حل مشکلات مالی شهرداری‌ها، در صورت افزایش سهم از ارزش‌افزوده
حل مشکلات مالی شهرداری‌ها، در صورت افزایش سهم از ارزش‌افزوده
رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: سه درصد از 9 درصد قانون ارزش‌افزوده متعلق به شهرداری‌ها است که اعضای ششمین دوره شورای شهر در رایزنی با نمایندگان تبریز در مجلس، سعی بر افزایش یک درصد دیگر دارند تا بخشی از وابستگی‌های مالی شهرداری حل شود.

به گزارش قلم پرس، علیرضا نوای باغبان در جلسه امروز شورای شهر تبریز تصریح کرد: درآمد شهرداری در بخش سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان، در بحث اجاره ۳۰ میلیارد تومان و این رقم در قسمت نوسازی املاک و مشاغل، ۵۰ میلیارد تومان است.
وی ادامه داد: از ۱۷ سازمان شهرداری، شش سازمان شامل قطار شهری، آتش‌نشانی، اتوبوسرانی، شرکت بهره‌برداری مترو، فرهنگی و ورزشی و عون بن علی که می‌تواند مرجع سرمایه‌گذاری و کسب درآمد برای خود و شهرداری باشد، وابسته شهرداری مرکز هستند. در حالی که این سازمان‌ها، پتانسیل بالایی در جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری مثل هتل دارند.
نوای باغبان اظهار کرد: ۸۸۳ میلیارد تومان وام پیش‌بینی شده است که تا به امروز تحقق نیافته و اعضای شورا تمام سعی خود را برای دریافت این وام خواهند کرد تا شهرداری تبریز توان سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی را داشته باشد.