حداقل حقوق یک معلم تازه کار چقدر می‌‍شود/ جزئیات محاسبه افزایش حقوق معلمان در رتبه‌بندی
حداقل حقوق یک معلم تازه کار چقدر می‌‍شود/ جزئیات محاسبه افزایش حقوق معلمان در رتبه‌بندی

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا منادی امروز به مناسبت هفته پژوهش در مراسم تجلیل از معلمان پژوهشگر و مولف آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز اظهار داشت: هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است. معلم باید مطالعه داشته باشد.در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه […]

به گزارش قلم پرس از تبریز، علیرضا منادی امروز به مناسبت هفته پژوهش در مراسم تجلیل از معلمان پژوهشگر و مولف آموزش و پرورش ناحیه پنج تبریز اظهار داشت: هدف اصلی اجرای طرح رتبه بندی معلمان افزایش کیفیت آموزشی است. معلم باید مطالعه داشته باشد.در نتیجه معلم با سواد دانش آموزان با سوادی را تقدیم جامعه خواهد کرد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس خاطرنشان کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان با بودجه ۲۵ هزار میلیارد تومان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ به اجرا در خواهد آمد و حداقل حقوقی که یک معلم تازه کار در بدو ورود به وادی معلمی خواهد گرفت،برابر ۸۰ درصد حقوق یک مربی دانشگاه تهران(هشت میلیون و هشتاد هزار تومان) خواهد بود.

وی افزود: همچنین در ادامه معلمان بسته به میزان سابقه، مدرک تحصیلی و تالیفات حقوقشان تنظیم خواهد شد.

 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تامین رفاه معلم را موجب آبادانی مملکت دانست و گفت: رتبه بندی رقابت را بین معلمان بالا خواهد برد و هر کجا که رقابت باشد مسلما کیفیت آموزش نیز بیشتر خواهد شد.

وی تصریح کرد: اصلی ترین عنصر آموزش در کشور معلمان هستند از این رو باید معلم خوب و باسواد را در جامعه افزایش دهیم. 

منادی بیان داشت: ۵۳۸ هزار و ۲۴۸ معلم لیسانس، فوق دیپلم و دیپلم با متوسط دریافتی ۶ میلیون ۸۶۳ هزار تومان، ۱۹۰ هزار و ۹۹ نفر فوق لیسانس با متوسط دریافتی ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و ۵ هزار و ۴۰۰ معلم نیز دکترای دارند و به طور متوسط نیز ۸ میلیون ۷۹۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یادآور شد: ۹۹ درصد معلمان لیسانس و فوق لیسانس هستند که با اساتید دانشگاه یکسان نیستند، چراکه آنها کار تحقیقاتی می‌کنند، از این‌رو  جایگاه علمی آنها از حیث مدرک، مربی است و طبق قانون فاصله‌ حقوق هم ترازها در رسته‌های مختلف نباید بیش از ۲۰ درصد دریافتی آنها فاصله داشته باشد که مدرک ما در این امر حقوق ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومانی مربی پایه یک دانشگاه تهران است.

وی اضافه کرد: چنانچه حقوق و فوق‌العاده‌های هریک از معلمان از هشتاد ‌درصد مجموع حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران کمتر باشد، مابه‌التفاوت تا سقف مذکور تحت عنوان «تفاوت تطبیق» در احکام کارگزینی آنان درج خواهد شد و ‌افرایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، تحت عنوان «فوق‌العاده رتبه‌بندی» و «تفاوت تطبیق» همه ساله متناسب با تغییرات حقوق و فوق‌العاده‌های هیات علمی مربی پایه یک دانشگاه تهران محاسبه شده و مشمول کسور بازنشستگی نیز می‌شوند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: افزایش پرداختی ناشی از اجرای این قانون، از ۳۱ شهریور ماه سال‌جاری در سقف ۱۲۵ هزار میلیارد ریال پرداخت می‌شود و از ابتدای سال ۱۴۰۱ منوط به پیش‌بینی بار مالی در قوانین بودجه سنواتی، به صورت کامل اعمال خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: برای معلمان با رتبه آموزشیار معلم ۱۰ درصد، مربی معلم ۱۵ درصد، علاوه بر افزایش رتبه قبلی، استادیار معلم ۱۲ درصد، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی، دانشیار معلم ۱۰ درصد، علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی و استاد معلم پنج درصد علاوه بر افزایش رتبه‌های قبلی به مجموع حقوق، مزایا و فوق‌العاده‌های مستمر و ارقام مندرج در احکام کارگزینی معلمان، افزوده می‌شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس  یادآور شد: طی این لایحه میزان بودجه آموزش و پرورش از هشت درصد به ۱۲ درصد کل بودجه عمومی کشور افزایش خواهد یافت و معلمان باید در نظر بگیرند که اکثر حقوق‌های کارمندان با سابقه دولت حدود ۴ میلیون تومان است اما بنا به جایگاه والای معلمان مقدار دریافتی آنها افزایش می‌یابد.

منادی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین امری که انجام شد، اتصال آموزش و پرورش به دانشگاه تهران بود، گفت: در حال حاضر میانگین دریافتی کل معلمان ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است که بدون لایحه رتبه‌بندی نیز حقوق آنها یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/