داروهای ضروری و حیاتی بیماران خاص همواره باید در خط تولید باشند
داروهای ضروری و حیاتی بیماران خاص همواره باید در خط تولید باشند
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی گفت: استانداری به عنوان دستگاه حاکمیتی وظیفه دارد هماهنگی های لازم بین دستگاه های استان را انجام داده و در صورت وجود مشکلات بیماران خاص را حل و فصل کند.
تراب محمدی در جلسه کمیته بیماران خاص استان، گفت: متاسفانه از دیرباز دیدگاهی وجود دارد که بر اساس آن هر آنچه در کشورهای غربی تولید شود باکیفیت بوده و محصولات داخی از کیفیت لازم برخوردار نیستند که این نوع نگرش و تفکر نوعی خودتحقیری است.

وی با تاکید بر تامین نیازهای دارویی در استان گفت: سازمان غذا و دارو، باید برنامه ریزی کند داروهایی که ضروری و حیاتی هستند به صورت دائمی در خط تولید وجود داشته باشد تا کمبودی در جامعه اتفاق رخ ندهد.

وی به دلایل کمبود دارو اشاره کرد و گفت: کمبود دارو یا به دلیل تحریم های ظالمانه و ضد بشری است، یا اینکه به سوء مدیریت های داخلی بر می گردد. باید ریشه های سوء مدیریت بررسی و دلایل آن مرتفع گردد چرا که موضوع دارو حیاتی بوده و به جان انسان ها مربوط می شود.

معاون استاندار خاطرنشان کرد: معاونت غذا و دارو مشکلات و نارسایی های موجود در حوزه تولید دارو همچون نبود مواد اولیه و کمبود سرمایه در گردش را به استانداری منعکس کند تا در راستای برطرف کردن آنها اقدامات لازم انجام پذیرد.

محمدی به نقش اساسی سازمان های خیریه نیز اشاره کرد و گفت: سازمان های خیریه نقش اساسی در تامین نیازهای بیماران را دارند و هر آنچه که بتوانیم از آن ها حمایت خواهیم کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان شرقی به نقش کمیته بیماری خاص اشاره کرد و گفت: هدف از این کمیته ایجاد هماهنگی بین دستگاه های مسئول است تا با بررسی مشکلات و رفع آنها،  آلام و رنج بیماران خاص کاهش یابد.

در این جلسه اعضای کمیته بیماری های خاص استان به بیان نکته نظرات و مشکلات خود پرداخته و در راستای حل آن ها بحث و تبادل نظر شد.

در پایان این جلسه از حسین رضایی عضو هیئت ورزشی بیماران خاص که در مسابقات جهانی بدمینتون استرالیا مقام قهرمانی جهان را کسب کرده است تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/