خودداری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری
خودداری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج و فرزندآوری

استاندار آذربایجان شرقی گفت: بانک‌ها نسبت به سهمی که در تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دریافت کرده اند باید سهم خود را کامل پرداخت کنند، اما متاسفانه پرداخت بسیاری از بانک‌ها پایین است که لازم است به این بانک‌ها تذکرداده شود. به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم امشب در جلسه ستاد جمعیت استان اظهار داشت: […]



استاندار آذربایجان شرقی گفت: بانک‌ها نسبت به سهمی که در تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دریافت کرده اند باید سهم خود را کامل پرداخت کنند، اما متاسفانه پرداخت بسیاری از بانک‌ها پایین است که لازم است به این بانک‌ها تذکرداده شود.

به گزارش قلم پرس،از تبریز، عابدین خرّم امشب در جلسه ستاد جمعیت استان اظهار داشت: گزارش عملکردی که مدنظر ما در حوزه جمعیت و حمایت از خانواده است باید مطابق وظایف مشخص و ابلاغ شده در قانون باشد و صرفا به مسائل تبریز منحصر نباشد بلکه  مسائل و مشکلات هر شهرستان به تفکیک احصا شده و در این راستا برنامه ریزی صورت گیرد.

وی افزود: شهرستان‌هایی که علیرغم برخورداری کم از امکانات رفاهی و خدماتی درحوزه موالید و ازدواج  نسبت به میانگین استانی در وضعیت خوبی قرار دارند باید تشویق شوند.

 استاندار آذربایجان شرقی گفت: بانک‌ها نسبت به سهمی که در تسهیلات ازدواج و فرزندآوری دریافت کرده اند باید سهم خود را کامل پرداخت کنند، اما متاسفانه پرداخت بسیاری از بانک‌ها پایین است که لازم است به این بانک‌ها تذکرداده شود و همچنین بانک‌هایی که بیشتر از سهمیه دریافتی نسبت به اختصاص تسهیلات اقدام کرده اند مورد تشویق قرار گیرند.

وی ادامه داد: در گزارشات ارائه شده در حوزه جمعیت  شرایط ما در دو جنبه متفاوت است که جنبه اول شامل این است که جمعیت ما به سمت پیری و کاهش می رود که این یک بحران جدی است و مقام معظم رهبری در سال ۹۰ نسبت به این موضوع تذکر داده بودند.

خرّم اضافه کرد: جنبه دوم در حوزه جمعیت و قانون حمایت ازخانواده، وظایف دستگاه‌های مسئول است که باید ازتمام ظرفیت‌ها استفاده شود و فرهنگ سازی در این حوزه انجام شود.

رئیس ستاد جمعیت استان گفت: در گذشته اشتغال و مسکن جزو مشکلات جوانان نبود ولی حالا به یک مشکل تاثیرگذار تبدیل شده و لازم است در این خصوص تسهیلات لازم برای حل این مشکلات به جوانان ارائه شود.

پایان پیام/

در این جلسه نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی، بیمه سلامت، ثبت احوال، ورزش و جوانان و راه شهرسازی به بیان گزارش عملکرد خود در حوزه حمایت از جمعیت و خانواده پرداختند.