جهاد دانشگاهی از افتخارات جمهوری اسلامی است و باید مرکز تکثیر نیروی انسانی متخصص باشد
جهاد دانشگاهی از افتخارات جمهوری اسلامی است و باید مرکز تکثیر نیروی انسانی متخصص باشد

[ad_1] استاندار آذربایجان شرقی، جهاد دانشگاهی را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در حوزه علم و پژوهش برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید مرکز تکثیر نیروی انسانی متخصص برای سایر مراکز باشد و یکی از وظایف این نهاد، کشف نیروی انسانی متخصص در مراکز خاص و ایجاد فرصت مطالعاتی برای رشد آن‌ها است. عابدین […]

[ad_1]

استاندار آذربایجان شرقی، جهاد دانشگاهی را یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی در حوزه علم و پژوهش برشمرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید مرکز تکثیر نیروی انسانی متخصص برای سایر مراکز باشد و یکی از وظایف این نهاد، کشف نیروی انسانی متخصص در مراکز خاص و ایجاد فرصت مطالعاتی برای رشد آن‌ها است.

عابدین خرّم در بازدید از مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان به‌مناسبت چهل و دومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی در تامین نیازهای سخت‌افزاری کشور به‌خصوص در حوزه دفاعی و فعالیت‌های علمی و پژوهشی بعد از جنگ تحمیلی، توانسته جایگاه بسیار ممتازی را کسب کند که این امر محصول تفکر جهادی و دانشگاهی است.

وی در خصوص ویژگی جهادگران دانشگاهی، افزود: انسان‌های جهادی، سخت کوش بوده و با علم به سختی راه در مسیر عبور از توطئه‌ها و تحریم‌های دشمنان گام برمی‌دارند و با ایفای کامل نقش خود، خلاءهای موجود در جامعه را پر می‌کنند که جهاد دانشگاهی با این ویژگی‌ها عجین شده است.

خرّم با اشاره به فعالیت‌های متخصصان جهاد دانشگاهی استان در عرصه‌های مختلف، گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی در عرصه ژنتیک و درمان ناباروری نسبت به سایر مراکز از پیشرفت بالایی برخوردار است و این پیشرفت‌ها باید ادامه داشته باشد.

وی با اشاره به مسیر آموزش، پژوهش، مهارت‌آموزی، کارآفرینی و تولید اشتغال‌های های‌تک در جهاد دانشگاهی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی هم‌چون سایر نهادها برای پیشبرد اهداف خود نیاز به تعامل بیشتری با سایر مراکز دارد و برای خلق فرصت‌های جدید باید با سایر بخش‌ها هم‌افزایی کند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه باید پتانسیل‌های ناشناخته در استان شناسایی شوند، افزود: یکی از وظایف جهاد دانشگاهی، کشف نیروی انسانی متخصص در مراکز خاص و ایجاد فرصت مطالعاتی برای رشد آن‌ها است و جهاد دانشگاهی باید مرکز تکثیر نیروی انسانی متخصص برای سایر مراکز باشد.

وی با اشاره به لزوم بهره‌گیری از تجربیات گذشته و استفاده از آن در تولید علم، گفت: اسناد مختلفی طی دوران‌های مختلف در کشور نوشته شده اما هیچ تحولی ایجاد نکرده‌اند چرا که چارچوب‌های قبلی در تدوین آن‌ها تکرار شده است، اما سند تحول دولت سیزدهم متفاوت از سایر سندها بوده و اگر بتوان آن را با کمک جهاد دانشگاهی به برش استانی با ظرفیت‌های موجود در استان تبدیل کرد، یک سند بسیار کاربردی در بهبود وضعیت حوزه‌های مختلف خواهد بود.

وی با اشاره به پایین بودن آمار بهره‌وری در استان، افزود: بهره‌وری یکی از حلقه‌های گمشده در پیشرفت عرصه‌های مختلف است، چرا که ما به جای فکر نیروی کار تنها از نیروی بازوی آن استفاده می‌کنیم.

خرّم با اشاره به ظرفیت نظرسنجی و فعالیت مرکز افکار سنجی ایسپا در جهاد دانشگاهی، گفت: سنجش افکار مردم می‌تواند شرایط استان را به ما نشان دهد و از طرفی استان ما با کمبود شدید آمار مواجه است.

وی در ادامه بر معرفی هر چه بیشتر توانمندی‌های جهاد دانشگاهی تاکید کرد و گفت: جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی جزو مراکز برتر جهاد دانشگاهی کشور بوده و پتانسیل ارتقای جایگاه خود را دارد.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی آذربایجان شرقی نیز در این بازدید، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی استان در زمینه‌ آموزش‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت، پژوهش و فناوری انرژی‌های نو، درمان و پژوهشکده توسعه و برنامه‌ریزی که تنها پژوهشکده علوم انسانی در این منطقه است، فعالیت می‌کند.

جعفر محسنی با اشاره به فعالیت‌های چشمگیر درمانی این سازمان، یادآور شد: در عرصه‌ درمانی نیز جهاد دانشگاهی فعالیت‌های چشمگیری داشته و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان یکی از بهترین مراکز این زمینه در منطقه شمال غرب کشور است.

وی تاکید کرد: کلینیک طب پیشگیری جهاد دانشگاهی اخیراً در زمینه‌ درمان زخم دیابت بیماران زخم بستر نیز فعالیت خود را شروع کرده است. همچنین در حوزه‌ علوم انسانی، پژوهشکده‌ توسعه و برنامه‌ریزی سازمان می‌تواند به‌عنوان اتاق فکر یاری‌گر مسئولین استانی باشد.

[ad_2]