خانه‌های تخصصی هنر تشکیل می شود/ جزئیات شیوه نامه توسعه فرهنگ و هنر
خانه‌های تخصصی هنر تشکیل می شود/ جزئیات شیوه نامه توسعه فرهنگ و هنر

حجت‌السلام احمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار شهریار اظهار داشت: فعال‌سازی مراکز فرهنگی و توسعه فعالیت‌های هنری و افزایش نشاط اجتماعی چشم‌انداز حمایتی شهرداری تبریز است که  پس از جلسات فراوان با هنرمندان شهر و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورا، جمع‌بندی آن در قالب لایحه‌ای به صحن علنی ارجاع و مورد استقبال اعضای شورای شهر […]

حجت‌السلام احمد حمیدی در گفتگو با خبرنگار شهریار اظهار داشت: فعال‌سازی مراکز فرهنگی و توسعه فعالیت‌های هنری و افزایش نشاط اجتماعی چشم‌انداز حمایتی شهرداری تبریز است که  پس از جلسات فراوان با هنرمندان شهر و کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شورا، جمع‌بندی آن در قالب لایحه‌ای به صحن علنی ارجاع و مورد استقبال اعضای شورای شهر قرار گرفت.

او افزود: مهمترین بخش این شیوه‌نامه حمایتی، تشکیل خانه‌های تخصصی هنر است که در ۷ زمینه اصلی هنرهای نمایشی، سینما، موسیقی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی و معماری که شامل ۱۴ رشته هنری است، توسط هنرمندان آن بخش و هدایت معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری و نظارت کمیسیون فرهنگی شورا احداث  می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز خاطرنشان کرد: مهم‌ترین بخش این شیوه‌نامه حمایتی از هنر و هنرمندان شهر که می‌تواند الگویی برای  دیگر شهرها باشد، احیا، حفظ و تقویت مکاتب هنری تبریز است.

او ابراز داشت: فعال‌سازی و تقویت گروه‌ها و جریان‌های فرهنگی و هنری و پشتیبانی از فعالیت‌های نخبگان و تجلیل از برگزیدگان و پیشکسوتان هنر برنامه اصلی شیوه‌نامه حمایتی از هنر و هنرمندان است.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار تبریز  با اشاره به حمایت از هنرمندان برجسته شهر اعلام کرد: بر اساس شیوه‌نامه حمایتی شهرداری، هر سال در ۱۴ رشته هنری از هنرمندان برجسته آن هنر به انتخاب هنرمندان آن حوزه و با رعایت تعادل و توزان، حمایت مالی خواهد شد.

او اضافه کرد: سینماگران تبریز که برگزیده جشنواره های ملی و بین‌المللی فیلم و سینما همچون جشنواره ونیز، رتردام، کلن، هستند، ۵۰ میلیون تومان کمک حمایتی دریافت می کنند که این مبلغ سالانه ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

حمیدی تصریح کرد: در سایر حوزه‌ها هنرمندانی که برگزیده فراخوان و جشنواره‌ای می شوند به صورت گروهی و فردی مورد تقدیر قرار می گیرند که از ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان می شود، و هر هنرمندی که به بخش نهایی فراخوان‌ها راه یابد، ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌کند.

او افزود: آن دسته از صنایع دستی شهر که مهر اصالت  از سازمان یونسکو دریافت می‌کنند، نیز مشمول دریافت بسته‌های حمایتی شهرداری می‌شوند.