خشکی دریاچه ارومیه محیط زیست منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد
خشکی دریاچه ارومیه محیط زیست منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، از رئیس مجلس شورای اسلامی برای توجه به پیشنهاد وی در جهت اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه در اجلاس مجالس اورآسیا قدردانی کرد. به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه مل، زهرا ساعی به عنوان عضو هیات پارلمانی همراه با دکتر لاریجانی برای حضور در سومین اجلاس مجالس اروآسیاگفت: […]

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، از رئیس مجلس شورای اسلامی برای توجه به پیشنهاد وی در جهت اشاره به وضعیت دریاچه ارومیه در اجلاس مجالس اورآسیا قدردانی کرد.

به گزارش قلم پرس به نقل از خبرگزاری خانه مل، زهرا ساعی به عنوان عضو هیات پارلمانی همراه با دکتر لاریجانی برای حضور در سومین اجلاس مجالس اروآسیاگفت: هم‌اکنون بلوک جدیدی در جهان در حال شکل‌گیری بوده که به دنبال ایجاد یک ساختاری در جهت همگرایی پارلمان‌های کشورهایی است که در جغرافیای اروآسیا قرار دارند تا به تحکیم روابط در جهت رفع مشکلات حاکم بر این منطقه منتهی شود.

مبارزه با تروریسم دغدغه مشترک روسای مجالس اروآسیا بود

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مبارزه با تروریسم و تهدیداتی که گروه‌های تروریستی در این منطقه وجود دارد، یکی از موضوعات مهمی است که در این اجلاس مطرح شد، کما اینکه در سخنرانی رئیس مجلس شورای اسلامی و سایر روسای مجالس نیز بدان اشاره شد.

وی خاطرنشان کرد: همکاری کشورهای عضو اتحادیه اروآسیا که قلب دنیا بوده هم از لحاظ ژئوپلتیکی و هم ژئواستراتژیکی مهم است، چرا که با همکاری و تعامل هر چه بیشتر این کشورها می‌توان تهدیداتی که در این منطقه وجود دارد را به حداقل رساند.

خشکی دریاچه ارومیه محیط زیست منطقه را تحت تاثیر قرار می‌دهد

ساعی اظهار کرد: مشکلات زیست محیطی و تغییرات اقلیمی که در دنیا صورت گرفته و در منطقه نیز مشهود است از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود که در این راستا پیشنهادی را به جناب آقای دکتر لاریجانی در خصوص بیان اهمیت ویژه دریاچه ارومیه و وضعیت آن ارائه دادم و ایشان هم به طور شفاف به این موضوع اشاره کردند و تعامل و همکاری کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا را طبیدند که این اقدام نوع نگاه پارلمان ایران به اهمیت این دریاچه را در جغرافیای ایران  می‌رساند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: ما بارها تاکید کرده‌ایم که بررسی وضعیت دریاچه ارومیه یک موضوع فراملی بوده که از اهمیت بین‌المللی برخوردار است، چرا که آسیب ناشی از خشکی آن هم محیط زیست کشور و هم سایر کشورها را تحت تاثیر قرار داده و می‌تواند صدمات مالی و انسانی بسیاری را به همراه داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآورشد: موضوع دریاچه ارومیه برای نمایندگان آذربایجان شرقی و غربی به عنوان اولویت بحث‌های زیست محیطی از اهمیت بسزایی برخوردار است و به دنبال این هستیم که بتوانیم از هر فرصتی استفاده کنیم تا با همکاری کشورهای منطقه نیازهای لازم برای حل خشکی دریاچه ارومیه را برطرف کنیم و روند جلوگیری از پیشرفت این معضل را تسریع بخشیم.

تامین امنیت و صلح پایدار مهم‌ترین هدف کشورهای حاضر در اجلاس اروآسیا

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امیدواریم در پی برگزاری این اجلاس یک دیپلماسی چند جانبه‌گرایی در منطقه اروآسیا با اصل احترام به حقوق ملت‌ها ایجاد شود که بتوان از طریق اتحاد این کشورها با دیپلماسی یک جانبه‌گرایانه آمریکا مقابله شود، همچنین دستاورد این اجلاس تحکیم پیمان بین کشورهای عضو اتحادیه اروآسیا باشد تا به دنبال آن اهداف این کشورها که تامین امنیت و صلح پایدار در منطقه بوده، محقق شود./