جوانان، نقطه جهش کشور به سمت پیشرفت هستند/ جوانان نخبه استان، موانع و راهکارها را شناسایی و اعلام کنند
جوانان، نقطه جهش کشور به سمت پیشرفت هستند/ جوانان نخبه استان، موانع و راهکارها را شناسایی و اعلام کنند

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان امیدآفرینان کشور و نقطه جهش به سمت پیشرفت هستند، از جوانان نخبه استان خواست با تشکیل گروه‌های هم‌فکری، موانع موجود بر سر راه خود را شناسایی و راهکارهای رفع این موانع را به مدیریت استان اعلام کنند. عابدین خرّم در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و […]

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان امیدآفرینان کشور و نقطه جهش به سمت پیشرفت هستند، از جوانان نخبه استان خواست با تشکیل گروه‌های هم‌فکری، موانع موجود بر سر راه خود را شناسایی و راهکارهای رفع این موانع را به مدیریت استان اعلام کنند.

عابدین خرّم در مراسم اختتامیه دوازدهمین جشنواره حضرت علی اکبر(ع) و تجلیل از جوانان نخبه و نمونه استان، با تبریک روز جوان، اظهار داشت: در ۴۳ سال گذشته تجربه‌های موفقی از حماسه‌آفرینی قشر جوان داشته‌ایم و جوانان فتح‌الفتوح این انقلاب بوده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: رشادت و توانمندی جوانان این مرزوبوم در مقطع نخست انقلاب و سال‌های اخیر اجازه نداد که کشور و ملت ما اسیر گرگ‌های وحشی سلطه‌گر و استکبار جهانی شود که این نقش‌آفرینی در طول تاریخ، کم‌نظیر و بلکه بی‌نظیر است.
 
خرّم با اشاره به اینکه جوانان ایران اسلامی در عرصه علمی هم حماسه‌آفرینی کرده‌اند، افزود: در حوزه علم و فناوری، موفقیت‌های بسیار بزرگی به دست جوانان حاصل شده است؛ البته در علوم انسانی و نظریه‌پردازی عقب‌ماندگی داریم که باید جبران شود.
 
استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان امیدآفرینان کشور و نقطه جهش به سمت پیشرفت هستند، گفت: جوانان اهل محافظه‌کاری و بده‌بستان نیستند و روحیه صاف و زلال آنها می‌تواند افق‌های پیشرفت و تعالی را به سمت ملت ما باز کند.
 
وی با تأکید بر اینکه باید جوانان خود را باور کنیم، افزود: اگر جوانان یک جامعه مجهز به روحیه خلاقیت، ابتکار، اعتماد به نفس، آرمان‌خواهی، ریسک‌پذیری و پیشگامی باشند آن جامعه عزت و استقلال خود را حفظ خواهد کرد.
 
خرّم گفت: جوانان و نخبگان جامعه باید قدر و منزلت ایرانی بودن و مسلمان بودن خود را بدانند و آن را به عنوان یک امتیاز به جامعه امروز معرفی کنند.
 
وی با طرح این سوال که علت دشمنی‌های متعدد و متراکم علیه ملت ما چیست، گفت: ملت ایران همواره زندگی در صلح و آرامش را برای همه ملت‌ها آرزو کرده و در باورهای ما، ظلم و تبعیض مذمت شده است؛ با این حال چرا شاهد این همه هجمه علیه این ملت هستیم؟
 
خرّم با بیان اینکه باید دشمنان خود را بشناسیم، افزود: نظام سلطه و استکبار جهانی، خون ملت‌های دیگر را در شیشه کرده است تا خود پیشرفت کند؛ اما جوانان ما برای پیشرفت و استقلال این کشور خون داده‌اند.
 
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اهتمام جدی دولت سیزدهم برای حل مشکلات جوانان، گفت: از جوانان نخبه و نمونه استان می‌خواهم با تشکیل گروه‌های هم‌اندیشی، موانع موجود بر سر راه خود را شناسایی و راهکارهای رفع این موانع را به ما اعلام کنند و در پیشرفت و توسعه استان مشارکت داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: ما در حوزه رسانه‌ای و انعکاس موفقیت‌ها و دستاوردهای کشور کم کار کرده‌ایم؛ امروز جهاد تبیین که از سوی رهبر معظم انقلاب مطرح شده، یک ضرورت برای امیدآفرینی در جامعه و تحکیم مسیر پیشرفت کشور است که باید از سوی جوانان دنبال شود.
 
تعدادی از جوانان نمونه استان هم در این مراسم به بیان خواسته‌ها و مسائل و مشکلات قشر جوان پرداختند که مهم‌ترین موضوعات مطرح‌شده از سوی آنان عبارتند از:

  • عدم تناسب رشته‌های دانشگاهی با بازار کار و در نتیجه بیکاری فارغ‌التحصیلان
  • نقش شرکت‌های دانش‌بنیان در رفع نیازهای جامعه و لزوم حمایت از این شرکت‌ها برای تبدیل ایده‌ها به محصول
  • نقش اشتغال در حل آسیب‌های اجتماعی و لزوم توجه به سامان‌دهی حوزه اشتغال در همه سطوح مدیریتی
  • توجه به کسب‌وکارهای کوچک و محلی و تسهیل در صدور مجوزهای لازم و ارائه تسهیلات مورد نیاز

 
در پایان این مراسم از ۴۰ جوان نخبه و برگزیده استان در حوزه‌های علمی و پژوهشی، نوآوری و خلاقیت، کسب‌وکار، فرهنگ و هنر، رسانه، ورزش، سازمان‌های مردم‌نهاد و فعالیت‌های قرآنی تجلیل شد.
 
در این مراسم همچنین از خانواده‌های شهید دفاع مقدس مقصود دباغی‌نژاد، شهید مدافع حرم حاج صمد فاتح‌نژاد و شهدای مدافع سلامت ابراهیم خلیلی مولان و فرناز کیهان خدیوی قدردانی شد.