حمایت از قهرمانان ورزشی باید در میدان عمل نشان داده شود/مدال حقوقی، اولین مدال وزنه‌برداران آذربایجان
حمایت از قهرمانان ورزشی باید در میدان عمل نشان داده شود/مدال حقوقی، اولین مدال وزنه‌برداران آذربایجان

به گزارش قلم پرس از تبریز،  استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از امیر حقوقی، مدال‌آور مسابقات جهانی وزنه‌برداری در ازبکستان، بر حمایت مسئولان از این ورزشکار پرتلاش برای موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین تأکید کرد. عابدین خرّم در دیدار با مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران، با تبریک کسب مدال توسط امیر حقوقی در […]

به گزارش قلم پرس از تبریز،  استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از امیر حقوقی، مدال‌آور مسابقات جهانی وزنه‌برداری در ازبکستان، بر حمایت مسئولان از این ورزشکار پرتلاش برای موفقیت در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ چین تأکید کرد.

عابدین خرّم در دیدار با مسئولان فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران، با تبریک کسب مدال توسط امیر حقوقی در مسابقات جهانی، گفت: ایشان هم در عرصه قهرمانی خوش درخشید و هم در عرصه پهلوانی.
 
وی افزود: اقدام امیر حقوقی در صیانت از نماد ملی ایرانیان، حرکت باارزشی بود و من از تیزهوشی و موقع‌شناسی ایشان تشکر می‌کنم.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کسب مدال توسط امیر حقوقی، افتخار بزرگی برای ایران و آذربایجان بود، افزود: امیدوارم این کار بزرگی که در استان شروع شده ادامه داشته باشد و وظیفه ما به عنوان مسئول، حمایت از این قهرمانان است.
 
وی تأکید کرد: حمایت از قهرمانان ورزشی باید در میدان عمل نشان داده شود و مسئولان تمام تلاش خود را به کار گیرند تا ورزشکاران ما دغدغه‌ای به جز کسب افتخار نداشته باشند.
 
خرّم اظهار داشت: وزنه‌بردای جزو رشته‌های سرآمد ورزشی در کشور ماست و باید الگوهای خود را در این رشته و سایر رشته‌های ورزشی به نسل جوان معرفی کنیم.

  نائب‌رئیس فدراسیون وزنه‌برداری جمهوری اسلامی ایران هم در این دیدار با اشاره به کسب ۳ مدال توسط وزنه‌برداران کشورمان در مسابقات جهانی ازبکستان، گفت: مدال برنز امیر حقوقی، اولین مدال وزنه‌برداران آذربایجان شرقی در مسابقات جهانی بود.
 
داود باقری گفت: استان آذربایجان شرقی ظرفیت‌های خوبی در این رشته دارد و امیدواریم با حمایت‌های مسئولان استعدادهای بالقوه آن شکوفا شود.
 
ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی نیز گفت: مسابقات بعدی امیر حقوقی در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ در هانگژو چین است که شهریور سال آینده برگزار می‌شود و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا این ورزشکار باارزش بتواند با آمادگی کامل در این مسابقات حاضر شود.
 
امیر حقوقی، دارنده مدال برنز مسابقات جهانی وزنه‌برداری هم با قدردانی از حمایت‌های مسئولان و مربیان خود، گفت: این مدال برای شخص من نیست، بلکه متعلق به مردم تبریز و آذربایجان است و امیدوارم در رقابت‌های آسیایی هم نام ایران و آذربایجان را سربلند کنم.
 
استاندار آذربایجان شرقی در پایان با اهدای لوح سپاس، از امیر حقوقی و مربی وی در مسابقات جهانی قدردانی کرد.
 
امیر حقوقی، وزنه‌بردار ۲۸ ساله تبریزی در مسابقات جهانی ۲۰۲۱ که در تاشکند ازبکستان برگزار شد، موفق به کسب مدال برنز در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شد و رسول معتمدی، دیگر وزنه‌بردار کشورمان در همین وزن، مدال طلا را کسب کرد که اعتراض این دو ورزشکار به پخش اشتباهی سرود ملی کشورمان در مراسم اهدال مدال، موجب شد که سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در سالن طنین‌انداز شود.

انتهای پیام/