حمایت دادستان از طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در تبریز
حمایت دادستان از طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش در تبریز
دادستان آذربایجان شرقی در تبریز تمام دستگاه‌های ذیربط در حوزه سدمعبر را به همکاری با شهرداری تبریز در طرح جمع‌آوری وانت‌بارهای میوه‌فروش دعوت کرد.

به گزارش قلم پرس، محبوب علیلو امروز در گفت و گو با خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: یکی از دلایل ترافیک شهری، وانت‌بارهای میوه‌فروش و بساط‌های میوه در سطح معابر هستند که همه ما باید برای ساماندهی این قشر از جامعه همراه شهرداری باشیم.

وی با اشاره به برخی رفتارهای مخاطره‌آمیز مالکان وانت‌بارها افزود: مطابق قانون با افراد مرتکب رفتارهای ناهنجار که جرم تلقی می‌شود، برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

علیلو بر تامین بسترهای لازم برای امرار معاش افراد نیازمند نیز تأکید کرده و خاطرنشان کرد: شهرداری تبریز در این خصوص تمهیداتی از جمله ثبت‌نام و مکان‌یابی برای فعالیت این افراد پیش‌بینی کرده است که هم فعالیت این افراد ادامه می‌یابد و هم شاهد کاهش ترافیک در شهر خواهیم بود.

وی اضافه کرد: عوامل شهرداری در مواجهه با وانت‌بارها و بساط‌های میوه‌فروشی باید برخورد مناسبی داشته و با طمأنینه و رعایت حق و حقوق این افراد اقدام به ساماندهی کنند.

دادستان تبریز وظیفه شهرداری را جلوگیری از سدمعبر معرفی کرده و یادآور شد: مقاومت و تعرض از سوی هرکس در برابر طرح ساماندهی وانت‌بارها برخورد قضایی به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های ذیربط نیز موظف به همکاری و همراهی با شهرداری در اجرای این طرح هستند.

شهرداری تبریز از ابتدای ماه جاری طرح ساماندهی وانت‌بارهای میوه‌فروش را اجرایی کرده ولی در روزهای اخیر شاهد برخی رفتارهای ناشایست از سوی مالکان وانت‌بارها هستیم که برخی مواقع با سلاح سرد و و رفتار ناشایست مانع از اجرای این طرح شده‌اند.

۵۰۰ دستگاه وانت‌بار در سطح شهر تبریز فعالیت دارند که ۳۰۰ دستگاه آن در انحصار ۱۸ نفر است.

انتهای پیام/