جودوکار کم بینای ایران در آستانه حذف از بازی‌های پارالمپیک توکیو
جودوکار کم بینای ایران در آستانه حذف از بازی‌های پارالمپیک توکیو

حاج محمدرضا یوسف زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جایزه بزرگ جودوی نابینایان و کم بینایان برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک توکیو از ۲۹ اردیبهشت در باکو برگزار می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.  وی گفت: در این تورنمنت علاوه بر کسب سهمیه، جودوکاران کلاس بندی پزشکی […]

حاج محمدرضا یوسف زاده در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: مسابقات جایزه بزرگ جودوی نابینایان و کم بینایان برای کسب سهمیه بازیهای پارالمپیک توکیو از ۲۹ اردیبهشت در باکو برگزار می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت. 

وی گفت: در این تورنمنت علاوه بر کسب سهمیه، جودوکاران کلاس بندی پزشکی بین المللی نیز دریافت می کنند که متاسفانه کشور میزبان به دلیل کرونا از پزشکان محدودی برای انجام کلاس بندی پزشکی در این تورنمنت دعوت کرده و شرایط برای انجام کلاس بندی پزشکی برای تمام جودوکاران را فراهم نکرده است. بنابراین ما نیز تنها با دو جودوکار می توانیم در باکو شرکت کنیم و امکان اعزام علیرضا خجسته در دسته ۶۶ کیلوگرم به این مسابقات وجود ندارد.

وی تصریح کرد: البته ما هنوز ناامید نیستیم و تمام مقدمات کار برای اعزام این جودوکار به مسابقات جایزه بزرگ باکو انجام شده و تنها منتظر هستیم تا ببینیم امکان اعزام این جودوکار از سوی کشور میزبان وجود دارد یا خیر؟ 
یوسف زاده در پاسخ به این پرسش که در صورت اعزام نشدن خجسته به این تورنمنت آیا او پارالمپیک را از دست خواهد داد یا خیر؟ خاطرنشان کرد: چون آخرین مرحله کلاس بندی پزشکی در باکو انجام می شود، اگر شرایط اعزام خجسته به این تورنمنت فراهم نشود، متاسفانه پارالمپیک را از دست خواهد داد.

وی در پایان در ارزیابی از وضعیت وحید نوری در دسته منهای ۹۰ کیلوگرم و محمدرضا خیرالله زاده در مثبت ۱۰۰ کیلوگرم برای شرکت در مسابقات جایزه بزرگ باکو، گفت: هر دو جودوکار از نظر آمادگی بدنی و روحی و روانی شرایط خوبی دارند و ما امیدوار به کسب مدال در این دو دسته هستیم تا جودوکاران رنکینگ خود را که در حال حاضر اول و دوم جهان هستند، در باکو حفظ کنند.

انتهای پیام