حذف اوراق مشارکت چه برسر بودجه تبریز می‌آورد/ علت از بین رفتن باغات تبریز
حذف اوراق مشارکت چه برسر بودجه تبریز می‌آورد/ علت از بین رفتن باغات تبریز

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا نوای باغبان امروز در جلسه بررسی بود‌جه‌ هشت ماه گذشته سال جاری در هفدهمین جلسه‌ کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت:هر چقدر در کمیسیون، زوایای ریز و درشت بودجه مورد بررسی قرار گیرد به سمت و سوی شفاف سازی پیش خواهیم رفت. وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا نوای باغبان امروز در جلسه بررسی بود‌جه‌ هشت ماه گذشته سال جاری در هفدهمین جلسه‌ کمیسیون برنامه و بودجه اظهار داشت:هر چقدر در کمیسیون، زوایای ریز و درشت بودجه مورد بررسی قرار گیرد به سمت و سوی شفاف سازی پیش خواهیم رفت.

وی افزود: کمیسیون برنامه و بودجه اگر بخواهد عملکرد ماهانه را بررسی کند وقت‌گیر می‌شود ولی وظیفه ما این است که دقت بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

باغبان اضافه کرد: نظارت بر بحث بودجه باید بیشتر شود تا آمار و ارقام دقیق در دست داشته باشیم.

رئیس کمیسیون برنامه ‌‌بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید شفاف‌سازی، مستندسازی و پیگیری در این کمیسیون دو چندان شود تا شاهد نتیجه‌های مثبت در این راستا شویم.

نوای باغبان در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اوراق مشارکت بیان کرد: ما از تعرفه عوارض محلی در خصوص اوراق مشارکت که برای امسال تعیین شده، استفاده نکردیم، لازم است که شهرداری در این زمینه وارد عمل شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید نگذاریم موضوع اوراق مشارکت حذف شود چراکه درصدی از بودجه در منابع به خطر خواهد افتاد.

باغبان در بخش دیگری از سخنان خود در رابطه با تغییرهای کاربری بیان کرد: علت از بین رفتن باغات تبریز در طول ۴۰سال اخیر تغییر کاربری بوده که اکنون به اتوبان، مسکن و …تبدیل شده است.

وی در ادامه اضافه کرد:ما مسئولیم تا سرانه‌های عمومی در سطح شهر را افزایش داده و نسبت به تغییر کاربری اقداماتی ترتیب دهیم.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی تبریز در بخش دیگری از سخنان خود گفت: درآمد و هزینه‌ها باید در مناطق به صورت جدی پیگیری شود، چراکه عمده ترین درآمدها در شهرداری مناطق است.

علل عمده عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی 

شهرام دبیری، نائب رییس کمیسیون برنامه و بودجه‌ی شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه‌ اظهار کرد: کل درآمد پایدار ما شاید یک، چهارم هزینه‌هایمان است و این نشان می دهد که ما در هزینه های جاری با کمبود مواجه خواهیم شد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی استان در ادامه افزود: یکی از علل عمده عدم پیشرفت پروژه‌های عمرانی به بودجه باز می گردد که در صورت تحقق نیافتن و پشتیبانی نشدن منجربه مسکوت مانده ‌پروژه‌ها می‌شود.

در ادامه‌ این جلسه لایحه الزام شهرداری تبریز به حمایت از جانبازان، معلولان و افراد کم توان و ارائه خدمات رفاهی، فرهنگی و آموزشی به آنان بر اساس رویکرد رعایت استانداردهای لازم برای زندگی‌شان که در سی‌امین‌جلسه‌ علنی شورای شهر توسط یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز ارائه شده بود، مورد بررسی اعضای‌ کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت.

زندگی ۵ هزار جانباز در آذربایجان‌شرقی

یاسین بجانی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تبریز در ادامه بیان کرد: بر اساس آمار بنیاد شهید شهرستان تبریز، حدود ۵ هزار نفر از جمعیت شهر تبریز را جانبازان سرافراز تشکیل داده اند، همچنین بر اساس آمار سازمان بهزیستی استان، حدود ۵۵ هزار نفر از جمعیت شهر تبریز نیز واجد نوعی از معلولیت و آسیب دیدگی بوده و در شرایط ناشی از کم توانی جسمی یا ذهنی زندگی می کنند که باید برای رفاه آنها اقداماتی ترتیب داده شود.

بجانی افزود: سالانه باید ۳۰درصد معابر و اماکن برای این قشر مناسب‌سازی و بهسازی شوند، اگر ما به صورت جدی سالانه ۱۰تا۲۰درصد در راستای به سازی گام برداریم، می‌توانیم در چهارسال آینده اقدامات در خور شانی در این راستا انجام دهیم.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴