدند.

انتهای پیام/ص